  • Data: 2014-04-04 22:32:01
    Temat: Re: [OT] miedziowanie elektrolityczne niklu
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik Adam napisał:
    >(...)
    >
    > A kto, kiedy i w jakim celu do chromowania arszeniku używał???

    Jakieś sole arsenu? Nie pamiętam - chodziło o zmianę warunków w
    kąpielach galwanicznych.
    Musiałbym poszukać w starych, przedwojennych książkach.

    > Znasz technologie elektrolitycznego aluminiowania? Z roztworów w
    > temperaturach do temperatury wrzenia wody? Ogłoś, Nobla dostaniesz!

    Elektrolitycznie? Trochę trudno ;)
    Mówiąc "podobnie" miałem na myśli "podobnie w wyglądzie" - swego czasu
    odbłyśniki bywały nie tylko srebrzone, ale także chromowane (znaczy albo
    chromowane, albo srebrzone) - i na pierwszy rzut oka, zwłaszcza za szybą
    reflektora, ciężko odróżnić chromowane od aluminiowania.

    > Kolejna "urban legend", znaczy stali kwasoodpornych nie ma? Z niklem to
    > jest tak że wyroby przeznaczone do stałego i bezpośredniego kontaktu z
    > ciałem ludzkim zawierające nikiel muszą być stosownie oznaczone - bo
    > niektórzy (na szczęście nieliczni) są na nikiel uczuleni - i powinni
    > mieć możliwość unikania zabawek (zegarków, biżuterii) zawierających
    > nikiel. Tylko tyle i aż tyle.

    Nikiel był (i nadal częściowo jest) używany w biżuterii typu "wszystko
    za 4 złote" - np. tu masz coś podobnego (co nie znaczy, że niklowego:
    http://www.bizuteriasztuczna.com.pl/bizuteria_branso
    letki.html

    Jest sporo hurtowni, gdzie tahą biżuterię kupuje się wręcz na wagę.

    > Kurwa mać, że się tak wyrażę, na chemii w ogólniaku to spałeś czy w
    > oczko grałeś? Nie pleć więcej takich bzdur bo wstyd i porutę czynisz.

    Ale o co chodzi?
    Może wyjaśnisz, dlaczego współcześnie chromowane elementy (np. zderzaki,
    rury ochronne czy progi samochodowe) po kilku latach zaczynają
    korodować, zaś na starych autach czy samochodach są w dobrym stanie?
    Ja innego wytłumaczenia jak zmiana technologii nie widzę.
    Pytam poważnie.

    > O, warsztaty szkolne - znaczy nie ogólniak a zawodówka mechaniczna jak
    > podejrzewam. Zamilknij w temacie chemii, nie ośmieszaj się.

    Nie zawodówka, tylko szkoła średnia, jednak nie o profilu chemicznym.
    Jednak zarówno późniejsza praca jak i studia nie miały już związku z
    chemią, a nieużywana wiedza wycieka ;)

    Dzięki za uwagi, tylko wolę merytoryczne od emocjonalnych :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam