  • Data: 2017-07-12 20:32:25
    Temat: Re: [OT] esp8266 64bajty buforu? Dlaczego to sie sypie?
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 12 lipca 2017 18:07:05 UTC+2 użytkownik wół, wół roboczy, wół dojno
    roboczo obronny 'POPIS/EU napisał:
    > ryzykując przecfelenie, zapytam...
    >
    > z czego korzystasz przy kompilacji - jaki tool i jaki opis pdf?
    >
    > o co chodzi z tym debugowaniem po serialu?

    Całośc sie nazywa arduino.

    Normalnie musisz mieć mikrokontroler, plytke pcb, programator i co tam sobie chcesz
    do tego mikrokontrolera podłaczyć. To sporo zachodu nawet jak sie montuje takie
    zabawy na plytce prototypowej (tej grubej, nie tej pcb z milyjonem otworów).

    Jakieś ludki wymyslili ze mozna ludziom sprzedać mikrokontroler na plytce z
    interfejsem usb i headerami dla wygodnego podpinania dodatkowych układów.

    Do tego dodali środowisko programistyczne które tez nazywa sie arduino.
    Pisze sie w nim w C. Ale w praktyce programy wychodzą mocno podobne do basica bo
    wiekszość tego co chcesz robic jest juz przez kogos napisana i tylko posługujesz sie
    biblioteką.

    I np. zamiast dumać jak ustawić port szeregowy po prostu piszesz
    Serial.begin(115200); i juz masz calosc ustawiona.

    W praktyce praca wyglada tak ze podpinasz te plytke do kompa po usb, uruchamiasz te
    środowisko arduino i piszesz programy. Do dyspozycji masz mini terminal szeregowy i
    zazwyczaj aby sprawdzić co tam w programie sie dzieje piszesz sobie np.
    Serial.println("wartosc zmiennej X:"+X);
    I elegancko widzisz jaka wartosc ma ta zmienna w okienku terminala.

    W moim przypadku uparłem się ze wykorzystam mniejsza i tansza plytke która ma tylko
    jeden sprzetowy serial. A moduł wifi komunikuje sie z plytka wlasnie po serialu. I
    aby debugowac i korzystac z modułu wifi potrzebuje dwu serialów.
    Dlatego skorzystałem z programowego seriala jako dodatkowego.

    Serial - łącze szeregowe Pi*oko zgodne z rs232
    Arduino - https://www.arduino.cc/
    srodowisko do pisania dla arduino - https://www.arduino.cc/en/Main/Software

    Na allegro mozna kupic "podróbki" arduino za niewielkie pieniądze i zacząc się bawić.

    Dokumentacja jest w wiekszości tu: https://www.arduino.cc/en/Reference/HomePage
    dodatkowo kazda biblioteka ma swoje przyklady do odmałpowania.
    I czasem trzeba grzebnąć w dokumentacji np. w przypadku modułu wifi tu:
    https://www.espressif.com/en/support/download/docume
    nts?keys=&field_type_tid%5B%5D=14