  • 41. Data: 2009-05-03 12:45:54
    Temat: Re: [OT] Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Zbych pisze:

    > Nie, to jest ten sam polietylenowy granulat co przy zwykłych
    > reklamówkach, a spoiwem jest skrobia.

    Czyli jednak kobieta ma miała rację :-)
    No to zmienia zdecydowanie postać rzeczy. Wprawdzie nie będzie tego
    widać, ale syf zostaje dokładnie taki sam.
    Ale media rządzą. Jak powiedzą, że są ekologiczne to 97% społeczeństwa
    uwierzy. Niestety... Sam pomyślałem, że choć raz coś chcą zrobić dobrze...
    (reklamówki widziałem po raz pierwszy dopiero tydzień temu. z reguły nie
    robię zakupów ;>)

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 42. Data: 2009-05-03 14:18:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz r...@p...pl ...

    > Nie mam obowiązku udzielania odpowiedzi lamerowi, który nie ma ochoty
    > porządnie zadać pytania. To Ty oczekujesz od grupy pomocy i to w Twoim
    > interesie jest takie zadanie pytania, żeby niepotrzebnych dyskusji nie
    > prowokować.

    na szczescie wszyscy inni zrozumieli, pomogli - bardzo dziekuje.
    Tylko ty miałes problemy interpretacyjne - wnioski zostawiam tobie. :)

    > Po raz kolejny: http://rtfm.killfile.pl/#lajza i tym razem postaraj
    > się zrozumieć, co czytasz.

    nie mma obowiazku czytac podrzucanych przez ciebie linków ;-P

  • 43. Data: 2009-05-03 14:18:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail g...@n...takiego.numeru.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Możesz przeszukać archiwum, przekonasz się, że jak ktoś spyta o kości,
    > a będzie chodziło o moduły, to prawie zawsze ktoś zwraca na to uwagę.

    wiem, zwraca uwage jednoczesnie odpowiadajac a nie udajac ze nie rozumie
    pytania.

    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch
    to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,
    written by a 2bit company, that can't stand 1bit of competition.

  • 44. Data: 2009-05-03 14:18:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik MKi e...@t...op.pl ...

    > Każdy.
    > Przecież Ci napisali.
    > Wyobraź sobie samochód, jadący ostrymi, nieregularnymi zrywami.
    > A Ty co minutę patrzysz na licznik i notujesz wskazywaną szybkość.
    > Czy jesteś w stanie obliczyć średnią prędkość i oszacować
    > błąd tego "pomiaru"? Kompletnie nie - jak masz pecha, zobaczysz
    > zawsze najmniejsze lub największe szybkości.

    rozumiem, sadziłem, ze te usrednianie jednak sie odbywa, a problem lezy np.
    w tym, z ilu pomiarów jest to srednia a nie w tym, ze zawsze podawana jest
    jedna, odczytana wartosc (np. raz na sekunde)
    Niemniej zgodnie z prawdopodobienstwem - jezeli cały czas licznik pojazuje
    od 75 do 90W - moge zalozyc ze np. komp wiecej nie zuzywa?

  • 45. Data: 2009-05-03 18:10:49
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Budzik" napisał:
    > Niemniej zgodnie z prawdopodobienstwem - jezeli cały czas licznik pojazuje
    > od 75 do 90W - moge zalozyc ze np. komp wiecej nie zuzywa?

    bez znajomosci charakteru pobieranego prądu z sieci (czyli jak bardzo różni
    się on od sinusa), mierniczkiem przystosowanym do sygnałów sinusoidalnych
    niestety nie możesz, bo różnice wskazań mogą być kosmiczne:O(

  • 46. Data: 2009-05-03 20:58:26
    Od: Tomasz Szczesniak <t...@p...com.pl>

    Dnia Sun, 03 May 2009 14:45:54 +0200 na fali pl.misc.elektronika stacja
    Marcin Łukasik <> nadala:

    > No to zmienia zdecydowanie postać rzeczy. Wprawdzie nie będzie tego
    > widać, ale syf zostaje dokładnie taki sam.

    Oczywiście że nie taki sam. Zostaje drobny pył który staje się elementem
    gleby, może nie naturalnym, ale i nieszjkodliwym. Nie pozostaje wielki
    foliowy worek który mogą np. udławić się zwierzęta i który po prostu
    paskudnie wygląda, zwłaszcza rozwiewany przez wiatr po drzewach.

    --
    Tomasz Szczesniak

    t...@s...pl
    FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator
    http://www.stareradia.pl - wszystko o przedwojennej radiotechnice

  • 47. Data: 2009-05-03 21:17:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Budzik,

    Sunday, May 3, 2009, 4:18:18 PM, you wrote:

    [...]

    > nie mma obowiazku czytac podrzucanych przez ciebie linków ;-P

    Jasne. *PLONK!*

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 48. Data: 2009-05-04 11:58:30
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    wiadomości news:Xns9C008548D99Fbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1..
    .

    (ciap)
    > nie mma obowiazku czytac podrzucanych przez ciebie linków ;-P

    no to,

    PLONK!

    :P

    Włodek

  • 49. Data: 2009-05-04 12:28:43
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    wiadomości news:01052009.0A218157@budzik61.poznan.pl...

    > Ostatnio słyszałem reklame o tym, zeby oszczedzac prad wylaczajac
    > niepotrzebne urzadzenia.

    A zaraz po niej była reklama zachęcająca do kupienia czegoś Ci zupełnie
    niepotrzebnego, przy produkcji czego zużyto 100x tyle prądu i niszczono
    środowisko na wiele innych sposobów. Ba, założe się, że cała akcja
    promocyjna oszczędzania energii pochłonęła więcej pieniędzy i innych
    zasobów, niż przyniesie oszczędności. A to wszystko po to, żebyś kupił coś
    "energooszczędnego" (cudzysłów celowy).

    e.

  • 50. Data: 2009-05-04 12:34:05
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Słowem prąd z reguły zastępujemy określenie natężenie (prądu) i podaje się
    > to w A albo mA (uA, ,nA, kA itp też oczywiście ;P). W jednostkach A
    > (amperach) w elektryce masz określane wartości bezpieczników na przykład
    > ;)... ale w rozliczeniach z zakładem energetycznym płacisz za zużytą moc
    > (czynną). A moc (każdą ;) podaje się właśnie w W.

    Sie nagadałeś ;-). Ale nie wiem czy wiesz że zakładowi en. płacisz za zużytą
    energię, a nie moc :-).

    > Czyli urządzenie zużywa 1W mocy i tyle.. uwierz mi, że prądu nie zużywa,
    > bo jeśli wpływa do niego 1A, to wypływa też 1A ;)

    ??????????????? Kurde, takiego bełkotu to już dawno nie czytałem ;-). Prąd
    wpływa, wypływa, mocy nie zużywa.... Jesteś piekarzem czy hydraulikiem?