eGospodarka.plGrupypl.internet.polip[OT] Wysyłanie maili poprzez GPRS i walka z Erą... (długie) › Re: [OT] Wysyłanie maili poprzez GPRS i walka z Erą... (długie)
    From: "Tomek Sierakowski" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: [OT] Wysyłanie maili poprzez GPRS i walka z Erą... (długie)
    Date: Tue, 6 Jul 2004 12:47:59 +0000 (UTC)

    Tomek Sierakowski <m...@g...pl> napisał(a):

    > Ojciec przyjechal z USA i dowiedzialem sie kilku nowych istotnych rzeczy w
    > sprawie, a wraz z nimi pojawilo sie kilka watpliwosci.Na razie przedstawie
    > tylko jedna z nich.

    Part 2 ;)

    Najdziwniejsze jest to dlaczego sesja byla przerywana... z tego co mowi moj
    ojciec caly czas mial polaczenie z internetem gdyz widnial na wyswietlaczu
    symbol |GPRS| (tyle ze te kreski sa przerywane) i takie oznacznie jak
    przeczytalem w instrukcji oznacza "zalogowany" czyli polaczony z internetem.
    W takim wypadku nowa "paczka" zaczynalaby sie o 24.00 gdy sie zaczyna nowy
    dzien, a nie przy kazdym sprawdzaniu skrzynki i byloby tylko dziesiec
    polaczen/sesji (bo tyle to trwalo dni), a nie prawie 200. Zasiegu tez nie
    tracil - statek byl akurat wtedy na kotwicy na wybrzezu Florydy i zasieg
    caly czas byl bardzo dobry wiec sesja tez nie mogla byc zrywana z powodu
    braku zasiegu.
    Poza tym czy jest mozliwe ze Siemens S55 sam domyslnie przerywa sesje? Z
    tego co wiem chyba znaczna wiekszosc telefonow domyslnie podtrzymuje sesje
    czyli nie przerywa polaczenia z internetem po np. sprawdzeniu skrzynki...
    Czytalem w instrukcji do Siemensa S55 wszystko nt. GPRS i jego ustawien i
    nie znalazlem ZADNEJ informacji nt. ustawienia dzieki, ktoremu sesja bylaby
    podtrzymywana. Jesli tak jest w rzeczywistosci to sadze, ze jest to powazny
    argument przemawiajacy za nasza strona. Gdyz jesli nie z instrukcji to skad
    uzytkownik mial sie dowiedziec o takim ustawieniu o ile w ogole takie w
    telefonie istnieje? W koncu tego Siemensa S55 kupilismy na abonament w Erze.

    Jeszcze cos. Era pisze, ze ceny za korzystanie z GPRS za granica (przez
    roaming) sa przedstawione w Cenniku uslug. Ale gdy moj ojciec podpisal z
    nimi umowe i dostal ten Cennik to w nim jeszcze nie bylo NIC na temat GPRS
    za granica. A wlasnie ten cennik zabral ze soba za granice. Dopiero potem
    jak juz byl od dluzszego czasu na statku pojawila sie nowa wersja cennika
    ery, a w nim rowniez informacje nt. korzystania z GPRS za granica i cena tej
    uslugi. A on przeciez wtedy nie mial mozliwosci zapoznania sie z nowa wersja
    cennika. Era tez nie poinformowala swoich uzytkownikow, ze takowy powstal.
    Mial tylko ten stary, ktory dostal z chwila podpisania umowy, a w ktorym nic
    nie ma o GPRS za granica.