  • Data: 2017-05-04 08:42:47
    Temat: Re: [OT] VW Problemy po naprawie
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.05.2017 o 15:39, Shrek pisze:

    > Z internetów.
    >
    > http://energyskeptic.com/2015/how-much-energy-does-i
    t-take-to-make-a-car-by-david-fridley-lbl/
    Powedzmy że pali 7 litrów na 1000.

    > 4375/7*1000=625kkm.

    > Kurde, nie spodziewałem się, że aż tak...
    >
    > Weźmy inne źródło:
    >
    > http://ziemianarozdrozu.pl/encyklopedia/152/wytwarza
    nie-rzeczy

    > to by dawało 273 600 megadzili - jeszcze gorzej.

    Wróć - jebłem się o rząd wielkości i nikt nie prostuje?

    Wg pierszej strony to będzie 62,5 kkm, według drugiej jakieś 120kkm.

    Czyli przy przebiegu 15kkm rocznie (ja mniej więcej tyle robię) będzie
    to 4 albo 8 lat. Bądźmy konsekwentni - skoro to "ziewoni" każą wymieniać
    samochody co 5 lat, to bierzmy dane ze strony zielonych;)

    Tak czy inaczej - ilośc energii potrzebnej do wyprodukowania samochodu
    jest co najmniej zbliżona do tego co średnio przepali przez 5 lat
    (wariant optymistyczny). Czyli wymiana samochodu co 5 lat, to tak jakby
    palił dwa razy więcej (realnie) czyli trzy razy więcej nież weddług
    danych katalogowych.

    Więc "spalimy" jakieś 5 dodatkowqych litrów, żeby palił o 0,5 litra
    mniej i spełniał normę Euro +1 (w praktyce spali o litr więcej a normę
    będzie spełniał na papierze). Wymiana samochodu co 5 lat z punktu
    widzenia ekologi jest... delikatnie mówiąc nieuzasadniona.

    Shrek