  • 11. Data: 2011-01-23 17:18:02
    Temat: Re: Uk?ad wejsciowy wobuloskopu
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    kiedys mialem robic to
    http://www.halicky.sk/om3cph/dds/wobbler.html

    ale plany sie zmienily i wykonalem to

    http://www.dl1alt.de/nwt502.htm
    chodzi to ok kilku kHz do 200-300M a na upartego 400M , ladna zabawka :) z
    generatorem

  • 12. Data: 2011-01-23 18:35:03
    Temat: Re: Układ wejsciowy wobuloskopu
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 01/23/2011 08:47 AM, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    >
    > a) generator DDS 0-25MHz.
    >
    > b) wejście z pomiarem amplitudy na przetwornik A/C
    >
    > c) uC sterujący i robiący ch-ki na LCD (z funckjami zoom itp).
    >
    > Zastanawia mnie punkt b). Jak sensownie mozna zrobić A/C ktory odczyta
    > maksymalną wartość amplitudy sygnału w zakresie 0-25MHz (poza
    > oversamplingiem i analizą softwareową)? Mogę tą częstotliwość wystawiać
    > na wejście "dowolnie" dlugo, na czesie pomiaru mi nie zależy. Amplituda
    > raczej będzie stabilna. Nie wiem jednak jak ją pomierzyć na wyjściu
    > mierzonego ukladu w sposob rozsądny. Ma ktoś jakiś pomysł?

    Wzmacniacz logarytmiczny na AD8307 w układ podobny do tego z rysunku:
    http://www.scottyspectrumanalyzer.com/ssamodule/log8
    307schem.gif
    Na wyjściu kostki masz napięcie proporcjonalne do amplitudy sygnału
    wejściowego w dB, więc tylko mierzyć i rysować.
    Bardzo popularna kostka w tego typu projektach, wpisz w googla symbol
    układu, to wyskoczy Ci cała masa różnych układów.

    j.

  • 13. Data: 2011-01-24 19:58:28
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    a zobacz sobie projekt www.max6.pl

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 14. Data: 2011-01-24 21:43:48
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-01-24 20:58 Michał Baszyński napisał(a):

    > a zobacz sobie projekt www.max6.pl

    OMG, ale wiedza tajemna:
    "Aby móc w pełnym zakresie korzystać z materiałów zawartych na stronie
    konieczna jest rejestracja. Artykuły i materiały tutaj prezentowane
    dostępne są dla poszczególnych użytkowników z uwzględnieniem ich
    uprawnień i przynależności go grup"

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 15. Data: 2011-01-24 22:34:43
    Temat: Re: [OT] Układ wejsciowy wobuloskopu
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-01-24 22:43, Adam Dybkowski wrote:

> [...]
    > konieczna jest rejestracja. Artykuły i materiały tutaj prezentowane
    > dostępne są dla poszczególnych użytkowników z uwzględnieniem ich

    Swoja drogą ta strona posiada identyczne cechy designu jak poprzednia.
    Przeglądając internet i oglądając strony krótkofalowców mam wrażenie że
    kompletnie chaotyczne i niefunkcjonalne strony www to jakaś jednostka
    chorobowa związana z tym hobby ...

  • 16. Data: 2011-01-25 09:56:57
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-01-2011 o 23:34:43 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Przeglądając internet i oglądając strony krótkofalowców mam wrażenie że
    > kompletnie chaotyczne i niefunkcjonalne strony www to jakaś jednostka
    Potwierdzam :) tak chaotycznych stron nie widziałem jak u krótkofalowców.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 17. Data: 2011-01-25 10:05:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2011 10:56:57 +0100, janusz_kk1 wrote:
    >Dnia 24-01-2011 o 23:34:43 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    >Potwierdzam :) tak chaotycznych stron nie widziałem jak u krótkofalowców.

    Maja swoje inne hobby i nie maja czasu na p* typu projektowanie stron
    :-)

    J.

  • 18. Data: 2011-01-25 13:26:23
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

> [...]
    > Przeglądając internet i oglądając strony krótkofalowców mam wrażenie że
    > kompletnie chaotyczne i niefunkcjonalne strony www to jakaś jednostka

    Przecież to ten sam (współautor) co strony podanej przeze mnie.
    pozdrawiam,
    Andrzej

  • 19. Data: 2011-01-25 14:14:31
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > Zgadza się, ale prawdopodobnie tej częstotliwości będe używał od święta
    > i nie spodzewam się promilowej dokładności, a jedynie orientacyjnej.
    > Przypuszczam, że 99% czasu będzie to <1MHz. Natomiast daje mi to wygodne
    > i dokładne sterowanie na niskich częstotliwościach.

    > Jaki? Zwykła dioda?

    Aktywny. Detektor szczytowy na jakimś szybkim wzmacniaczu np AD810 czy
    AD8005.

    MD

  • 20. Data: 2011-01-25 14:57:05
    Temat: Re: [OT] Uk?ad wejsciowy wobuloskopu
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-01-2011 o 11:05:22 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Maja swoje inne hobby i nie maja czasu na p* typu projektowanie stron
    > :-)
    Jaaasne, to najlepiej wszystko na kupkę powrzucać :)

    --
    Pozdr
    JanuszK