    From: JanuszR <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Transmisja danych za pomoc? ?wiatła?
    Date: Sat, 24 Apr 2010 23:57:48 +0200

    > Pomijajac kwestie czasowe, to niby czemu FFT jest gorszym wynalazkiem
    > niz np uszczelka do tloka ?
    > MP3 w Niemczech chyba opatentowali, choc trzeba by sie doczytac co
    > naprawde jest w patencie.

    Wynalazek związany jest z techniką, jest udoskonaleniem lub opracowaniem
    nowego rozwiązania technicznego. Geny i FFT to odkrycia w pierwszym
    przypadku rozwiązanie budowy genu w drugim wykorzystaniem własności
    liczb. W pierwszym wypadku jest to odkrycie w zakresu nauk
    przyrodniczych, drugim nauk ścisłych. Patentujemy FFT fajnie, czemu nie
    opatentować zera? W matematyce patentować się nie da bo to nauka, nie
    technika a ci którzy tego próbują to nieuczciwi dorobkiewicze. Zgodzę
    się, że firma komercyjna nie chce ujawnić szczegółów odkrycia ale nawet
    wtedy nie ma prawa zawłaszczać praw do odkrycia bo nie należą one do
    niej. Inaczej pewnego dnia obudzimy się z opatentowanym tlenkiem wodoru.

    JanuszR