  • Data: 2020-08-28 21:57:46
    Temat: Re: (OT) TME mi się sypie
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Co by nie było wygląda na farbę przewodząca prąd ale przed wypaleniem. Taka
    technologia w przypadku podlozy ceramicznych. Albo się drukuje farba przewodząca prąd
    ścieżki i wypala. Albo pokrywa się cała płytkę farba przewodząca prąd. Wypala i trawi
    naświetlone ścieżki. Farba przewodząca przed wypaleniem nie przypomina metalu, po
    wyschnięciu daje się zeskrobać paznokciem.

    Ciekawa teoria, ale farba by pokrywała całą płytkę, a tu widać jakby
    przetarcia, spod których wystaje podłoże. Poza tym opisujesz technologię
    produkcji układów grubowarstwowych, a w przypadku ceramicznych
    "lutowalnych" PCB nie słyszałem o ich stosowaniu. Co układy hybrydowe --
    tylko tam metalem jest raczej srebro. Do płytek stosuje się DBC (Direct
    Bond Copper) oraz DPC (Direct Plated Copper), obie w pierwszym
    przybliżeniu trawione klasycznie.

    Ale zainteresowałeś mnie, w stosownej chwili podziałam palnikiem. :)
    Jeśli masz rację, to tym dziwniejsze, skąd ten Chińczyk to wytrzasnął --
    to *nie jest* typowa technologia ceramicznych PCB.

    Pozdrawiam, Piotr