  • Data: 2020-11-18 16:44:50
    Temat: Re: [OT] Sprzęt komputerowy i wylatujące bezpieczniki
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.11.2020 o 14:26, J.F. pisze:
    [...]
    > A co to za lampka ? swietlowka ?

    Tak były świetlówki ale bez spacji przed pytajnikiem. Takich świetlówek
    ze spacją przed pytajnikiem nie używałem jeszcze :)

    > nie rozumiem

    Hmm, bo nie czytasz ze zrozumieniem. Skoro wspomniałem wcześniej o
    efekcie startu, to znaczy że poprzednie musiały być wyłączane, co
    powodowało mniejsze zużycie ale był większy nakład na kupno uszkodzonych.

    LEDy świecą dłużej i nie mają tylu wyłączeń, bo świecą cały czas więc z
    powodu świecenia generują ogólnie minimalny większy koszt i nie potrzeba
    ich tak często wymieniać.

    > IMO - LED oszczedne sa ... tylko nie wiadomo czemu takie gorace, prawie
    > jak zarowka zwykla :-)

    Bo się grzeją :) Powinieneś liznąć dlaczego w diodach LED wywoływanie
    efektu elektroluminescencji powoduje grzanie ale sprawność jest znacznie
    większa i nie porównuj tego do żarnikowych gdzie 90% energii idzie na
    ciepło :>

    > sprawdzic czy czujka nie bierze wiecej niz LED :-)

    Nie, sprawdzone. Czujka wpierdala 50-80mA/12V

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>