  • 91. Data: 2020-04-28 14:26:50
    Temat: Re: OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:0f970329-061d-4f11-8778-e2922f88c00b@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 28 kwietnia 2020 13:43:53 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:
    >https://lmgtfy.com/?q=wzrost+o+31+proc.+liczby+zgon
    %C3%B3w+we+Francji

    czyli chocby
    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-04-28/we-fr
    ancji-odnotowano-najwyzsza-liczbe-zgonow-w-ciagu-ost
    atnich-20-lat/

    "W okresie 1 marca - 17 kwietnia br. odnotowano we Francji 93 324
    zgony w porównaniu do średniej na poziomie 71 126 zgonów w tym samym
    czasie w poprzednich latach. Oznacza to, że w 2020 roku umarło o 22
    198 osób więcej niż w analogicznym okresie w latach poprzednich."

    To to sie jeszcze dokladniej zgadza z oficjalna smiertelnoscia CoVid
    ... dziwic sie chyba nie ma co - zakladam, ze ktos w ciezkim stanie
    trafia do szpitala i tam test ma.

    J.

  • 92. Data: 2020-04-28 14:45:23
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-04-28 o 04:56 -0700, Kris napisał:

    > https://lmgtfy.com/?q=wzrost+o+31+proc.+liczby+zgon%
    C3%B3w+we+Francji

    31% to duża przesada, a Jarek pytał raczej o jakieś rzetelne źródło. Na
    dzień 13.04 liczby są takie:

    83K zmarłych w 2018
    75K zmarłych w 2019
    93K zmarłych w 2020

    Powyższe liczby dotyczą całkowitej liczby znanych zgonów, niezależnie
    od przyczyny, dla okresu od 1ego marca do 13 kwietnia danego roku. Dane
    pochodzą od krajowego urzędu statystycznego.

    https://www.insee.fr/fr/information/4470857#graphiqu
    e-figure1_radio1

    Mateusz

  • 93. Data: 2020-04-28 14:46:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 kwietnia 2020 14:27:15 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > To to sie jeszcze dokladniej zgadza z oficjalna smiertelnoscia CoVid
    > ... dziwic sie chyba nie ma co - zakladam, ze ktos w ciezkim stanie
    > trafia do szpitala i tam test ma.

    Czyli u nas powinno być teraz ok 1400zgonów dziennie
    1100 normalnych+ 300 covidowych(wzrost o 30%)
    Od 1 marca do 17 kwietnia to 48dni
    Normalnie pewnie w tym okresie umierało u nas 48*1100=ok 53000 ludzi.
    53000*31% to jest ok 16,5 tys zmarłych
    To powinno dać się zauważyć w kostnicach i cmentarzach chociażby.
    Wg oficjalnych danych na 17 kwietnia mieliśmy 332 zgony
    Wiec albo brakuje 16 tys trupów albo epidemia nasz kraj omija albo słuszna linię ma
    nasza partia.

  • 94. Data: 2020-04-28 14:49:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 kwietnia 2020 14:45:26 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > od przyczyny, dla okresu od 1ego marca do 13 kwietnia danego roku. Dane
    > pochodzą od krajowego urzędu statystycznego.

    Te 31% to ponoć tez na podstawie danych z krajowego urzędu statystycznego INSEE
    analizowanych przez dziennik "Le Monde"

  • 95. Data: 2020-04-28 15:01:40
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-04-28 o 05:49 -0700, Kris napisał:

    > Te 31% to ponoć tez na podstawie danych z krajowego urzędu
    > statystycznego INSEE analizowanych przez dziennik "Le Monde"

    Daj linka, bo z liczb które opublikował INSEE w żaden sposób nie
    wychodzi mi 31%. Ale może ja po prostu nie umiem liczyć - dlatego
    chętnie zapoznam się z jakąkolwiek rzetelną analizą.

    Co więcej, liczba zgonów to nie to samo co liczba zgonów na covid.
    Zakładam (ale na liczby trzeba będzie trochę poczekać), że znaczący
    odsetek zgonów spowodowany jest durną kwarantanną, a nie grypo-podobnym
    wirusem.

    Warto też zauważyć, że społeczeństwo się starzeje, więc trend
    śmiertelności zwiększa się statystycznie z roku na rok, co dobitnie
    obrazuje ten wykresik: https://www.insee.fr/fr/statistiques/2383440

    Mateusz

  • 96. Data: 2020-04-28 15:07:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    >31% to duża przesada, a Jarek pytał raczej o jakieś rzetelne źródło.
    >Na
    dzień 13.04 liczby są takie:
> [...]
    >Dane
    >pochodzą od krajowego urzędu statystycznego.

    Ale zobacz na mapke i tabelke departamentow.
    W wielu wzrostu nie ma, nawet jest spadek, ale

    Haut-Rhin 144,3
    Hauts-de-Seine 127,8
    Seine-Saint-Denis 128,1
    Val-de-Marne 96,5
    Val-d'Oise 88,6
    Paris 73,9
    ..
    Tarn -20,0
    Guyane -30,9

    Ta Guyanne to mam nadzieje nie ta za Atlantykiem :-)

    144% nadwyzki ... i krematoria nie wyrabiaja.

    A bez srodkow zaradczych ... zapewne wszedzie byloby te +100%.

    J.

  • 97. Data: 2020-04-28 15:11:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 kwietnia 2020 15:01:43 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:
> [...]

    > wychodzi mi 31%. Ale może ja po prostu nie umiem liczyć - dlatego
    > chętnie zapoznam się z jakąkolwiek rzetelną analizą.
    Pod tym że rzetelna to się nie podpiszę ale:
    https://www.google.com/search?q=W+analizowanym+okres
    ie+br.+ka%C5%BCdego+dnia+stwierdzano+%C5%9Brednio+21
    21+zgon%C3%B3w%2C+w+por%C3%B3wnaniu+do+1616+%C5%9Bre
    dnio+w+latach+2000-2019%2C+co+oznacza+dzienny+wzrost
    +o+31+proc.+w+2020+r&rlz=1C1GCEU_plPL819PL819&oq=W+a
    nalizowanym+okresie+br.+ka%C5%BCdego+dnia+stwierdzan
    o+%C5%9Brednio+2121+zgon%C3%B3w%2C+w+por%C3%B3wnaniu
    +do+1616+%C5%9Brednio+w+latach+2000-2019%2C+co+oznac
    za+dzienny+wzrost+o+31+proc.+w+2020+r&aqs=chrome..69
    i57.2749j0j9&sourceid=chrome&ie=UTF-8
    Krótki link: https://tiny.pl/7ml3m

    Pewnie o to chodzi:

    "...w porównaniu do 1616 średnio w latach 2000-2019"

    Pewnie masz rację

  • 98. Data: 2020-04-28 15:25:49
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-04-28 o 06:11 -0700, Kris napisał:
    > Pewnie o to chodzi:
    >
    > "...w porównaniu do 1616 średnio w latach 2000-2019"

    A to ok, być może prawda (nie liczyłem). Tylko, że to nic innego jak
    dziennikarska manipulacja, mająca na celu rzucenie jakimś sensacyjnym
    tytułem. Aby było uczciwie, to należałoby porównać średnią z 2000-2019
    do średniej z 2020-2039 i skorelować z wiekiem społeczeństwa (w 2020
    statystyczny Francuz ma 41 lat, a w 2000r tylko 36).

    Mateusz

  • 99. Data: 2020-04-28 15:40:03
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 28.04.2020 o 14:46, Kris pisze:

> [...]
    > Wg oficjalnych danych na 17 kwietnia mieliśmy 332 zgony
    > Wiec albo brakuje 16 tys trupów albo epidemia nasz kraj omija albo słuszna linię ma

    Trzeba będzie jeszcze coś zrobić z danymi statystycznymi, wysyłanymi
    przez USC do GUS, o liczbie urodzeń i zgonów na danym terenie. Tego
    już nie da się tak łatwo zachachmęcić, jak przyczyn zgonu (worek pn.
    "niewydolność oddechowa"), bo akt zgonu, to akt zgonu i nieważna
    przyczyna zejścia. I daj Bóg, by się nie okazało, że liczby porównawcze
    miesiąc do miesiąca w tym i w zeszłych latach ilości zgonów, wskazują
    na kreatywną statystykę Ministerstwa Zdrowia przy COVID-19.

  • 100. Data: 2020-04-28 15:45:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "collie" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Trzeba będzie jeszcze coś zrobić z danymi statystycznymi, wysyłanymi
    >przez USC do GUS, o liczbie urodzeń i zgonów na danym terenie. Tego

    Nie trzeba nic robic - GUS to opracuje za dwa lata i to w ujeciu
    rocznym :-(

> [...]
    >miesiąc do miesiąca w tym i w zeszłych latach ilości zgonów, wskazują
    >na kreatywną statystykę Ministerstwa Zdrowia przy COVID-19.

    Mogla by sie jakas gazeta zainteresowac i wystapic o dane z PESEL.
    Jak odmowia ... znaczy sie klamia :-P

    Tylko to niestety kosztuje.

    A moze jakis posel w trybie interpelacji : -)

    J.