  • 1. Data: 2011-03-10 09:52:30
    Temat: SharpDevelop
    Od: Melwinek <m...@x...pl>

    Do tej pory pisałem w Delphi.
    Udało się nawet zrobić średni system erp. Działający w tej chwili na
    ponad 100 stanowiskach (zamówienia+produkcja+magazyny)

    Ale potrzebowałbym coś dobrego i darmowego. Próbowałem Lazarusa i
    niestety w dalszym ciągu zbyt wiele błędów, braków itp.

    Pomyślałem może czas na zmianę języka. Zainstalowałem SharpDevelop no i
    szok. Coś co w Delphi robiłem całkowicie "Wizualnie" to znaczy
    ZConnection+ZreadOnlyQuery+DataSourde+Grid i już śmigało. Tutaj wymaga
    pisania kodu? Czy tak jest czy może ja czegoś nie rozumiem?

    --
    Melwin

  • 2. Data: 2011-03-10 11:29:03
    Temat: Re: SharpDevelop
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 3/10/2011 10:52 AM, Melwinek wrote:

> [...]
    > ZConnection+ZreadOnlyQuery+DataSourde+Grid i już śmigało. Tutaj wymaga
    > pisania kodu? Czy tak jest czy może ja czegoś nie rozumiem?

    A dlaczego kombinujesz zamiast użyć Visual Studio? Będzie jak w Delphi.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 3. Data: 2011-03-10 11:50:35
    Temat: Re:[OT] SharpDevelop
    Od: wloochacz <w...@n...gmail.spameromnie.com>

    W dniu 2011-03-10 10:52, Melwinek pisze:
    > Do tej pory pisałem w Delphi.
    > Udało się nawet zrobić średni system erp. Działający w tej chwili na
    > ponad 100 stanowiskach (zamówienia+produkcja+magazyny)
    Napisałeś "średniego ERPa" i nie stać Cię na środowisko za 200 USD
    (tylko kosztuje Delphi Starter Edition)??
    Tak, faktycznie - szok.
    Daj znać, jak będziesz szukał pracy.

> [...]
    > ZConnection+ZreadOnlyQuery+DataSourde+Grid i już śmigało. Tutaj wymaga
    > pisania kodu? Czy tak jest czy może ja czegoś nie rozumiem?
    O!
    A w Java jest jeszcze ciekawiej...
    Ja tam się nie znam, ale po przejściach z konfiguracją JIRA i
    Confluence, wiem już dlaczego to się nadaje tylko do rozwiązań klasy
    enterprise...

    --
    wloochacz

  • 4. Data: 2011-03-10 12:48:24
    Od: Melwinek <m...@x...pl>

    W dniu 2011-03-10 12:50, wloochacz pisze:
    > Napisałeś "średniego ERPa" i nie stać Cię na środowisko za 200 USD
    > (tylko kosztuje Delphi Starter Edition)??
    > Tak, faktycznie - szok.
    > Daj znać, jak będziesz szukał pracy.
    ERPa napisałem jako pracownik nie w swoim Delphi.
    Delphi Starter Edition z tego co wiem ma ograniczenie ilości stanowisk
    sieciowych.

  • 5. Data: 2011-03-10 13:18:31
    Od: wloochacz <w...@n...gmail.spameromnie.com>

    W dniu 2011-03-10 13:48, Melwinek pisze:
    > ERPa napisałem jako pracownik nie w swoim Delphi.
    > Delphi Starter Edition z tego co wiem ma ograniczenie ilości stanowisk
    > sieciowych.
    Aha.
    A ile Ci jest ich potrzebnych tych Delphi? 10?
    Ograniczenie jest takie: nie więcej jak 5 licencji DSE dla jednej firmy.
    5 licencji dla startupa to chyba akurat?

    --
    wloochacz

  • 6. Data: 2011-03-10 13:50:32
    Od: Melwinek <m...@x...pl>

    W dniu 2011-03-10 14:18, wloochacz pisze:

    > A ile Ci jest ich potrzebnych tych Delphi? 10?
    > Ograniczenie jest takie: nie więcej jak 5 licencji DSE dla jednej firmy.
    > 5 licencji dla startupa to chyba akurat?

    Czyli 5 stanowisk Delphi SE a nie 5 jednocześnie działających programów
    skompilowanych w Delphi SE? Bo już się pogubiłem, po prostu potrzebuję
    skompilować program na kilkadziesiąt stanowisk pracujących jednocześnie.

  • 7. Data: 2011-03-11 12:35:47
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 14:50:32 +0100, Melwinek napisał(a):

    > Czyli 5 stanowisk Delphi SE a nie 5 jednocześnie działających programów
    > skompilowanych w Delphi SE? Bo już się pogubiłem, po prostu potrzebuję
    > skompilować program na kilkadziesiąt stanowisk pracujących jednocześnie.

    neta ucieli?

    What is the official license wording related to the restrictions?

    In the event Licensee has obtained a Starter edition license, the following
    terms hereby apply. To the extent they conflict with the license grant in
    Section 2.1, these terms shall control. Licensee may use the Product to
    develop software (i) for which Licensee does not charge directly or
    indirectly a fee or receive other consideration including but not limited a
    license fee, a service fee, a development fee, a consulting fee, a
    subscription fee, a support fee, a hosting fee or the like and (ii) for
    which Licensee only charges fees (including but not limited a license fee, a
    service fee, a development fee, a consulting fee, a subscription fee, a
    support fee, a hosting fee or the like) that cumulatively, on an annual
    basis, do not exceed US $1,000. In the event any (for profit or non-profit)
    company elects to license the software then (i) the total company revenues
    may not exceed US $1,000 and (ii) the total number of Starter Edition
    licenses deployed may not exceed 5.

    http://www.embarcadero.com/products/delphi/starter-f
    aq

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 8. Data: 2011-03-11 19:18:47
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 11/03/2011 12:35, Norbert wrote:

    > In the event any (for profit or non-profit)
    > company elects to license the software then (i) the total company revenues
    > may not exceed US $1,000 and (ii) the total number of Starter Edition
    ^^^^^

    to że tak powiem mocno ogranicza maksymalny przychód ze sprzedaży softu
    napisanego tym środowiskiem.

    B.

  • 9. Data: 2011-03-11 19:38:10
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Fri, 11 Mar 2011 19:18:47 +0000, Bronek Kozicki napisał(a):

    > ^^^^^
    >
    > to że tak powiem mocno ogranicza maksymalny przychód ze sprzedaży softu
    > napisanego tym środowiskiem.

    Ze tak powiem jest to wersja Starter Edition, cos Ci to mowi? Jesli nie to
    dodam za wloochaczem, ze kosztuje 200 dolcow - dwiescie, czyli tyle ile
    wydajesz na piwo/papierosy/gume do zucia* przez 2-3 m-ce.
    Jesli firma zacznie zarabiac to chyba moze sobie kupic wersje za $800?

    * niepotrzebne skreslic

    --
    pozdrawiam
    Norbert