  • Data: 2010-12-25 23:19:10
    Temat: Re: [OT] Re: telewizja 3D
    Od: z <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    konieczko pisze:

    > Poczytaj troche o technologii LCD

    Czytam, czytam i znalazłem np. to:

    "Sprawa jest bardziej skomplikowana w LCD-ekach. Liczy się nie tylko czy
    to jest model 100Hz czy 200Hz ale również moc obliczeniowa TV (której
    nigdzie nie podają w materiałach raczej).
    Bardzo dobrze działa tzw. "perfect natural motion" na philipsach 100Hz.
    Uwaga - na philipsach z "digital natural motion" 100Hz już jest słabo na
    trudniejszych scenach obraz zaczyna skakać a nawet na łatwiejszych
    widać, że to jeszcze nie to, pomimo, że philips i to 100Hz-owy.
    Natomiast perfect natural motion jest niesamowity! Niezależnie od tego
    jak szybko kamera zasuwa i jak szybko poruszają się obiekty (np.
    samochody przejeżdżające na ulicy) obraz jest idealnie płynny i detaliczny.
    Ciekawa sprawa jest z Soniakami 100Hz. Widać, że nie mają takiej mocy
    obliczeniowej jak philipsy z PNM, do pewnego momentu obraz zachowuje
    płynność ale jak jest zbyt szybko - obraz zaczyna skakać.
    Ciekawy efekt jaki zaobserwowałem (oczywiście wszystko porównywałem z
    tego samego źródła na tym samym materiale) na Soniakach. Przykład:
    kamera średnio wolno przesuwa się po ulicy, obraz jest bardzo płynny i
    detaliczny (przykładowo w tym momencie tv LG skaczą jak cholera).
    Pojawia się szybko przejeżdżający samochód który normalnie skacze i paru
    klatkach jak na tanich LG, a w tle ulica jest nadal płynna!! :)) To o
    czym piszę nie dotyczy nowych Soniaków 200Hz LED-LCD ponieważ tych nie
    było akurat w tym porównaniu, podejrzewam, że moc obliczeniowa jest w
    nich znacznie poprawiona bo poprostu musi być ze względu na dodatkowo
    wstawiane klatki.
    Natomiast w technice 100Hz philips KOSI konkurencję swoim "perfect
    natural motion". Nie ma sceny żeby się coś przycięło, zadrgało.
    Konkludując 100Hz nie gwarantuje dobrego efektu, musi być dostatecznie
    duża moc obliczeniowa sekcji cyfrowej obróbki obrazu.
    "

    Na marketing już dawno nie zwracam uwagi. Po prostu zauważyłem różnicę
    która jest dla mnie warta dopłaty paru stówek. Plułbym sobie w brodę
    przez najbliższe kilka lat gdybym nadal pomijał z przyzwyczajenia
    telewizory 100Hz przy kupnie. Poprzednio bardzo długo łaziłem po
    sklepach. Nie było takich różnic.