  • 21. Data: 2014-11-28 22:23:21
    Temat: Re: [OT] Re: Zyxel NSA310S
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 28/11/2014 19:45, 2late wrote:

    > Ha! Wlasnie sprawdzilem i srt obsluguje.
    > Jesli obsluguje ci napisy z plkow txt, mozesz podac jaki jest format?
    > [], {}, 0:00:00 ?

    No właśnie TXT nigdy mi nie działało. Z SRT też są problemy z UTF8 bez
    nagłówka/podpisu.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 22. Data: 2014-11-28 22:45:37
    Temat: Re: Zyxel NSA310S
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2014-11-28 o 19:46, 2late pisze:
    > O super, a ja co jakis czas przeszukuje google i jakos mi sie nie
    > zdarzylo znalezc. Wyglada ze masz 2 x 500MB. A ja myslalem o RAID 0. Mam
    > WD 2TB Red i zastanawiam sie czy dokupic drugi i jesli, to jaka kieszen
    > bym potrzebowal.

    Ja akurat mam tam dwa terabajtowe dyski ale za to różnych producentów,
    jeden Samsunga, drugi Hitachi. Dysk zewnętrzny podłączony jest przez
    kabel SATA/eSATA i najzwyklejszy zasilacz z wtyczką molex, do tego
    przejściówka zasilania molex/sata.
    Taka trochę rzeźba wyszła bo miało to być tylko testowo uruchomione ale
    działa już od ponad roku i jest OK.

  • 23. Data: 2014-11-29 09:34:40
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 28/11/2014 21:45, nadir wrote:

> [...]
    > zasilania molex/sata.
    > Taka trochę rzeźba wyszła bo miało to być tylko testowo uruchomione ale

    Ja tez mam dysk podlaczony przez eSATA ale maja rozne pojemnosci i
    szybkosc. Obawiam sie ze jesli nawet kupie drugi identyczny dysk
    to waskim gardlem bedzie procesor. Wczoraj kopiowalem ok. 1/2 TB
    jednoczesnie na 2 dyski w NAS i procesor chodzil na 100%.
    Mma dylemat w co lepiej zainwestowac, bo moge zamiast tego dokupic dysk do
    peceta i tez ustawic RAID 0.

  • 24. Data: 2014-11-29 10:43:28
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2014-11-29 o 09:34, 2late pisze:
> [...]
    > to waskim gardlem bedzie procesor. Wczoraj kopiowalem ok. 1/2 TB
    > jednoczesnie na 2 dyski w NAS i procesor chodzil na 100%.
    Nie wiem co tam jest wąskim gardłem ale mi nigdy nie udało się
    przekroczyć prędkości 35MB/s.

    > Mma dylemat w co lepiej zainwestowac, bo moge zamiast tego dokupic dysk
    > do peceta i tez ustawic RAID 0.
    W komputerze dysk będzie szybciej działała niż w tym Zyxelu ale co Ty
    chcesz właściwie osiągnąć?

  • 25. Data: 2014-11-29 19:24:41
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 29/11/2014 09:43, nadir wrote:

    > Nie wiem co tam jest wąskim gardłem ale mi nigdy nie udało się przekroczyć
    > prędkości 35MB/s.

    W porywach do 42 MB/s sie zdarzalo.

    > W komputerze dysk będzie szybciej działała niż w tym Zyxelu ale co Ty
    > chcesz właściwie osiągnąć?

    Najchetniej to sprzedalbym Zyxela z wszystkimi dyskami jakie mam do niego
    podlaczone (2TB + 1 TB +2 TB USB) i dopiero wtedy kupil lepszego NASa. Ale,
    ze raczej mi sie to nie uda, chcialbym jakos rozszerzyc pojemnosc dyskow.
    W komputerze lepiej ale komputer czasem trzeba zrestartowac lub na czas
    urlopu wylaczyc.
    Nie mam jakiegos noza na gardle, miejsca mam jeszcze sporo ale jak juz
    zapcham dyski to nie bedzie miejsca na backup i testy.

  • 26. Data: 2014-12-03 08:28:31
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    ...:::WISKOLER:::... wrote:
> [...]
    > działaniem komputerów, tenże komputer obsługuje program do rozliczeń i ma
    > swoją baze danych. Zaszła konieczność udostępnienia w/w bazy na inny
    > komputer pracujący w tej samej sieci LAN, ale niestety zdarzają sie kłopoty
    > przy udostępnianiu bazy poprzez "net use" bo nie za każdym razem mapowanie
    > działa tak jak działać powinno i drugi komputer odmawia pracy z bazą.
    > Dlatego wpadłem na pomysł udostępnienia dysku po sieci LAN i wpadł mi w oko
    > właśnie ten NAS.
    >
    > Za podpowiedzi innych rozwiązań również będę dźwięczny.

    Można podmapować, ale użytkownik będzie widział, że to jest zasób
    sieciowy, a nie dysk lokalny i pewne konsekwencje się z tym wiążą.

    Aby używać zasobu w sieci tak, żeby nie było widać, że jest w sieci
    potrzebny jest iSCSI target. Czyli obsługa iSCSI target po stronie NASa
    i po stronie systemu klienta. Windows to ma, ale czy ma to Zyxel, tego
    nie wiem. Na pewno mają to NASy w rodzaju ReadyNAS.

  • 27. Data: 2015-04-23 10:37:37
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    ...:::WISKOLER:::... wrote:
> [...]
    > właśnie ten NAS.
    >
    > Za podpowiedzi innych rozwiązań również będę dźwięczny.

    I dlatego należało zakupić prawdziwego NASa, np. ReadyNAS, a nie tani
    zamiennik NASa.

    Wracając do meritum z pytania - jeżeli ten NAS obsługuje SCSI target, a
    system użyszkodnika do Win7 lub lepiej, to wtedy można tak zrobić, żeby
    nie wiedział, czy ma do czynienia z dyskiem lokalnym, czy sieciowym.

  • 28. Data: 2015-04-23 12:04:39
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Poldek naskrobał(a):

    Ja mam właśnie w ten sposób postawiona bazę Buchaltera i Płatnika. Obydwa
    programy pracują na dwóch komputerach w sieci lokalnej, dostęp do bazy jest
    na zasadzie zamapowania dysku w Windows 7. Do momentu gdy działało to na
    zasadzie udostępniania jednego z dysków z pierwszego komputera to zdarzały
    się mecyje i niemożność dostępu do tego dysku w drugim komputerze. Nie
    pomagało żadne "net use" czy tym podobne wariacje. Nie dziłało po restarcie
    i już.
    Kupiłem NASa, wsadziłem do niego mały dysk (160GB), zamapowałem na obu
    komputerach, nadałem prawa do zapisu i odczytu dla obu kont w NAS. I teraz
    czasami jest tak że na którymś z komputerów tuż po włączeniu wyświetla
    komunikat o niemożności ponownego podłączenia do dysku sieciowego - to
    porobiłem skróty na pulpicie i księgowa czy też jej pomocniczka ma kliknąć
    w skrót i wszystko działa bezproblemowo.
    Tak więc polecam takie rozwiązanie. Oczywiście Buchalter musi być już w
    wersji sieciowej.
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Stirlitz wszedł do gabinetu i ujrzał Mullera leżącego na podłodze i nie