  • 41. Data: 2012-04-09 22:16:04
    Temat: Re: Jaka stacja dokująca do laptopa
    Od: K <...@...c>

    W dniu 2012-04-09 08:16, Rafal Lukawski pisze:

    > Nie no, chcesz powrotu socjalizmu? ;) Czy się stoi czy się leży to i tak
    > się należy?
    >
    > Swoją drogą wyobraź sobie, że masz dzieci, wtedy podziękujesz za
    > możliwość pracy z domu ;) Lub tez z dowolnej innej przyczyny za
    > możliwość pracy z domu.

    Powrotu ? U nas nigdy go nie bylo, no moze namiastka.

  • 42. Data: 2012-04-10 15:35:16
    Temat: Re: [OT]Re: Jaka stacja dokująca do laptopa
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 05.04.2012 07:56, Piotr Rezmer pisze:

    > Proszę:
    > http://us.toshiba.com/accessory/PA3927U-1PRP/

    Tego dotyczyło moje pierwsze pytanie. Swoją drogą - nie dostałem na nie
    odpowiedzi, a więc jeżeli jesteś uczony w piśmie dot. tego - może Ty
    będziesz wiedzieć - czy toto pozwoli mi na podłączenie 2 monitorów (dsub
    + hdmi/dvi) czy nie?

    A niezbyt sobie wyobrażam urządzenie dostarczające dvi/hdmi via usb -
    jeżeli założyć że to nie jest urządzenie toshiby do podłączenia do
    laptopa toshiby. Bo jak producent X robi urządzenie do podłączenia do
    własnych laptopów, to nie zdziwiłbym się jakby DVI mogło pójść i po
    kablu głośnikowym.

    Znowu jak podłączę tego dynadocka do laptopa lenovo - to raczej na
    dvi/hdmi nic nie zobaczę, prawda?

    p. m.

  • 43. Data: 2012-04-10 15:38:48
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 05.04.2012 16:16, Yakhub pisze:
    > Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Istnieje:
    > http://www.kensington.com/kensington/us/us/p/1421/K3
    3926US/universal-docking-station-with-video-and-ethe
    rnet-sd400v.aspx

    > Jak to działa - nie mam pojęcia, bo według wszelkich prawideł i zdrowego
    > rozsądku, po prostu nie powinno działać.
    >
    > Ale działa - w tym momencie pracuję właśnie na takiej stacji (stacja
    > podłączona po USB, do stacji podłączony monitor, audio, klawiatura, mysz).
    >
    > W normalnej pracy "biurowej" wszystko zachowuje się zupełnie normalnie.
    > Zastrzeżenia:
    > - stację trzeba podłączać już PO załadowaniu się systemu - w przeciwnym
    > razie komputer się zawiesza

    Jeżeli *po* starcie systemu, to pewnie to jest po prostu karta graficzna
    na USB - niezupełnie o coś takiego mi chodziło (i niezupełnie jest to to
    o czym rozmawiamy), choćby z tego względu, że nie używam windowsa a
    pewnie ma sterowniki wyłącznie pod windows.

    p. m.

  • 44. Data: 2012-04-10 17:33:00
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-04-10 15:35, m wrote:

> [...]
    > laptopa toshiby. Bo jak producent X robi urządzenie do podłączenia do
    > własnych laptopów, to nie zdziwiłbym się jakby DVI mogło pójść i po

    Obraz można dostarczać na wiele różnych sposobów, począwszy od
    różnicowego przesyłania poszczególnych klatek po bardziej zaawansowane
    protokoły jakie stosowane są w zdalnych pulpitach, X serwerach lub VNC.

    Nieskompresowany strumień 1080p/60fps to ok 355MiB/s więc czemu nie
    przesłać tego przez USB3.0? Szczególnie że bardzo intensywnie można
    kompresowac.

    Konkretnie w przypadku Toshiby możesz podłączyć dwa monitory do
    DynaDocku (DynaDock ma własną karte graficzną, więc wymagania co do
    transferu są znacznie mniejsze niż przesyłanie nieskompresowanego
    strumienia danych, może to działać w przybliżeniu jak zdalny pulpit lub
    vnc. Mam na myśli zasade, nie konkretną implementacje, która może być
    znacznie wydajniejsza - wykorzystanie USB3.0 na max.)

    Dodatkowo w przypadku DynaDock ekran laptopa jest 3cim wyświetlaczem.
    Nie powiem Ci na 100% bez szukania w necie (co sam możesz zrobić) czy
    port VGA w notebooku może obsługiwać 3ci wyświetlacz, 4tym będzie
    wyświetlacz notebooka. Wyświetlanie przez VGA wbudowane w notebooku, a
    cokolwiek na DynaDock to dwa odrębne światy obsługiwane przez niezależne
    karty graficzne.

    > Znowu jak podłączę tego dynadocka do laptopa lenovo - to raczej na
    > dvi/hdmi nic nie zobaczę, prawda?

    Jeżeli kompletna karta graficzna połączona jest z jednostką
    przetwarzającą poprzez USB3.0, technicznie nie ma przeciwskazań by
    dowolny notebook z windowsami (bo taki wymóg dynadocku) mogł na tym
    wyświetlać pod warunkiem, że notebook posiada port USB3.0

    W praktyce oprogramowanie może być tak zablokowane, że będzie działało
    tylko z toshibą, więc nic nie zrobisz. Nie mówiąc już o linuxach.
    Przesyłanie obrazu przez USB nie jest powszechnym standardem(?), więc
    czy się chce czy nie, trzeba opierać się na dedykowanych sterownikach.

  • 45. Data: 2012-04-10 18:44:45
    Od: "Yakhub" <y...@g...pl>

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    3926US/universal-docking-station-with-video-and-ethe
    rnet-sd400v.aspx

    >Jeżeli *po* starcie systemu, to pewnie to jest po prostu karta graficzna na
    >USB - niezupełnie o coś takiego mi chodziło

    Raczej nie jest to karta graficzna na USB (a przynajmniej nie melduje się
    tak w systemie).
    W jakiś sposób (software'owy) przechwytuje toto obraz z karty graficznej
    laptopa, kompresuje i wysyła po USB.

    W pewnym stopniu (ale nie aż takim, jak możnaby tego oczekiwać) angażuje
    przy tym procesor.

    > (i niezupełnie jest to to o czym rozmawiamy), choćby z tego względu, że
    > nie używam windowsa a pewnie ma sterowniki wyłącznie pod windows.

    Niemal na pewno nie będzie działało pod Linuksami.

    --
    Yakhub