  • Data: 2012-04-10 17:33:00
    Temat: Re: [OT]Re: Jaka stacja dokująca do laptopa
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-04-10 15:35, m wrote:

    > Tego dotyczyło moje pierwsze pytanie. Swoją drogą - nie dostałem na nie
    > odpowiedzi, a więc jeżeli jesteś uczony w piśmie dot. tego - może Ty
    > będziesz wiedzieć - czy toto pozwoli mi na podłączenie 2 monitorów (dsub
    > + hdmi/dvi) czy nie?
    >
    > A niezbyt sobie wyobrażam urządzenie dostarczające dvi/hdmi via usb -
    > jeżeli założyć że to nie jest urządzenie toshiby do podłączenia do
    > laptopa toshiby. Bo jak producent X robi urządzenie do podłączenia do
    > własnych laptopów, to nie zdziwiłbym się jakby DVI mogło pójść i po
    > kablu głośnikowym.

    Obraz można dostarczać na wiele różnych sposobów, począwszy od
    różnicowego przesyłania poszczególnych klatek po bardziej zaawansowane
    protokoły jakie stosowane są w zdalnych pulpitach, X serwerach lub VNC.

    Nieskompresowany strumień 1080p/60fps to ok 355MiB/s więc czemu nie
    przesłać tego przez USB3.0? Szczególnie że bardzo intensywnie można
    kompresowac.

    Konkretnie w przypadku Toshiby możesz podłączyć dwa monitory do
    DynaDocku (DynaDock ma własną karte graficzną, więc wymagania co do
    transferu są znacznie mniejsze niż przesyłanie nieskompresowanego
    strumienia danych, może to działać w przybliżeniu jak zdalny pulpit lub
    vnc. Mam na myśli zasade, nie konkretną implementacje, która może być
    znacznie wydajniejsza - wykorzystanie USB3.0 na max.)

    Dodatkowo w przypadku DynaDock ekran laptopa jest 3cim wyświetlaczem.
    Nie powiem Ci na 100% bez szukania w necie (co sam możesz zrobić) czy
    port VGA w notebooku może obsługiwać 3ci wyświetlacz, 4tym będzie
    wyświetlacz notebooka. Wyświetlanie przez VGA wbudowane w notebooku, a
    cokolwiek na DynaDock to dwa odrębne światy obsługiwane przez niezależne
    karty graficzne.

    > Znowu jak podłączę tego dynadocka do laptopa lenovo - to raczej na
    > dvi/hdmi nic nie zobaczę, prawda?

    Jeżeli kompletna karta graficzna połączona jest z jednostką
    przetwarzającą poprzez USB3.0, technicznie nie ma przeciwskazań by
    dowolny notebook z windowsami (bo taki wymóg dynadocku) mogł na tym
    wyświetlać pod warunkiem, że notebook posiada port USB3.0

    W praktyce oprogramowanie może być tak zablokowane, że będzie działało
    tylko z toshibą, więc nic nie zrobisz. Nie mówiąc już o linuxach.
    Przesyłanie obrazu przez USB nie jest powszechnym standardem(?), więc
    czy się chce czy nie, trzeba opierać się na dedykowanych sterownikach.