  • Data: 2009-06-25 11:50:01
    Temat: Re: [OT] Re: Dla kogo sa jezyki programowania?
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    m...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:
    [...]
    > Druga kwestia to checi. Niestety w moim przypadku checi nie wystarczyly. Po
    > prostu nie podolalem. Biorac pod uwage jezyk ActionScript (od razu mowie - mam
    > swiadomosc tego, ze moge sie mylic, mowie tylko o informacjach, ktore kiedys
    > znalazlem) to napisanie gry flashowej w tym jezyku nie polega wylacznie na
    > bieglej umiejetnosci logicznego myslenia. Dedukcja, logika - nie wystarcza
    > niestety. Podobno trzeba wykazac sie znajmoscia rozbudowanych praw fizyki,
    > matematyki itd. by moc napisac nawet niezbyt skomplikowana gre...tutaj
> [...]

    Chęci nigdy nie wystarczą. Podobnie przy pisaniu powieści oprócz
    "wyczucia" w układaniu słów trzeba się wysilić, żeby jakoś wymyślić
    bohaterów, wiążące ich relacje i sensowną akcję. Jeśli dodatkowo jest
    to cokolwiek, co ma związek z tzw. realiami, to trzeba przebić się przez
    trochę materiałów źródłowych (np. historycznych czy kryminalistycznych).
    Co trudniejsze kwestie można przekonsultować, ale trzeba mieć z czym iść
    do konsultanta. Jeśli świat jest fantastyczny, to dla odmiany wypada go
    spójnie skonstruować.

    Jeśli do tych rzeczy (szczególnie do samego pisania i kreacji
    bohaterów) nie masz serca, to z powieści raczej nici będą. Choć możesz
    mieć bardzo ciekawe pomysły na akcję...

    Podobnie z programowaniem - pomysł trzeba przekuć na bardziej
    "elementarne" części: strukturę projektu, programu, danych, zależności
    między nimi. (Po)znać jakiś język/środowisko, w którym można to
    zrealizować. Być może skonsultować kwestie np. matematyczne i fizyczne
    w grze. Potem to jeszcze napisać i przetestować.

    Tu kluczowa wydaje mi się chęć/umiejętność ogarniania abstrakcyjnych
    struktur (danych, programu, przepływu sterowania, relacji) oraz
    "tłumaczenia" na język programowania (ściśle formalny). Jeśli tego nie
    "czujesz", to próbowanie na siłę może być przykre.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net