  • 1. Data: 2014-11-18 21:25:34
    Temat: Android 5 - jak używać słownika?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Pisząc SMS / email na Androidzie 4 wyrazy, które nie były rozpoznawane
    przez słownik można było łatwo dopisać do własnego słownika. Niestety
    zasób słów oryginalnego słownika jest na tyle ubogi, że nawet po 2
    latach użytkowania rzadko mi się zdarza nie wprowadzać nowych słów przy
    edycji wiadomości. Tak więc bardzo często korzystam z tej
    funkcjonalności. Może niezbyt łatwa w użyciu była, bo czasem trzeba było
    wykasować dany wyraz i napisać go raz jeszcze lecz z polskimi znakami
    diakrytycznymi. Wraz z wprowadzaniem kolejnych liter, w podpowiedziach
    zawsze pojawiał się wpisany wyraz - niezależnie od tego czy słownik go
    znajdował czy nie. Jeśli go nie było w bazie, jego kliknięcie
    powodowało, że telefon pytał czy dopisać nowy wyraz.

    W Androidzie 5 ... szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak tego dokonać.
    Jeśli danego wyrazu nie ma w bazie - to go nie podpowiada. Owszem, mogę
    wejść do słownika własnego i tam go dopisać a potem kontynuować pisanie
    wiadomości - jednakże tak się nie da pisać. Znalazłem pewne obejście -
    do wyrazu dopisuję jedną więcej literę i ją kasuję - wtedy pojawia się
    możliwość dopisania do słownika. No ale to jest obejście a nie
    rozwiązanie. Może trzeba gdzieś coś przytrzymać, albo 5x głową w mur
    walnąć? Wiecie jak tego dokonać?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2014-11-18 22:00:47
    Temat: Re: Android 5 - jak używać słownika?
    Od: mr misio de grizzly <m...@t...com>

    W dniu 18.11.2014 o 21:25, Marek pisze:
> [...]
    > możliwość dopisania do słownika. No ale to jest obejście a nie
    > rozwiązanie. Może trzeba gdzieś coś przytrzymać, albo 5x głową w mur

    Nie pomoge. Za to sie wyzale. Mnie tez Andek 5 srednio podchodzi...

    --
    Mr Misio De Grizzly Casual Player PC/PS3 Howgh!

    http://fb.com/termopilecom

  • 3. Data: 2014-11-19 09:18:52
    Temat: [OT] Re: Android 5 - jak używać słownika?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-11-18 22:00, *mr misio de grizzly* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:
    [...]
    > Nie pomoge. Za to sie wyzale. Mnie tez Andek 5 srednio podchodzi...

    Z ciekawości zapytam - system przyszedł Wam przez OTA, czy
    zainstalowaliście ręcznie? U mnie na Nexusa 5 jeszcze nie OTA się nie
    pojawiło.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 4. Data: 2014-11-19 11:30:43
    Temat: Re: [OT] Re: Android 5 - jak używać słownika?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-11-19 o 09:18, Mirek Ptak pisze:

    > Z ciekawości zapytam - system przyszedł Wam przez OTA, czy
    > zainstalowaliście ręcznie? U mnie na Nexusa 5 jeszcze nie OTA się nie
    > pojawiło.

    System sam mi się zaanonsował.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 5. Data: 2014-11-19 12:02:17
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-11-19 11:30, *Marek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > System sam mi się zaanonsował.

    OK, to spokojnie sobie poczekam :)

    Pozdrawiam - Mirek

  • 6. Data: 2014-11-19 12:34:12
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-11-18 o 22:00, mr misio de grizzly pisze:

    > Nie pomoge. Za to sie wyzale. Mnie tez Andek 5 srednio podchodzi...

    Też? :-) Mi osobiście podoba się 5tka. Rozwiązała parę problemów. Ciężko
    mi dyskutować o całości bo mam go zaledwie od 3 dni ale zauważyłem na
    korzyść:

    - Personalizacja powiadomień. Na ekranie blokady mogę odczytać
    wiadomości, usunąć powiadomienie bez odblokowywania.

    - Nowy interfejs aplikacji telefonu i kontaktów. Gdy kliknę na zdjęcie
    kontaktu (również z poziomu aplikacji telefonicznej), to widzę dodatkowo
    historię ostatnich zdarzeń jak połączenia czy ostatnie wiadomości. Nie
    wspomnę o tym, że poprzednio miałem też zepsutą ikonkę wysłania SMS obok
    numeru telefonu osoby (i tylko gdy kontakt otwierałem z poziomu
    aplikacji telefonicznej), która była wielkim śmietnikiem (sugerowała
    usuwanie numeru) a potem zmieniła się na arkusz kalkulacyjny po jakiejś
    aktualizacji. Teraz jest jak należy - symbolem wysyłania wiadomości.
    Widać było, że różne aplikacje mogły nadpisywać ikony systemowe a
    obecnie zasoby graficzne są rozdzielone najprawdopodobniej.

    - Pochłania zauważalnie mniej energii. Choć może to być autosugestia -
    nie wykluczam. Jeszcze za krótko używam system.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2014-11-19 16:17:14
    Od: mr misio de grizzly <m...@t...com>

    W dniu 19.11.2014 o 09:18, Mirek Ptak pisze:
> [...]
    >
    > Z ciekawości zapytam - system przyszedł Wam przez OTA, czy
    > zainstalowaliście ręcznie? U mnie na Nexusa 5 jeszcze nie OTA się nie

    Mnie sie pojawilo, ze mogę... Stwierdziłęm, że gorzej jak jest nie
    będzie (Nexuz7) - ale niestety jest gorzej. Wiem, wiem, za miesiac/dwa
    przyzwyczaje się do gorszego - w koncu Google wie lepiej co dla mnie
    lepsze...

  • 8. Data: 2014-11-19 16:19:25
    Od: mr misio de grizzly <m...@t...com>

    W dniu 19.11.2014 o 12:34, Marek pisze:

    > - Pochłania zauważalnie mniej energii. Choć może to być autosugestia -
    > nie wykluczam. Jeszcze za krótko używam system.

    Tego nie zauwazylem.

    Ale zauwazylem niewygode przy logowaniu do systemu. Wczesniej "power" i
    od razu pojawia sie okienko logowania. Teraz - power i musze "slide to
    login" zeby poawilo sie okienko do logowania. A to mnie juz wkurfia.
    Zamiast od razu sie zalogowac, musze jeszcze "pojawiac" klawiaturke do
    wpisania pina.

    Tak wiem, kto w obecnych czasach blokuje telefon... Przeciez to takie
    niewygodne ;)

  • 9. Data: 2014-11-19 22:34:48
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-11-19 o 16:19, mr misio de grizzly pisze:

> [...]
    > wpisania pina.
    >
    > Tak wiem, kto w obecnych czasach blokuje telefon... Przeciez to takie

    Logowanie do systemu??? W jakiejś sieci pracujesz? :-) Podajesz login i
    hasło?

    A może masz na myśli lock screen? Faktycznie dodali etap pośredni. U
    mnie (Nexus 5) jest to kłódka, którą trzeba przesunąć do góry. Potem
    pojawia się albo klawiatura, albo wzór - co tam sobie wybrałeś jako
    sposób odblokowywania. Pewnie wprowadzili ten etap pośredni ze względu
    na wyskakujące w tym miejscu powiadomienia. Nie chciałbyś aby
    przesłaniały one klawiaturę uniemożliwiając posługiwanie się nią. Coś za
    coś. Jeden ruch palcem więcej... szczerze mówiąc nawet tego nie
    zauważyłbym gdybyś nie wspomniał o tym :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2014-11-20 01:47:50
    Od: mr misio de grizzly <m...@t...com>

    W dniu 19.11.2014 o 22:34, Marek pisze:

    > Logowanie do systemu??? W jakiejś sieci pracujesz? :-) Podajesz login i
    > hasło?
    >
    > A może masz na myśli lock screen?

    tak.

> [...]
    > coś. Jeden ruch palcem więcej... szczerze mówiąc nawet tego nie
    > zauważyłbym gdybyś nie wspomniał o tym :-)

    Oczywiscie Google wie lepiej czego chce, wiec nie dali opcji wyboru ze
    chce miec tak lub tak. A juz nie do pomyslenia bylo, ze jak user nie ma
    zadnych ustawionych powiadomien na ekranie blokady to mozna tam pokazac
    klawiaturke.

    Inteligencja tworcow androida mnie powala z wersji na wersje.