  • 11. Data: 2012-05-23 18:06:58
    Temat: Re: [OT] Narzekacie
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/05/2012 16:17, J.F wrote:

    > Ale ja o mieszkaniu na 8 pietrze, nie o korzystaniu z pomocy.
    >
    > Co zreszta niekoniecznie musi swiadczyc o fajtlapowosci - jesli mozna
    > sie zalapac na zasilek i niezle z tego zyc, to po ch* pracowac ?
    > albo po ch* zglaszac ze sie pracuje ?

    Fakt, to się nazywa "zaradność życiowa", do której ja i ty dokładamy.

    > No ale widzisz - jesli wierzyc pismakom to angielska instytucja
    > stwierdza ze naprawde ratujemy ich szkolnictwo
    >
    > P.S. http://news.bbc.co.uk/2/hi/6589301.stm
    >
    > 20 lat temu polska matura przypominala chinska. Ale teraz matematyka
    > chyba nieobowiazkowa.
    > A poziom podstawowy wyglada tak

    http://edukacja.gazeta.pl/edukacja/1,101865,11678795
    ,Matura_2012__Matematyka_na_poziomie_podstawowym__OD
    POWIEDZI.html

    Weź tylko pod uwagę, że to jest matura podstawowa. Rozszerzona już chyba
    trochę trudniejsza była i bez niej nie dostaniesz się na polibudę.

    Ja akurat w pełni popieram takie rozgraniczenie. Kończyłem technikum za
    czasów starej matury, studiowałem w Polsce i w UK (informatyka) i o ile
    poziom wiedzy ogólnej jest tu faktycznie niższy, o tyle na polskiej
    uczelni nie masz pogadanek z ludźmi z branży, którzy poradzą gdzie i jak
    szukać dobrej pracy. Na polskiej pracy technice uczniowie budują
    karmniki i kroją sałatki, tutaj w szkole średniej rysują przekrój
    zszywacza w AutoCadzie..

    Rozumiem, że chińska matura przydała by się inżynierowi, ale żona jest
    architektem krajobrazu. Projektuje tereny dookoła zabytków, rysuje nowe
    nabrzeże w wyburzanych dokach, maluje wizualizacje dla klientów, a po
    godzinach rysuje ilustracje. Pewnie nawet tej podstawowej matury z matmy
    dziś by nie zaliczyła, tylko po co jej to?

    Córka już w przedszkolu uczyła się liter itp. Idąc w wieku 5 lat do
    podstawówki potrafi sama napisać proste słowa jak kot czy dom literując
    je ze słuchu. Potrafi rozwiązać jakąś prostą arytmetykę na poziomie 5+8
    na kartce, więc chyba aż tak tragicznie z tym systemem nie ma. I cieszę
    się, że w szkole nauczy się obsługi autocada zamiast zakuwać datę
    zamachu na samolot prezydencki. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 12. Data: 2012-05-23 18:14:42
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-05-23 18:06, kamil pisze:
    > Na polskiej pracy technice uczniowie budują
    > karmniki i kroją sałatki, tutaj w szkole średniej rysują przekrój
    > zszywacza w AutoCadzie..

    Toś porównanie strzelił. Równie dobrze mogłeś od razu napisać, że u nas
    to uczą tabliczki mnożenia, podczas gdy tam już zajmują się całkami.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 13. Data: 2012-05-23 18:30:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości
    On 23/05/2012 16:17, J.F wrote:

    >Fakt, to się nazywa "zaradność życiowa", do której ja i ty dokładamy.

    Powiedzmy sobie szczerze: jestes fajtlapa to dokladasz :-P

> [...]
    >polibudę.
    >Ja akurat w pełni popieram takie rozgraniczenie.

    W sumie to i ja popieram.

    >Na polskiej pracy technice uczniowie budują karmniki i kroją sałatki,
    >tutaj w szkole średniej rysują przekrój zszywacza w AutoCadzie..

    W odpowiedniku naszego liceum ?
    Ja tam mialem co innego, ale moze to nie byl standard.

    A jak potem z zatrudnieniem ? Latwiej o prace przy Autocadzie, czy
    przy mlotku ?

    >Córka już w przedszkolu uczyła się liter itp. Idąc w wieku 5 lat do
    >podstawówki potrafi sama napisać proste słowa jak kot czy dom
    >literując je ze słuchu.

    Ale w Polsce czy w Anglii to przedszkole ?

    J.

  • 14. Data: 2012-05-23 18:45:46
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "kamil"

    > Na polskiej pracy technice uczniowie budują karmniki i kroją sałatki,
    > tutaj w szkole średniej rysują przekrój zszywacza w AutoCadzie..

    No i już jest fajny pomysł na eksport karmników do GB ;-)

  • 15. Data: 2012-05-23 19:30:14
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2012-05-23 18:06, kamil pisze:

    > Na polskiej pracy technice uczniowie budują
    > karmniki i kroją sałatki, tutaj w szkole średniej rysują przekrój
    > zszywacza w AutoCadzie..

    Takie jest nasze wymarzone miejsce w międzynarodowym podziale pracy.
    Dostajemy maila z plikiem w AutoCadzie, mamy umieć go przeczytać,
    a następnie tanio, szybko i dobrze wyprodukować żądany element.

    T.

  • 16. Data: 2012-05-23 19:45:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jpj2dr$8vc$...@n...dialog.net.pl...

    A ten znowu leczy swój kompleks emigranta na tej grupie?

    > Toś porównanie strzelił. Równie dobrze mogłeś od razu napisać, że u nas to
    > uczą tabliczki mnożenia, podczas gdy tam już zajmują się całkami.

    Znaczy co, nie rysują w Auto-Cadzie?

  • 17. Data: 2012-05-23 20:08:57
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-05-23 19:45, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:jpj2dr$8vc$...@n...dialog.net.pl...
    >
    > A ten znowu leczy swój kompleks emigranta na tej grupie?

    Jak widać.

    > Znaczy co, nie rysują w Auto-Cadzie?

    Porównuje polską podstawówkę (i chyba wczesne gimnazjum w chwili
    obecnej) do ichniego liceum i zdziwiony, że tam rysują w AC, a u nas
    uczą się podstawowych umiejętności manualnych.

  • 18. Data: 2012-05-23 21:50:24
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/05/2012 17:30, J.F wrote:

> [...]

    Tak, w szkole średniej. Przez rok wdrażałem systemy w szkołach w całym
    UK i pomijając takie oczywistości jak interaktywne tablice w byle
    podstawówce z jakiejś małej mieściny, to robiono z tych komputerów
    naprawdę dobry użytek.

    > W odpowiedniku naszego liceum ?
    > Ja tam mialem co innego, ale moze to nie byl standard.
    >
    > A jak potem z zatrudnieniem ? Latwiej o prace przy Autocadzie, czy przy
    > mlotku ?

    Sami młotkowi gospodarki nie uciągną, co zresztą widać po gospodarkach
    obu krajów.

    W Szkocji.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 19. Data: 2012-05-23 21:52:35
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/05/2012 19:08, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

    > Jak widać.

    Kompleksy-srompleksy to ja zaglądam tutaj pooglądać. Pędzący mistrzowie
    kierownicy zatrzymujący się na 4 metrach w śniegu, koniolino w swoim
    jedynym i słusznym samochodzie i tygodniowe debaty o tym, czy wystarczą
    3 czy może 4 mrugnięcia przy zmianie pasa. Ciekawsze niż zoo. ;)

    > Porównuje polską podstawówkę (i chyba wczesne gimnazjum w chwili
    > obecnej) do ichniego liceum i zdziwiony, że tam rysują w AC, a u nas
    > uczą się podstawowych umiejętności manualnych.

    Powiadasz, że polskie licea są już tak rozwinięte? Zapytam brata, maturę
    właśnie zdaje, ale nie wspominał niestety.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 20. Data: 2012-05-23 22:06:51
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > W dniu 2012-05-23 19:45, Cavallino pisze:
    (...)
    > Jak widać.

    Lokalny folklor musi być ;)

    > Porównuje polską podstawówkę (i chyba wczesne gimnazjum w chwili
    > obecnej) do ichniego liceum i zdziwiony, że tam rysują w AC, a u nas
    > uczą się podstawowych umiejętności manualnych.

    Tam padło jeszcze stwierdzenie:
    <cite>
    i o ile poziom wiedzy ogólnej jest tu faktycznie niższy, o tyle na
    polskiej uczelni nie masz pogadanek z ludźmi z branży, którzy poradzą
    gdzie i jak szukać dobrej pracy.
    </cite>

    O ile z poziomem wiedzy ogólnej trafił, o tyle z tym drugim już nie.
    No, ale skąd by miał o tym wiedzieć, skoro od dawna za wodą
    i Polskę zna tylko ze sporadycznych wypadów do Białegostoku, które się
    kończą bieganiem po psich kupach? :)