  • Data: 2012-05-29 22:26:32
    Temat: Re: [OT] Narzekacie
    Od: kamil <k...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 29/05/2012 18:01, Sebastian Kaliszewski wrote:

    > BTW. jak kto ma krótką pamięć albo jest zbyt młody by pamiętać jak było
    > w latach na pozątku kat 90 to się wystarczy na Ukrainę przejechać. Wizy
    > nie trzeba -- wisiadasz i jedziesz (od razu przejście grancizne w starym
    > stylu wita :) -- turysto. bądź przygotowany na nieco straty czasu). A i
    > poziom życia się zgadza, PKB na głowę mieszkańca takoż, nawet "park
    > maszynowy" (napotykane pojazdy przypominają te u nas sprzed 20 lat)...
    > Nawet ma to dla przybysza sporo zalet -- choć drogi w większości mocno
    > dziurawe to i w sporej części całkiem luźne (za wyjątkiem dużych miast)
> [...]

    W drugą stronę - wystarczy pożyć trochę dłużej w tych bardziej
    rozwiniętych krajach, żeby wyjazd do Polski wyglądał jak Twój wyjazd na
    Ukrainę czy inną Białoruś, i to we wszystkich aspektach życia. Od
    zarobków zaczynając, przez biurokrację, po "a mogę być winna grosika" i
    płacenie kartą w każdym wiejskim sklepie na wygwizdowie za dwie bułki
    bez słuchania, że będzie dwa złote za usługę.

    Swoją drogą warto sprostować, że emigrantem ekonomicznym nigdy nie
    byłem. Wyjechałem z ciekawości, zostałem na studia, a wszelkie myśli o
    powrocie na stale skutecznie przechodzą mi po kilkudniowej wizycie w
    kraju od czasu do czasu.

    Maśląg czy Koniolino niestety przez szparę pomiędzy swoim wydumanym ego
    a głębokimi kompleksami potrafią jedynie ripostować atakami personalnymi
    na poziomie Wujka Staszka Mistrza Ciętej Riposty, bo jak dotąd wszelkie
    konkretne i policzalne argumenty są przeciwko nim.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net