  • 21. Data: 2020-12-03 09:17:02
    Temat: Re: [OT] Malowanie starego sprzętu elektrycznego/laboratoryjnego
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 30 listopada 2020 o 17:21:26 UTC+1 Andrzej W. napisał(a):
    > Cześć.
    >
    > Chciałbym przywrócić w miarę pierwotny wygląd staremu autotransformatorowi.
    > One były malowane taką specyficzną farbą, srebrno szarą młotkowaną.
    > Ale za nic nie udaje mi się tak zapytać googla by dostać sensowną odpowiedź.
    > Możecie coś podpowiedzieć? Pod jakim hasłem szukać takiej farby, albo
    > jak uzyskać taki efekt?
    >
    > Obecnie wygląda to +/- tak:
    > https://ireland.apollo.olxcdn.com/v1/files/li0z2txco
    wzi2-PL/image;s=1000x700
    Farba młotkowa. Pełno tego wszędzie.
    W bricomarche samym ze 4 rodzaje widziałem. Małe puszki w okolicach 10zł kosztują
    więc kup i testuj, majątku nie stracisz.

  • 22. Data: 2020-12-03 11:23:44
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    gniazdkiem. Może zapytaj Googla o farbę młotkową. Trochę to abstrakcyjne spytać
    Googla o to co cię chce mieć, ale czasami to działa.

    > Jak byś nie miał bana na Googlach to by Ci odpowiedział. Zanim poprzednim razem
    napisałem to sprawdziłem co google odpowie na hasło farba młotkowa. Wypluł hamerajty,
    srajty, i co tam jeszcze kto chce. Na samym allegro jedenaście stron odpowiedziało na
    hasło farba młotkowa. Uważam że miałem prawo napisać, bardzo delikatnie jak by uznali
    ci co mnie tutaj znają, że zanim zacząłeś zawracać dupę powinieneś sam sprawdzić. Jak
    byś spytał która lepsza ta z Włocławka czy z Łodzi a może jakaś siedem w jednym to
    bym zrozumiał. Co prawda pytał byś talmudystów elektroników co ni chuja się na
    farbach nie znają. I pytanie tutaj o takie rzeczy nie ma sensu. Ale żeby Ci ktoś
    znalazł bo samemu Ci siebie chce to przegięcie. Z ciekawości sprawdziłem czy jest
    taka farba w sprayu. Jest.

    Ale AndrzejW się nie pyta o 'jakąś' farbe młotkową, tylko farbę która da mu
    docelowo konkretny efekt, który opisał. Ja chyba wiem o co mu chodzi i np
    hammerite ma efekt młotkowy, ale zupełnie inny. Ze zdjęć w internecie może farby
    rust-oleum by przypominały, ale musiał bym na żywo zobaczyć.
    pozdrawiam Krzysiek

  • 23. Data: 2020-12-03 12:46:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    napisał(a):
    wzi2-PL/image;s=1000x700

    >Farba młotkowa. Pełno tego wszędzie.
    >W bricomarche samym ze 4 rodzaje widziałem. Małe puszki w okolicach
    >10zł kosztują więc kup i testuj, majątku nie stracisz.

    A swoja droga - jak oni to robia ?

    Bo zakladam, ze mlotkiem sie tego nie obija, maluje jakos
    "normalnie" - czemu potem powstaja duze obszary jakos specificzne, bo
    inne niz sasiednie ?

    J.

  • 24. Data: 2020-12-03 13:00:21
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > One były malowane taką specyficzną farbą, srebrno szarą młotkowaną.
    > Ale za nic nie udaje mi się tak zapytać googla by dostać sensowną odpowiedź.

    Podejdź z do lokalnego sklepu z farbami który lakierników obsługuje.
    Weź ze sobą obudowę to kolor dobiorą bez problemu. Nawet w sprej nabija.
    A może i na strukture cos doradzą

  • 25. Data: 2020-12-03 13:26:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KrzysiekSX" napisał w wiadomości grup
    pl...
    [...]
> [...]
    >chodzi i np hammerite ma efekt młotkowy, ale zupełnie inny. Ze zdjęć
    >w internecie może farby rust-oleum by przypominały, ale musiał bym na

    https://www.youtube.com/watch?v=Q-mLcpYhhc0

    Pedzel ma znaczenie ...

    J.

  • 26. Data: 2020-12-03 17:47:42
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Bo zakladam, ze mlotkiem sie tego nie obija, maluje jakos "normalnie" -
    > czemu potem powstaja duze obszary jakos specificzne, bo inne niz
    > sasiednie ?

    W składzie farby jest coś drobno zmielonego (drobiny metali?) które pod
    wpływem napięcia powierzchniowego nie łączą się z resztą farby i
    powstają takie wyspy, a dookoła nich te drobiny. Tak sobie tłumaczę
    zasadę działania tej farby.

  • 27. Data: 2020-12-03 17:51:48
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    wg karty technologicznej jakiegoś młotkowego hammerite to płatki
    aluminiowe są tym dodatkiem