  • Data: 2009-10-18 22:16:53
    Temat: Re: (OT) Jeszcze raz o żarówkach 100W, wznowienie wątku
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Butek napisał:

    > Nie mialem pojecia, sorry. Dla mnie wszystko-z-marchewki bylo raczej
    > synonimem PRL-u gdzie o cytrusach, soku z tychze itp. bylo mozna
    > pomarzyc albo wydac cala pensje rodzicow. Dla mnie PRL sie skonczyl
    > w bardzo wczesnej podstawowce, wiec wybacz ignorancje w temacie :)
    > Dobre to w ogole?

    Dobre. Podobnie jak piernik z marchwi i inne ciasta. Zawdzięczamy to
    być może kuchni żydowskiej, tam takich marchewkowych cymesów więcej.
    W Portugalii też Żydów zawsze trochę było, więc mimo dostatku cytrusów
    i z marchewki słodycze robiono. "Smażone zielone pomidory" to też nie
    tylko tytuł amerykańskiej powieści, ale rzecz Europie znana. To na
    słodko jest, taka konfitura. Jej z kolei dobrze robi dodatek cytrusów.

    -- Jarek

    PS
    W peerelu to wszystko potrafili zepsuć. Słynny był "dżem z dyni o smaku
    pomarańczowym", chociaż pomarańczowy to on miał głównie kolor. A z dyni
    też można zrobić dobre rzeczy. Ale bywały też rzeczy osobliwe. Kiedyś
    do sklepów rzucili limonki. Ludzie wybrzydzali, mówili, że to małe,
    zielone i niedojrzałe cytryny, że władza żałuje ludowi tych normalnych
    żółtych. Kupować nie chcieli. Musiało toto zacząć gnić w magazynach, bo
    szybko pojawił się w sklepach butelkowany syrop z limonek (niewiedzącym
    wyjaśnię, że dzisiaj limonki są kilkakrotnie droższe od cytryn).

    --
    Addio pomidory, addio ulubione
    Słoneczka zachodzące za mój zimowy stół