    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Jak o?ywi? pena USB?
    Date: Sun, 16 Mar 2014 00:54:11 +0100
    <lg1lua$4qv$1@node1.news.atman.pl> <1bplbp67l8q10$.dlg@badworm.pl>
    <lg2cjq$ila$1@node2.news.atman.pl> <lg2dr4$tha$1@node1.news.atman.pl>
    <lg2emu$kpd$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>

    On 2014-03-15 22:49, J.F. wrote:
    > Nie, bo tu nie chodzi o jednostki alokacji, tylko dlugosc pliku.

    Maksymalna długośc pliku zależy od tego czy to jest FAT32 czy nie. TBDU
    - FAT32 ogranicza rozmiar pliku do 4GB.

    > Kiedys dawno ktos przewidzial 4 bajty i tak zostalo i dlugo nie bylo
    > potrzeby wydluzac.

    Nie. *Zawsze* była potrzeba. MS tego nigdy nie zrobił na czas efektem
    czego wylądowaliśmy w latach 90-tych z dyskami większymi niż możliwości
    Fata w Win9x. Winna jest polityka MS. Efekty tej polityki widac do
    dzisiaj w postaci ogromnych ilośc absurdów (8+3 np).

    > A teraz sa inne systemy

    Z punktu widzenia urzadzeń typu kamery - nie ma. Po prostu nie ma,
    wszędzie jest ten tragiczny FAT w kilku wersjach wypudrowanych zombie.
    Dlaczego? To proste: licencja na NTFS jest prawdopodobnie niebotycznie
    droga, a typowy OS kowalskiego nic innego nie czyta. A że są inne
    systemy? A na Windowsa?

    > Przy zapisie moze jeszcze tak.

    O o czym my mówimy? Zaczelo się od tego że kamera nagrywa N minut bo ma
    4GB na plik. To oczywista bzdura.

    > Ale tam niekoniecznie sa tak prosto klatki. Moga byc tez zaleznosci
    > miedzy klatkami.

    I co z tego? W dowolnym momencie możesz wyrzucić pełną klatkę zamiast
    róznicowej. To się dzieje cały czas podczas zapisu i nie ma z tym problemu.

    > Ale watpie w spisek - aparat po prostu nie sluzy do nagrywania
    > godzinnych filmow. W ogole nie bardzo sluzy do filmow - choc tu juz
    > jakby marketing jest podzielony.

    To działa inaczej: aparat nie słuzy do filmów bo dyrektor firmy X tak
    twierdzi. Technologia popiskuje cicho że żaden problem, ale jak nie to
    nie. Efektem czego mam całkiem fajny aparat canona który zapisuje tylko
    30 sek filmu. Środowisko profesjonalistów robiących zdjęcia o mało mnie
    nie pobiło kiedy grzecznie zapytalem co to za problem nagrać więcej?
    Okazalo się że długośc nagrywania wynika z tego że musi robić lepsze
    zdjęcia i kilku innych rzeczy które co prawda nie mają żadnego związku
    ze zdrowym rozsądkiem, ale przeciez fotofile nie mają go więc no problem.