    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 29 Jul 2015 04:07:19 -0700 (PDT)
    <0...@g...com>
    <mpa8oh$cjn$1@dont-email.me>
    <a...@g...com>
    <55b8ae81$0$27513$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: [OT] Duża kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    From: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, July 29, 2015 at 12:44:18 PM UTC+2, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Nie paczek danych a połączeń, to jakby co innego. Paczki danych to jakby
    > najmniejszy składnik całości, kwestia jest przyjąć właśnie te połączenia
    > i obsłużyć, a nie ile danych trzeba przesłać.
    Tak, w ścisłym sensie masz oczywiście rację, ale jeśli połączenie (na
    etapie zbierania danych) nie jest w głównej mierze 'paczką danych', to
    może właśnie dlatego padło?

    > A oprogramowywałeś jakieś większe bazy danych? Coś co musi trzymać
    > spójność i dane dla bezpieczeństwa powinny być w kilku tabelach
    > zapisane? Coś do czego dobija się więcej osób jednocześnie?
    Poczekaj. Mieszanka pobierania danych, parsowania, normalizacji, dbania
    o spójność i zapisywania w bazie jest najgorszym kodem spageti w najbardziej
    krytycznym miejscu.

    Dla mnie zbieranie danych to zbieranie danych. Jest takie powiedzenie, że
    najprostsze rozwiązania działają najlepiej. Jeśli nie miesza się zbierania
    danych z całą resztą, to można zbieranie danych oprogramować w miarę
    prostym, niezawodnym i wydajnym kodem. I to wszystko można zrobić na
    bazie gotowych narzędzi, jak choćby mysqla.

    A jeśli w jednym połączeniu chcemy obsłużyć 'wszystko', to co w tym dziwnego, że
    nawet wybitna grupa specjalistów źle wyliczyła obciążenie i system padł, no i
    padł w momencie bardzo krytycznym dla bezpieczeństwa danych.