  • 41. Data: 2009-12-05 01:05:13
    Temat: Re: Bateria li-ion
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    marko1a pisze:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

    > W j.polskim mamy najwięcej słow od niemców zapożyczonych więc o co chodzi?

    Z czasów gdy technologia przychodziła do nas od Niemców czyli głownie w
    XIX wieku. Ślady widać zwłaszcza w mechanice i budownictwie. Ale nie w
    komputerach.

    MD
    Sygnaturka ma dzisiaj wolne z okazji święta

  • 42. Data: 2009-12-05 06:27:20
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Modelarze biora 4C i jakos nie narzekaja :-)

    4C to w jakimś małym "pierdolociku" ;-)
    Częściej jest to 10C, a w porywach do 20C. Ale przy takich prądach
    żywotność tych akumulatorów nie jest powalająca.
    Tyle, że to są akumulatory litowo-polimerowe, a nie litowo-jonowe.
    Kiedyś próbowałem "latać" na ogniwach "laptopowych" i ich wydajność
    prądowa jest stanowczo za mała. Przy prądach rzędu 5C dostają już zadyszki.

    P.S. Oczywiście też się nie bawię w żadne formowanie LiPoli. Co najwyżej
    co parę ładowań robię balansowanie ogniw, bo nie mają one żadnej
    elektroniki pilnującej ładowania i z czasem się rozjeżdżają.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 43. Data: 2009-12-05 08:45:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 05 Dec 2009 07:27:20 +0100, Grzegorz Kurczyk wrote:

    >4C to w jakimś małym "pierdolociku" ;-)

    Chyba wlasnie w duzym, bo co to za fun wystartowac i juz sie rozgladac
    za ladowanie ? 4C to 15 minut lotu, 20C to 3 minuty.
    No chyba ze jakas inna konkurencja - wyscigi samochodowe ?

    >Częściej jest to 10C, a w porywach do 20C. Ale przy takich prądach
    >żywotność tych akumulatorów nie jest powalająca.

    I ile wynosi ?
    Bo 3 minuty to mozna z 10x na godzine wykorzystac, czyli co - co
    miesiac nowe baterie ?

    J.

  • 44. Data: 2009-12-05 08:48:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 05 Dec 2009 02:05:13 +0100, Mario wrote:

    >Z czasów gdy technologia przychodziła do nas od Niemców czyli głownie w
    >XIX wieku. Ślady widać zwłaszcza w mechanice i budownictwie.

    Wtedy to nawet Einstein publikowal po niemiecku :-)

    >Ale nie w komputerach.

    Tak jest, tu nawet Niemcy zapozyczali z ang/amerykanskiego, dopoki im
    Microsoft laskawie nie zrobil Windowsa po szkopsku.

    J.

  • 45. Data: 2009-12-05 15:35:06
    Temat: Re: (OT) Bateria li-ion
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J,

    (ciap)

    > Stara dobra Altavista ma taki operator NEAR - 74400 vs 16200 hitów na
    > korzyść "forming"

    Ma, czy miała, bo od kilku lat (po zmianach wyglądu) nie zauważyłem żeby się
    tym chwalili?

    Włodek

  • 46. Data: 2009-12-05 20:25:10
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Chyba wlasnie w duzym, bo co to za fun wystartowac i juz sie rozgladac
    > za ladowanie ? 4C to 15 minut lotu, 20C to 3 minuty.
    > No chyba ze jakas inna konkurencja - wyscigi samochodowe ?

    Średnio na silniku lata się 6..10 min. A jak dasz po gazie, to i po
    wspomnianych trzech minutach będziesz na "rezerwie" :-) Fakt, że przy
    typowym rekreacyjnym lataniu nie lata się na pełnej mocy. Przy starcie
    gaz na maxa, a potem już na pół gwizdka spokojnie wystarczy.

    > I ile wynosi ?
    > Bo 3 minuty to mozna z 10x na godzine wykorzystac, czyli co - co
    > miesiac nowe baterie ?

    No ale tak szybko to się ich naładować nie da :-) 6..10 minut latania i
    ponad godzina ładowania. Z tego powodu dobrze jest zabierać "na łakę" co
    najmniej dwa komplety akumulatorów. Ciekawe są akumulatory LiFe. Można
    je "nabić" w ciągu 15min. Jeśli chodzi o trwałość LiPol, to zależy to
    mocno od producenta. Przy tak brutalnym traktowaniu już po 100
    ładowaniach wyraźnie czuć spadek pojemności. A niekiedy już po
    kilkudziesięciu lotach akumulatory spuchną jak bania. To juz sprawka
    marketoidów naklejających nalepki xxC.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 47. Data: 2009-12-05 23:05:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Włodzimierz,

    Saturday, December 5, 2009, 4:35:06 PM, you wrote:

    > Ma, czy miała, bo od kilku lat (po zmianach wyglądu) nie zauważyłem żeby się
    > tym chwalili?

    Zapytanie "accumulator forming" (bez uszu oczywiście) daje ponad 2.5
    miliona wyników. Natomiast zapytanie "accumulator NEAR forming" (też
    bez uszu) zaledwie 13000. Czyli nadal działa. A to wyjątkowo przydatny
    operator.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 48. Data: 2009-12-06 09:41:00
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Dec 5, 9:45 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Chyba wlasnie w duzym, bo co to za fun wystartowac i juz sie rozgladac
    > za ladowanie ?  4C to 15 minut lotu, 20C to 3 minuty.

    Moja '450 (heli, 70cm wirnik) lata na jednym pakiecie średnio około
    6-8 minut. Ale przy każdym gwałtowniejszym manewrze jest równe dup
    prądem z akku, więc mimo, że średnio to to jest jakieś 8C, to niżej
    15-20C akku nie powinno się używać, bo primo, dostanie niepotrzebnie
    po rzyci, a secundo trochę głupio, jak potrzeba "ciągu" a silnikowi
    spadają obroty, bo akku nie wydolił...

    > I ile wynosi ?
    > Bo 3 minuty to mozna z 10x na godzine wykorzystac, czyli co - co
    > miesiac nowe baterie ?

    50-100 cykli przy przeciętnych akku, więcej przy drogich albo LiFe
    (tyle, że te z kolei są cięższe, co przy heli daje mocno się odczuć).
    Tyle, że ja np. nie jestem w stanie przelatać więcej niż 2 pakietów na
    jeden raz - to wymaga jednak koncentracji a ja jestem dupa nie pilot.
    Trzeci pakiet to mogę sobie powisieć i poprzewieszać heli z miejsca na
    miejsce a i tak duża szansa na kopanie kretowiska...

    Marek

  • 49. Data: 2009-12-09 13:17:04
    Temat: Re: Re:[OT] Bateria li-ion
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Wczoraj sformatowałem chleb - też fajnie :-)))))))))
    > Jak zauważyłem formatowanie (od format) znalazło zastosowanie tylko do
    > nośników danych. I dlatego właśnei tak wiele postów tutaj że akumulatory
    > formujemy.
    > Aaaaaaaaaa, to co powyżej też nie wydłuży mu żywota :-)))

    Formatowanie dla podniecających się jest takie ... (tu zabrakło słów), że aż
    zaciska w dołku. Nie dociera, że akumulatory od niepamiętnych czasów się
    formuje. Kupowało się elektrolit i samochodowe aku trzeba było uformować.
    Pojawiły się komputery to niektórzy by wszystko formatowali. Pamiętam kiedyś
    jak ktoś usłyszał, że w tv trzeba wymienić powielacz to zaraz komuś
    przekazywał info, że mu powielacz KOLORÓW wymieniają.

    neelix