  • Data: 2017-06-06 20:01:32
    Temat: Re: [OT] Allegro się popsuło
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Skąd się tu wzięło zawodostwo ;) Nigdzie o tym nie piszę.

    Piszesz od lat na grupie, raczej z sensem, więc założyłem ze zajmujesz
    się tym zawodowo.

    > Zawodowo kupuje w sklepach typu TME.

    To ja już nie wiem co myśleć :(

    > Kiedy muszę mieć konkretny rezystor
    > konkretnego producenta. Ale prawda jest taka że czasem magazyny TME
    > swiecą pustkami, szczególnie jak trzeba dostać coś mniej wtypowego jak
    > np jakiś uC. Czasem nie masz wyjścia jak pójśc na bazar bo tylko tam
    > dostanę to od ręki. No i polować na okazje ktore czasem się trafiają.

    Ale nawet jeśli to nie musi być jakiś specjalny rezystor to na allegro
    nigdy bym nie wiedział czy zamiast metalizowanego nie sprzedaje
    węglowego, czy piny nie są utlenione bo facet sprzedaje zapasy z czasów
    zimnej wojny.

    > Nie, nie powstrzymują. Odrzucają. Ale robie je na codzień.
    > Przypuszczalnie jak w poprzednich dyskusjach nie rozumiesz problemu. To
    > że ktoś robi zakupy na allegro nie oznacza że nie robi gdzie indziej.

    Bo trochę bez sensu jest robienie sobie osobnego magazynku elementów z
    allegro i elementów z pewnych źródeł. Też mi się zdarza kupować coś
    interwencyjnie na allegro, ale tak jak kiedyś uważałem że to jest
    gówniane źródło zaopatrzenia w części tak nadal uważam. Ty skoro
    zauważyłeś że jakość na allegro się pogorszyła, najprawdopodobniej
    często się tam zaopatrujesz (nie mówię wyłącznie). No i nadal mnie dziwi
    dlaczego ktoś zajmujący się elektroniką na poważnie (nie zawodowo),
    traktuje allegro jako istotne źródło zaopatrzenia.
    Ale każdy robi co chce. Kupuj tam nadal i narzekaj na jakość sprzedawców.

    > Ja
    > robie tu i tu. Problemem jest to że jakośc allegro gwałtownie spadła a
    > nie że TME jest lepsze od bazaru.

    > Czasem, szczegolnie jak okazuje się że tme ma ten sam kontroler jakieś
    > 7x drożej.

    Czyli kupowałeś na allegro próbki i przyczyniłeś się do tego, że
    ważniejsze firmy odcięły Polskę od programu próbek. Dziękuję.

    > Niestety rzeczywistośc jest taka ze kupuje się tam gdzie
    > jest. Np. swego czasu zakup uC SAM7 był możliwy tylko w TME, za
    > bandyckie pieniądze. I płaciłem bo zakup poza PL oznaczał 7x więcej za
    > przesyłkę :/

    Nie przesadzaj, możesz wszytko kupić albo przez wspomniane sklepy albo
    przez Digikey, albo u Chińczyków. Jak coś jest u nas 7 razy taniej to
    jest jakiś przekręt. Ale skoro lubisz kupować w podejrzanych miejscach
    to nie narzekaj, że też zostajesz zrobiony w trąbę.

    --
    pozdrawiam
    MD