-
1. Data: 2012-07-23 10:24:15
Temat: [OT] 4x4 UAZ
Od: Albercik <n...@g...pl>
Tak lekko na marginesie...
sfiksowało mnie i chce sobie kupić zabawkę do dłubania...
założenia:
- tanie(zakup + naprawa)
- proste
- rzucające się w oczy
- łatwo modyfikowalne
- 4x4
- niekoniecznie niepsujące się
- niekoniecznie ekonomiczne
no i myślę że UAZ się w te kryteria idealnie wpasowuje...
(konstruktywna krytyka mile widziana)
szukał bym egzemplarza z dobrymi blachami i przeniesieniem napędu, w
miarę oryginalnego, choć niekoniecznie musi mieć sprawny silnik,
elektrykę - to i tak pójdzie na szrot. Wiek.. - pełnoletni.
Kusi mnie wstawienie tam jakiejś V6.
Na czasie mi nie zależy, chce się naczytać, może mi przejdzie..
Zakup planowany najwcześniej na zimę, za samochód chciałbym dać nie
więcej niż 5k, na swap pewnie pójdzie drugie tyle. Na inne pierdoły
trzecie tyle.
Bawi się ktoś z Was czymś takim? Próbuję znaleźć jakieś ciekawe
artykuły, aby się naczytać zanim kupie jakieś g*^$o. Jednak wszystko co
google znajduje to kilka wzmianek na jakiś blogach + fpizdu filmików na
youtube z ubłoconymi samochodami. Zapewne kopalnia wiedzy będzie na
jakiś forach 4x4 gdzie trzeba się rejestrować, ale tych for jest trochę
a zakładać konto na każdym mi się nie chce. Do rzeczy - możecie polecić
jakieś konkretne, gdzie jest ciekawy zasób materiału na temat UAZ'ów, a
szczególnie manuale dotyczące swapa, dodawanie bajerów w postaci
wspomagania itp..
Pozdrawiam
Rafał
-
2. Data: 2012-07-23 12:00:05
Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ
Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>
W dniu 7/23/2012 10:24 AM, Albercik wrote:
> Bawi się ktoś z Was czymś takim? Próbuję znaleźć jakieś ciekawe
> artykuły, aby się naczytać zanim kupie jakieś g*^$o. Jednak wszystko co
> google znajduje to kilka wzmianek na jakiś blogach + fpizdu filmików na
> youtube z ubłoconymi samochodami. Zapewne kopalnia wiedzy będzie na
> jakiś forach 4x4 gdzie trzeba się rejestrować, ale tych for jest trochę
> a zakładać konto na każdym mi się nie chce. Do rzeczy - możecie polecić
> jakieś konkretne, gdzie jest ciekawy zasób materiału na temat UAZ'ów, a
> szczególnie manuale dotyczące swapa, dodawanie bajerów w postaci
> wspomagania itp..
Spróbuj tutaj:
http://www.forum4x4.pl/
Moim zdaniem forum nr 1, no i o ile gotowych manuali tam może nie
znajdziesz (choć nie wiem, nie grzebałem), to na pewno znajdziesz
praktyków, którzy pokierują co i jak.
Pozdrawiam,
Arkadesh
-
3. Data: 2012-07-23 13:35:06
Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ
Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>
Albercik, Mon, 23 Jul 2012 10:24:15 +0200, pl.misc.samochody:
> no i myślę że UAZ się w te kryteria idealnie wpasowuje...
To pozwolę sobie na offtopa do offtopa:
Widziałem kiedyś-tam na Allegro UAZa z silnikiem marki Caterpillar V6 3,0l
(diesel), nową skrzynią biegów i reduktorem, zmienionymi hamulcami (na
tarczowe), wspomaganiem kierownicy i tak dalej. Generalnie: z UAZa została
rama i blachy, cała reszta zmieniona. Piękny był. 20k PLN gość chciał...
--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.
GG:3585538 | JID: m...@j...pl | Najpierw jeden
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | A potem kilkanaście drugich.
-
4. Data: 2012-07-23 14:29:34
Temat: [OT] 4x4 UAZ
Od: Iguan_007 <i...@g...com>
Albecik,
>sfiksowało mnie i chce sobie kupić zabawkę do dłubania...
kup sobie suzuki samurai. Samochod swietny w terenie ale i do miasta czy w dluga
trase da sie nim w razie potrzeby jechac (nie, nie jest wygodny ale raczej
niezawodny). Jesli chcesz sie bawic w "dlubanie" to do Suzuki znajdziesz chyba kazda
mozliwa czesc na ebayu. Mozliwosci modyfikacji nieograniczone. Chyba ze jakiegos
innego powodu chcesz koniecznie akurat tego UAZa.
Pozdrawiam,
Iguan
-
Iguan007
Sezon caly rok:
http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia
--
-
5. Data: 2012-07-23 17:37:27
Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ
Od: "Yogi\(n\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Iguan_007" <i...@g...com> napisał w wiadomości
news:6dfd23d3-0ce5-4364-916a-cfbe8b47e3f7@googlegrou
ps.com...
Albecik,
>>sfiksowało mnie i chce sobie kupić zabawkę do dłubania...
>kup sobie suzuki samurai. Samochod swietny w terenie ale i do miasta czy w
>dluga trase
Popieram. Mam takiego kumpla w pracy, dłubka i offroadowca. Sprzedał w
zeszłym roku GAZ (chyba to samo co UAZ) i kupił samuraja, zdaje się nawet
taniej. Wymienił silnik za niecałe 2 kafle i śmiga.To znaczy śmigał jeszcze
w maju, potem zmienił firmę ;-)
--
Yogi(n)
-
6. Data: 2012-07-23 17:46:40
Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ
Od: BartekK <s...@d...org>
W dniu 2012-07-23 14:29, Iguan_007 pisze:
> Albecik,
>
>> sfiksowało mnie i chce sobie kupić zabawkę do dłubania...
>
> kup sobie suzuki samurai. Samochod swietny w terenie ale i do miasta czy w dluga
trase da sie nim w razie potrzeby jechac (nie, nie jest wygodny ale raczej
niezawodny). Jesli chcesz sie bawic w "dlubanie" to do Suzuki znajdziesz chyba kazda
mozliwa czesc na ebayu. Mozliwosci modyfikacji nieograniczone. Chyba ze jakiegos
innego powodu chcesz koniecznie akurat tego UAZa.
Może samurajek za mały i mało rzucający się w oczy ;) A znów robienie z
niego monstertrucka się szybko kończy, bo silniczek też ma mały...
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
7. Data: 2012-07-23 17:47:34
Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ
Od: BAREK <b...@p...pl>
> kup sobie suzuki samurai. Samochod swietny w terenie ale i do miasta czy w dluga
trase da sie nim w razie potrzeby jechac (nie, nie jest wygodny ale raczej
niezawodny). Jesli chcesz sie bawic w "dlubanie" to do Suzuki znajdziesz chyba kazda
mozliwa czesc na ebayu. Mozliwosci modyfikacji nieograniczone. Chyba ze jakiegos
innego powodu chcesz koniecznie akurat tego UAZa.
>
Też o Samuraju pomyślałem, żeby podpowiedzieć jak pytanie autora wątku
przeczytałem;
-mały budget; Samuraj, Frontiera, Niva,
-trochę większy; Patrol, Pajero i LandCruiser ale krótnie,
-najlepsze LandRover Discovery i Defender,
-sam top to Mercedes G
Każdy stopień już pewnie w granicach 10-20tyś do kupienia i tylko
naprawy/modyfikacje coraz droższe i mniej popularne.
UAZ może być mało popularny więc i niezbyt wdzięczny do takiej zabawy.
-
8. Data: 2012-07-23 21:45:32
Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ
Od: Iguan_007 <i...@g...com>
On Tuesday, July 24, 2012 1:46:40 AM UTC+10, BartekK wrote:
> Może samurajek za mały i mało rzucający się w oczy ;)
Oj tam maly. Zalezy do czego porownamy ;)
http://tinyurl.com/boxn3bp
>A znów robienie z
> niego monstertrucka się szybko kończy, bo silniczek też ma mały...
Nie upieralbym sie tutaj nad wielkoscia silnika. Fakt, fabryczny silniczek 1.3 jest
beznadziejny na autostradzie.Wiele ponad 100km/h nie pojedziemy a wyprzedzanie (jakie
wyprzedzanie?) to koszmar. Ale to dotyczy tez tego UAZa.
A w terenie przy wlaczonym reduktorze? W "mojej" grupie terenowej jest wszystko, od 8
cylindrowych Land Roverow po male Suzuki. I wlasciwie to chyba jest wiecej korzysci z
malej wagi, mniejszego zuzycia paliwa i zwinnosci malego samochodu niz z zalet duzego
silnika. No, jedyny minus to taki ze bedziesz czesciej w blocie ladowal - "puscmy
Suzuki pierwsze, bedzie latwiej wyciagnac jesli tamtedy jednak nie da sie przejechac"
;)
Pozdrawiam,
Iguan
-
Iguan007
Sezon caly rok:
http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia
--
-
9. Data: 2012-07-23 22:57:27
Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ
Od: BartekK <s...@d...org>
W dniu 2012-07-23 21:45, Iguan_007 pisze:
>> A znów robienie z
>> niego monstertrucka się szybko kończy, bo silniczek też ma mały...
> Nie upieralbym sie tutaj nad wielkoscia silnika. Fakt, fabryczny silniczek 1.3 jest
beznadziejny na autostradzie.Wiele ponad 100km/h nie pojedziemy a wyprzedzanie (jakie
wyprzedzanie?) to koszmar. Ale to dotyczy tez tego UAZa.
W UAZa wsadzone sensowne V6 - daje radę, mimo znacznie większej masy.
Większy moment obrotowy na niskich obrotach - i lepiej się w kiepskiej
przyczepności wyzbierać, niż gazowanie 1.3 benzynki jak z UNO, bo na
małych obrotach zdycha, a na wysokich wyje i zaraz zrywa przyczepność.
(pewnie to też dużo zależy od umiejętności, ale takie moje wrażenia po
jakichś tam własnych przygodach terenowych)
A i do uaza większa szansa na znalezienie jakichś/odczegoś "poważnych"
100% blokowanych mostów (do samuraja są, ale drogie bo dla nawiedzonych).
> A w terenie przy wlaczonym reduktorze? W "mojej" grupie terenowej jest wszystko, od
8 cylindrowych Land Roverow po male Suzuki. I wlasciwie to chyba jest wiecej korzysci
z malej wagi, mniejszego zuzycia paliwa i zwinnosci malego samochodu niz z zalet
duzego silnika. No, jedyny minus to taki ze bedziesz czesciej w blocie ladowal -
"puscmy Suzuki pierwsze, bedzie latwiej wyciagnac jesli tamtedy jednak nie da sie
przejechac" ;)
Kwestia tego, co chce się w tym terenie robić. Czy przejechać po polu,
czy przez bagno. Przy sensownie terenowych gumach (znaczy duże grube
kolczaste balony) - na oryginalnych mostach suzuki wymięka, bo ma zbyt
duże przełożenie (nawet z reduktorem, bo duże opony dają prawie x2
prędkości i /2 mocy).
A kupować takiego złomka
http://allegro.pl/suzuki-samurai-1-3i-wtrysk-szeroki
-most-okazja-i2480416005.html
i robić takie ładne rzeczy:
http://allegro.pl/suzuki-samurai-1-3-benzyna-off-roa
d-4x4-i2480212168.html
- można. Ale widać ile to kosztuje (i obawiam się że sprzedający więcej
wsadził, niż chce za to auto, i to już nawet czasu nie licząc). I tak
dokładając solidniejsze mosty, klatki, inne pierdoły - z "1.3 jakoś daje
rade" robi się jednak "1.3 jest biedny" i trzeba by zrobić jakiś swap,
popularne 1.6 z vitary jakoś wchodzi, ale coś innego - bywa ciężko, bo
jednak nawet w UNO jest więcej miejsca pod maską niż w Samuraiu :)
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
10. Data: 2012-07-23 23:08:20
Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ
Od: BartekK <s...@d...org>
W dniu 2012-07-23 22:57, BartekK pisze:
> dokładając solidniejsze mosty, klatki, inne pierdoły - z "1.3 jakoś daje
> rade" robi się jednak "1.3 jest biedny" i trzeba by zrobić jakiś swap,
> popularne 1.6 z vitary jakoś wchodzi, ale coś innego - bywa ciężko, bo
> jednak nawet w UNO jest więcej miejsca pod maską niż w Samuraiu :)
Jeszcze dodam, że podstawową przeróbką uterenowiającą jest rozsunięcie
mostów (wycięcie nadkoli itd)
Potem danie szerszych mostów.
Potem zmiana wysokości i wzmocnienie ramy...
Ludzie robią swapy na np 2.0 z Opla, i inne wynalazki, ale nadal na
szerokość pod maską jest ciasno.
Więc (skoro i tak jest rama, i jeszcze klatka pewnie dołożona która to
wzmacnia) wywala się nadkola i robi konstrukcję z rur.
I tą metodą z początkowego samuraja nie zostaje nic poza nr VIN i
papierami ;) i tak powstaje zmota, którą w zasadzie można by zrobić bez
zakupu początkowego samuraja, bo nic z niego nie zostało :) tzw zupa z
gwoździa.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173