    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm,pl.rec.gps
    Subject: Re: OSM kontra Geoportal
    Date: Wed, 29 Jul 2015 01:28:31 +0200
    <mp6d00$vdk$1@node2.news.atman.pl>
    <55b73ec5$0$27513$65785112@news.neostrada.pl>
    <mp825t$ne5$1@node1.news.atman.pl>
    <55b7aa00$0$2197$65785112@news.neostrada.pl>

    "J.F." 55b7aa00$0$2197$6...@n...neostrada.pl

    jest na wschód od 19, Wrocław -- jest na zachód)

    > A kto mowi, ze musze wyroznic poludnik 19 ?

    Ty -- mówisz, że Geoportal korzysta z 1992, a OSM z WGS84.
    Skoro chcesz przejść z 1992 na inny -- południk 19 jest już wyróżniony.

    A-B=0 to inaczej A=B Porównanie to inaczej odejmowanie. ;)
    Obie deformacje (1992 i OSMową) musisz brać pod uwagę, gdy
    porównujesz efekty obu projekcji.

    > Zreszta co sie powolujesz na uklad 1992, skoro nawet nie wiedziales w jakim
    geoportal prezentuje dane ...

    Ty powoływałeś się. Nie panujesz nad tym, co piszesz?
    Cytować z MIDem, czy pamiętasz już?

    Ty zasugerowałeś, że Geoportal korzysta z 1992.
    Ja jedynie uznałem to za dobrą podpowiedź. Ale
    nie uznałem, że 1992 da obrót względem innego układu.
    Gdybyś napisał -- we Wrocławiu nie widzę tego
    obrotu -- raczej bym nie poszedł w maliny.

    Pisałeś, że sprawdziłeś i Białystok, i Wrocław. Wrocław
    to 17 południk -- 2 stopnie do 19 południka, ale po
    stronie przeciwnej niż Białystok. Mnie wyszło, że kąt
    obrotu to od 2 stopni do 3 stopni. Ty pisałeś, że wg
    Ciebie jest obrót w tę samą stronę, ale o mniej niż
    3 stopnie. Twoja wypowiedź utwierdzała mnie w złym
    przekonaniu. (deformacja dałaby zdecydowanie mniej
    niż 3 stopnie i w stronę przeciwną)

    Pisałeś, że to sprawa układu 1992 i nawet dałeś link, pisząc, że
    nie czytam. :) Ale pisałeś zarazem, że widzisz obrót w tym samym
    kierunku co w Białymstokui że ten obrót wg Ciebie ma mniej niż
    3 stopnie.

    Czyli utwierdzaeś mnie w z łym przekonaniu, choć jednoczesnie
    wskazywałeś na wiadomego GKrugera...

    obroty.

    > A musi byc calosc ? Wystarczy ze Bialystok i Wroclaw beda na wschod wyroznionego
    poludnika, dla ich strefy oczywiscie.

    Może być Wrocław i Białystok, ale nie zapomnij, że oba te miasta
    leżą na już zdeformowanej części, po obu przeciwnych stronach 19.
    (to, co napisałem Ci wyżej -- A-B=0 to inaczej A=B; )

    Takie U-kształtne coś (19 południk to pionowa ośka tego U) jeszcze
    mocniej zdeformowane, ale względem innego południka czy równoleżnika
    niż południk 19. Deformacja 1992 nie zaniknie z tego porównania,
    gdy przechodzisz z 1992 na inny.

    [JF sprzedał diabłu rozum za szmal? niby dobrze uczynił,
    ale dlaczego sprzedał *swój* rozum? złemu diabłu sprzedał...
    IMO JF Zły Ubił intereS...]

    > No to czemu nie zrobiles tego na samym poczatku :-)

    BARDZO DOBRE PYTANIE!!! [chyba jedyna dobra uwaga JF w tym wątku]

    -=-

    Tak czy siak -- już wiem, jak widzi/prezentuje świat OSM, Bing i Google...
    [ale dlaczego krzywienie w Bingu odbiega od krzywienia w OSM i Googlach?...
    a może wcale nie odbiega?... może źle wdziałem?...]

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'