  • 31. Data: 2021-10-03 00:45:18
    Temat: Re: OR na 230V
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    heby wrote:

    > Pytanie jest z ciekawości - zrobie to na zwykłych przekaźnikach, ot,
    > zauwazyłem coś u kogoś i chciałbym się czegoś dowiedzieć.

    Nie rób przełącznika faz na zwykłych przekaźnikach, chyba, że i tak
    zamierzałeś się przeprowadzić. One nie są do tego dostosowane.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 32. Data: 2021-10-03 00:47:30
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    heby wrote:

    > W ten sposób nie pojawiła by się siekawa dysputa o SSR ;)

    Ale jak ciekawa? SSRy w zastosowaniach krytycznych dla bezpieczeństwa to
    zło. Nawet nie probuj, chyba, że sobie sam taki zrobisz z MOSFETów
    wytrzymujących 3kV.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 33. Data: 2021-10-03 13:25:50
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/10/2021 00:45, Piotr Wyderski wrote:
    > Nie rób przełącznika faz na zwykłych przekaźnikach, chyba, że i tak
    > zamierzałeś się przeprowadzić. One nie są do tego dostosowane.

    Przaźniki są do zrobienia ORa. Wykonawczy ma być stycznik.

  • 34. Data: 2021-10-03 13:29:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/10/2021 00:33, Piotr Wyderski wrote:
    > Taki się nada? Jest na szynę:
    > https://www.tim.pl/automatyczny-przelacznik-faz-16a-
    250v-th35-azf-3

    Chyba nie, on służy do zapewniania ciągłości zasilania. A ja mam
    trywialne zagadnienie ze sterowaniem a nie ciągłością.

    Nie wiem czy da sięgo "oszukać" podpinając wyjścia układów wykonawczych
    pod te 3 wejścia faz (i zasilać z jednej). Nawet jeśli, to brzmi jak
    workaround :/

  • 35. Data: 2021-10-03 14:32:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 3 Oct 2021 00:42:05 +0200, Piotr Wyderski
    <b...@p...com> wrote:
    > A jak wykrywasz włączenie SSRa?

    ACS712

    --
    Marek

  • 36. Data: 2021-10-03 16:48:49
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    heby wrote:

    > Nie wiem czy da sięgo "oszukać" podpinając wyjścia układów wykonawczych
    > pod te 3 wejścia faz (i zasilać z jednej). Nawet jeśli, to brzmi jak
    > workaround :/

    No to przekaźnik bezpieczeństwa. Pogooglaj, są też gotowe na TH35.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 37. Data: 2021-10-03 21:13:22
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Piotr Wyderski <b...@p...com> wrote:

    > Jest masa problem?w, w szczeg?lno?ci taki, by ten OR nie wyszed? a? za
    > dobrze, w postaci metalicznego (lub plazmowego) zwarcia obu ?r?de?
    > zasilania. Potrzebujesz przeka?nika bezpiecze?stwa, a nie zwyk?ego.

    Chyba masz na mysli inny uklad niz reszta ludzi w tej dyskusji.
    Ja zrozumialem z oryginalego postu ze wejscia sa tylko sterowaniem,
    tzn. wpuszcza sie je w cewki sterujace przekaznikow.
    Zrodlo zasilania pompy jest oddzielne, tak ze po prostu wystarczy
    polaczyc rownolegle styki przekaznikow: jak choc jeden zalaczy
    to wlaczy pompe.

    --
    Waldek Hebisch

  • 38. Data: 2021-10-03 22:34:11
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/10/2021 21:13, a...@m...uni.wroc.pl wrote:
> [...]
    > Zrodlo zasilania pompy jest oddzielne, tak ze po prostu wystarczy
    > polaczyc rownolegle styki przekaznikow: jak choc jeden zalaczy

    Tak, dokładnie, ponadto przekaźniki nie są wykonawcze, będzie jeszcze
    stycznik do samej pompy, wiec same przekaźniki będą pracować w warunkach
    komfortowych.

  • 39. Data: 2021-10-26 20:09:00
    Od: Stan <k...@w...pl>

    W dniu 24.09.2021 o 23:11, heby pisze:

    > Kilkukrotnie zespawało mi styki w przekaźniku w piecu na ekogroszek i to
    > było *niebezpieczne* bo podajnik mi pchał węgiel doprowadzac do
    > zagotowania.

    Napisałeś, że kilkakrotnie zespawało styki przekaźnika. Przyczynę tego
    należy niezwłocznie wyeliminować, Powodem tej usterki może być:
    1-niewłaściwie zaprojektowany przekaźnik (za mały dopuszczalny prąd

    styków)-należałoby zastosować przekaźnik np. nie 8A ale 16A,
    2-przekaźnik kiepskiej jakości-jeśli to chińczyk to zamienić np. na
    Relpola
    Najlepiej byłoby gdyby przekaźnik załączający silnik załączał stycznik a
    dopiero ten silnik i będzie po kłopocie.
    Stan