  • 121. Data: 2019-01-06 20:45:42
    Temat: Re: ON tanieje :-)
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-01-2019 o 16:48, cef pisze:

    > Nie zauważam takich różnic rzędu 1 zł w Polsce
    > na stacjach autostradowych i tych w pobliżu.
    > Chodzi o najbliższą pozaautostradowa stację a nie porównanie
    > z Tarnowa i Poznania.

    No to już podawałem przykład.
    Połowa grudnia, ON, stacja w Warszawie lub w Poznaniu 5,20, stacja na
    autostradzie, 5,80, stacja BP w Strykowie 4,80.

    > Drożej niż na zwykłej wrocławskiej stacji - zresztą najczęsciej w
    > mieście tankuję tez na BP,
    > więc widzę cenę w ramach jednego koncernu tylko, że w dużym
    > mieście i na autostradzie pod granicą.

    Ano właśnie.
    A idzie znaleźć na BP paliwo o 40 gr taniej niż na BP w dużym mieście.

    > Ale zdarzało mi się być na tych innych stacjach
    > w Zgorzelcu i złotówkowej różnicy tam nie ma.

    Ale świat się nie kończy na Wrocławiu i Zgorzelcu, a jak nie ma taniej
    na BP, to będzie na Carrefour.
    I o takich różnicach mówię.

  • 122. Data: 2019-01-06 20:50:29
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-01-2019 o 16:16, J.F. pisze:

    > Ja juz starszy i nie mowie ze na okraglo ... ale te 1000km to jeszcze
    > sie daje w jeden dzien.

    > Ta 18:00 moze byc iluzoryczna, no i zakladam, ze do tego Amsterdamu
    > jedziesz na pare dni, wiec czas na zwiedzanie bedzie.
    > Do Berlina dojedziesz na ~12, wiec mozna zwiedzic lepiej, i tu troche
    > Cavallino rozumiem, ale klopot i ew. koszt dodatkowego noclegu mnie
    > zniecheca, a Berlin znow nie taki ciekawy.

    Ale tutaj była mowa TYLKO z zjechaniu z autostrady na kila minut, żeby
    zatankować tańsze paliwo gdzie indziej.
    I to też był problem w przemożnej chęci gnania do Amsterdamu na jeden
    rzut......

    > No i w efekcie takie 1000km to sie staram na jeden raz przejechac.

    1000 km też bym robił w jeden dzień, tyle że przerwy dłuższe niż na
    tankowanie bym zaliczył po drodze.

  • 123. Data: 2019-01-06 20:51:53
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-01-2019 o 16:41, cef pisze:

    > Jako część wakacji już na miejscu - jak jeździłem z miejsca na miejsce -
    > to też się nie stresowałem

    No widzisz, a ja już nie stresuję się od wyjazdu z domu.
    Więc czym dłuższa podróż, tym dłuższe mam wakacje. ;-)

  • 124. Data: 2019-01-06 23:38:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 Jan 2019 07:57:01 -0800 (PST),
    p...@g...com napisał(a):
    > http://next.gazeta.pl/next/7,151003,24331515,polacy-
    placa-wiecej-za-paliwo-niz-niemcy-dlaczego-winne-sta
    cje.html#s=BoxOpLink

    > Jako klient mam w dupie kto jest winny paliwo ma być tanie koniec kropka ;-) tak
    więc albo premier ogarnie temat albo czas kupować kamizelki ;-)

    A tymczasem w Paryzu

    https://www.wprost.pl/swiat/10181208/zolte-kamizelki
    -wtargnely-do-biura-rzecznika-rzadu-ten-musial-uciek
    ac.html

    Brac przyklad ?

    J.

  • 125. Data: 2019-01-07 04:37:43
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    J.F,

    >No fakt, dwa lata temu byl po $60, w pazdzierniku 100, a teraz $83
    > https://www.theice.com/products/243/API2-Rotterdam-C
    oal-Futures/data?marketId=661438

    Tak gwoli scislosci ten link nie pokazuje historycznych cen wegla. To cena za
    kontrakt indeksowany cena wegla na styczen 2019.

    Czyli te przykladowe $60 to nie cena wegla dwa lata temu . To cena ktora placono za
    kontrakt na styczen 2019 dwa lata temu. W uproszczeniu jest to cena wegla w styczniu
    2019 przewidywana przez rynek kontraktow dwa lata wczesniej.

  • 126. Data: 2019-01-07 11:56:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >ktora placono za kontrakt na styczen 2019 dwa lata temu. W
    >uproszczeniu jest to cena wegla w styczniu 2019 przewidywana przez

    OK, czyli ... trudno powiedziec jaka byla cena wegla w 2016 ?
    Bo jak niektorzy kupili dwa lata wczesniej ...

    Ale, jak tak sobie patrze na inne kontrakty, to na poczatku 2017
    cena ~60$ dotyczyla i stycznia 2019, i stycznia 2020, i 2021 - widac
    taka cena wegla byla, i nikt sie nie spodziewal innej :-)
    Dzis tez - najblizsze kontrakty 82.50, najdalsze 77.50 ..

    Za to jak popatrzec na pazdziernik 2018, to ten jan 19 siegnal 100$,
    jan 2020 $95, jan 2021 ~$91 ... rynek musial zamknac szybko pozycje, a
    reszta mogla poczekac ?

    J.

  • 127. Data: 2019-01-07 16:56:32
    Od: p...@g...com

    --A tymczasem w Paryzu
    https://www.wprost.pl/swiat/10181208/zolte-kamizelki
    -wtargnely-do-biura-rzecznika-rzadu-ten-musial-uciek
    ac.html
    Brac przyklad ?

    Kłamać to trzeba umieć a jeśli Francuzi widzą że w Niemczech ON po 1.1 a oni bula 1.5
    to znaczy że prezio nawija makaron na uszy ;-) w PL granica jest gdzieś w okolicach 6
    zeta ale kamizelkę już teraz warto mieć bo pewnie też podrożeją ;-)

  • 128. Data: 2019-01-07 19:04:39
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2019-01-06 15:00, Budzik wrote:
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Taka historia;
    > jechalismy kiedys ze znajomymi do Chorwacji.
    > Jechalismy 24h... Co chwile postoje, stacje, markety. Przyznam ze to była
    > chyba najsmieszniejsza i najlepiej wspomiana przejazdzka po europie z
    > ktorej do dzis smiejemy sie do rozpuku jak o niej wspomnimy.

    Na koniach?

  • 129. Data: 2019-01-07 20:26:21
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    J.F
    Cena kontrakty futures moze byc bliska cenie spot (aktualna cena wegla) ale wcale nie
    musi tak byc. Ceny futures zawieraja oczekiwania rynku - nowa kopalnia, zamkniecie
    elektrowni, wzrost odnawialnych zrodel energii itd. Te kontrakty nie sa fizyczna
    dostawe wegla, to tylko kontrakt finansowy indeksowany cena wegla. Czyli jesli kupisz
    teraz kontrakt na styczen 2020 za $100 a cena spot w styczniu 2020 wyniesie $110 to
    sprzedajacy zaplaci Ci $10. Jesli cena spot bedzie $90 to Ty mu zaplacisz $10. Nie ma
    tutaj fizycznej wymiany wegla.

  • 130. Data: 2019-01-07 20:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kk k...@o...pl ...

    > Na koniach?

    Dokładnie na 100 koniach... mechanicznych :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,