  • 61. Data: 2013-12-07 11:17:29
    Temat: Re: ON - pytanie laika
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-12-07 00:09, Przemek pisze:
    > Do -20 to bym się nie przejmował. Jak pytałem się na Shellu, to w październiku
    mieli paliwo do -10, a od połowy listopada mieli mieć na większe mrozy. Na innych
    stacjach powinno być podobnie.
    > A jak tak już bardzo się martwisz, to kup depresator, wlej odnowienią ilość do
    zbiornika i zrób autem parę km, żeby paliwo przeszło przez cały układ zasilania i
    powrotu. Będziesz zabezpieczony na całą zimę.

    > pozdr
    > Przemek

    To jest coś takiego do kupienie i zastosowania w własnym zakresie?
    Dzieki wielkie za info!

  • 62. Data: 2013-12-07 11:17:59
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-12-07 07:31, sqlwiel pisze:

    > Bez jaj.
    > Możesz jeszcze dolać etyliny. W moim starym VW 1.6D w instrukcji
    > pisali, że jak jest poniżej -20, to do zimowego ON dolewać nawet do
    > 20% etyliny. Na moje oko, jak przyjdzie te -20, to 5% wystarczy.

    Stary silnik VW to pewnie na wszystkim by pojechał, ale taka dolewka nie
    zaszkodzi nowemu dieslowi pracującemu w systemie CR?

  • 63. Data: 2013-12-07 13:48:53
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Trybun wrote:

    > Stary silnik VW to pewnie na wszystkim by pojechał, ale taka dolewka
    > nie zaszkodzi nowemu dieslowi pracującemu w systemie CR?

    Zajrzyj do instrukcji i stamtąd dowiesz się, że depresatory czy inne dolewki
    etyliny powodują utratę gwarancji (jeśli jest) a jeśli nie ma takiej
    wzmianki,
    to podaj jaka to marka i jaki silnik.

  • 64. Data: 2013-12-08 20:53:32
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com> napisał w wiadomości

    > To jest coś takiego do kupienie i zastosowania w własnym zakresie? Dzieki
    > wielkie za info!

    Oczywiście. Prawie na każdej stacji benzynowej i w niektórych
    motoryzacyjnych.
    Nazwy handlowe: Diecyl, Skydd itp.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 65. Data: 2013-12-08 21:13:43
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

> [...]

    > mróz, bo mogę mieć auto na całą zimę uziemione, tym pełnym zbiornikiem
    > (najprawdopodobniej) letniego paliwa które niedawno zatankowałem.

    wg informacji, które możesz znaleźć na stronie Lotosa jest tak:
    - okres letni od 16 kwietnia do 30 września.
    - okres przejściowy od 1 marca do 15 kwietnia oraz od 1 października do
    15 listopada.
    - okres zimowy od 16 listopada do końca lutego.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 66. Data: 2013-12-08 21:18:01
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2013-12-08 20:53, yabba pisze:

    > Oczywiście. Prawie na każdej stacji benzynowej i w niektórych
    > motoryzacyjnych.
    > Nazwy handlowe: Diecyl, Skydd itp.

    tylko z zastrzeżeniem takim, że jeżeli producent paliwa sam zrobił
    paliwo zimowe lub przejściowe poprzez dodanie depresatora to paliwa
    "zwyklego" to dodawanie go samemu parametrów paliwa praktycznie nie poprawi.

    --
    Pozdr.
    Michał