  • 21. Data: 2016-11-01 11:37:11
    Temat: Re: OC - z 91zł na 191zł
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 1 Nov 2016 10:21:56 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Wzrosły zarówno zebrane składki jak i odszkodowania i to jest oczywiste.
    > Tyle że one się cały czas bilansują.
    >
    > Ale dlaczego wzrosły koszty funkcjonowania TU i jak oni to policzyli, że
    > dotyczą akurat OC?
    > Bo to one sprawiają, że niby OC było i jest nierentowne.
    >
    > Ktoś powinien im ustawowo nałożyć kaganiec na ten narzut, żeby nie mogli
    > w tym pojęciu topić dowolnych swoich przekrętów.

    Kaganiec jest i to całkiem ciasny - zresztą dlatego do zmowy cenowej którą
    obecnie widzimy potrzebowali błogosławieństwa z KNF.

    Zauważ że to teoretycznie nie ubezpieczyciele chcieli podnosić ceny, a KNF
    im "kazał" (tzn. rekomendował).

    A obecne ruchy są moim zdaniem są częścią prcesu mającego na celu pełne
    ofakturowanie likwidacji szkód, za czym bardzo lobbują importerzy
    (monopoliści na rynku części obrandowanych logiem marki samochodu), oraz
    jest to w interesie budżetu który zasili szeroki strumień VAT od każdej
    usługi naprawy samochodu z OC.

    Przy założeniu że żeby dostać pieniądze z OC trzeba będzie mieć albo
    fakturę za naprawę, albo kwit ze stacji demontażu (żeby dostać szkodę
    całkowitą), to obecne (te już dziś podniesione) stawki OC muszą wzrosność
    jeszcze około 2-3x, więc po prostu trzeba to robić stopniowo.

  • 22. Data: 2016-11-01 13:47:58
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-11-01 o 11:37, Tomasz Pyra pisze:
    > Przy założeniu że żeby dostać pieniądze z OC trzeba będzie mieć albo
    > fakturę za naprawę, albo kwit ze stacji demontażu (...)

    To jest całkowicie fałszywe założenie.
    Pieniądze z OC dostajesz, bo poniosłeś szkodę a nie dlatego, że tą
    szkodę naprawiłeś.

    Nie mam obowiązku naprawiać samochodu uszkodzonego w stłuczce.
    Ubezpieczyciel jednak ma obowiązek wypłacić mi odszkodowanie.

    --
    MN

  • 23. Data: 2016-11-01 15:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Tako rzecze m...@o...pl:
    ..istnieją na świecie ludzie, którzy
    potrafią zepsuć stalową kulę...
    Pszemol: No to jest nas dwu...

  • 24. Data: 2016-11-01 16:00:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 1 Nov 2016 13:47:58 +0100, Marcin N napisał(a):

    > To jest całkowicie fałszywe założenie.
    > Pieniądze z OC dostajesz, bo poniosłeś szkodę a nie dlatego, że tą
    > szkodę naprawiłeś.

    Pieniądze z OC dostajesz, bo tak mówi ustawa kodeks cywilny i ustawa o
    ubezpieczeniach obowiązkowych.
    Są plany żeby te ustawy zmienić tak, żeby poszkodowany musiał przedstawić
    rachunki.

    Oficjalnie chodzi o walkę z szarą strefą która obecnie żyje z "kosztorysów"
    rozliczanych gotówką.
    Nieoficjalnie chodzi o podniesienie wartości całego sektora ubezpieczeń OC
    pojazdów i zapewnienie że od każdej złotówki która tamtędy przepływa,
    budżet dostanie swoje 23% VAT.

    http://wyborcza.biz/biznes/1,147769,19589330,naprawa
    -auta-po-stluczce-tylko-na-fakture.html?disableRedir
    ects=true

  • 25. Data: 2016-11-01 16:01:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

> [...]
    >
    > Nie mam obowiązku naprawiać samochodu uszkodzonego w stłuczce.
    > Ubezpieczyciel jednak ma obowiązek wypłacić mi odszkodowanie.

    Ty mowisz o tym, jak jest teraz a TP mowi o tym co w jego miemaniu ma być w
    przyszłosci.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

  • 26. Data: 2016-11-01 17:50:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Uncle,

    http://sjp.pwn.pl/szukaj/nu%C5%BC.html

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2016-11-01 18:28:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 31 Oct 2016 18:47:09 +0100, ddddddddd napisał(a):

    > 1,6 benzyna w zeszłym roku ok. 400zł, w tym 1zł więcej
    > 1,5 dci - w zeszłym roku 400coś zł, w tym roku 530zł (z Assistance z
    > holowaniem 200km)
    > 3.0d - oc+ass200km+szyby - w zeszłym roku 720zł, w tym 800zł (ale
    > jeszcze nie negocjowałem więc pewnie cena spadnie)
    > Jakieś nie duże te podwyżki.
    > Obracam się tylko w Directach (Axa, link4, liberty itp.)
    > Nie wiem co wam tak dużo podnoszą...

    Bo tak jak obserwuję to duże podwyżki są nie na wszystkie auta i nie we
    wszystkich regionach.

    Mam kilka aut, zarejestrowane w Gdyni.
    Rozpiętość zmian cen bardzo duża, bo za 3.2 mam podwyżkę prawie +80%.
    Za benzynowe 1.3, 1.6 i 2.0 zmiana cen kolejno 5%, 10% i 15%.
    A dostawczy 2.4d jest w tym roku tańszy niż w zeszłym.

    Kolega z Bytowa ma 1.9d, 2.5 benzyna i 4.0 benzyna i tylko 4.0 mu podrożał
    o 10%, reszta mniej-więcej ta sama cena.

  • 28. Data: 2016-11-01 18:40:37
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 01-11-2016 o 11:37, Tomasz Pyra pisze:

    > Kaganiec jest i to całkiem ciasny

    Tzn. jaki?

  • 29. Data: 2016-11-01 18:45:16
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 01-11-2016 o 11:29, Hybki pisze:

    > Spróbowałem wyszło 890,-

    To tak jak mi.
    Ale zadzwonili i im wyszło 740.
    Może sam zadzwoń, ale pewnie sami się skontaktują, jak zostawiłeś
    prawdziwy nr telefonu.

  • 30. Data: 2016-11-01 18:49:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 1 Nov 2016 18:40:37 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Tzn. jaki?

    No cały ten KNF.
    Jak widać ubezpieczyciele robią to co każę (tzn. rekomenduje).