eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOC - z 91zł na 191złRe: OC - z 91zł na 191zł
  • Data: 2016-11-03 01:20:22
    Temat: Re: OC - z 91zł na 191zł
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Wed, 2 Nov 2016 01:56:26 -0700 (PDT), p...@g...com
    napisał(a):

    > praktyka jest taka ze czekasz na dobra oferte TU a jak nie podpasi to jedziesz
    pelen program czyli ASO, auto zastepcze itp ...

    Zasadniczo to i u nas tak jest i dzięki tej możliwości wyboru, jakoś ten
    rynek się reguluje takimi zależnościami.

    Przykład - załóżmy niedużą stłuczkę.

    W ASO naprawa kosztuje 8000zł, tanio ale przyzwoicie na używanych częsciach
    2000zł. Ubezpieczyciel proponuje 3000zł gotówką.

    Skąd te ceny:

    2000zł za tanią naprawę to cena rynkowa.
    Rynek tanich napraw, to rynek gdzie klienci płacą własnymi pieniędzmi, więc
    ceny podlegają zasadom podaży i popytu oraz realnych kosztów.

    3000zł - proponuje ubezpieczyciel, bo wie że tania naprawa to 2000zł i
    liczy że 1000zł "na otarcie łez", skłoni wielu poszkodowanych do rezygnacji
    z drogiej naprawy w ASO (gdzie cała pulę bierze ASO) i przytulenia 1000zł
    przy okazji stłuczki. Swego rodzaju win-win, bo ubezpieczyciel zaoszczędził
    5000zł, a poszkodowany ma swój 1000zł.

    8000zł - ASO głównie utrzymuje się z napraw za które płacą ubezpieczyciele,
    czyli teoretycznie jest w komfortowej sytuacji że dla klienta "cena nie gra
    roli".
    Ale mimo to ceny w ASO nie mogą przekroczyć pewnych granic absurdu, bo
    wpływają one na propozycję odszkodowań gotówkowych ubezpieczyciela.
    Gdyby ASO wpisało sobie w cenniki, że likwidacja takiej stłuczki kosztuje
    2x więcej, czyli 16000zł, to wtedy ubezpieczyciel zaproponowałby gotówką
    nie 3000zł a np. 6000zł.
    Wtedy już mając opcję na 4000zł "na otarcie łez", bardzo niewielu zdecyduje
    się na naprawę w ASO i takie ASO już nie zarobi.


    I tu jest odpowiedź na pytanie co się stanie, jeśli ustawodawca zlikwiduje
    możliwość gotówkowego rozliczenia szkody - ceny w ASO od razu podskoczą 2x
    w górę.
    Klient i tak naprawi w ASO, bo dlaczego miałby naprawić w jakimkolwiek
    tańszym miejscu?
    Jedynie klient mógłby być zainteresowany innym miejscem niż możliwie
    najdroższe w sytuacji kiedy cena naprawy przekroczy wartość pojazdu.

    I w taki sposób wielkie konceny motoryzacyjne wydoją wszystkie pieniądze z
    branży ubezpieczeniowej, które oczywiście wszyscy właściciele pojazdów,
    zgodnie z ustawą będą musieli zapłacić w stawkach za ubezpieczenie OC.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: