  • 11. Data: 2010-01-06 10:17:16
    Temat: Re: OC po sprzedazy
    Od: Belgu <b...@w...pl>

    Jestem m.in. agentem ubezpieczeniowym.
    Sprzedaz pojazdu ubezpieczonego OC skutkuje automatycznym
    przeniesieniem
    praw wlasnosci OC na nowego nabywce pojazdu. Co oznacza, ze OC jest
    przypisane
    do konkretnego pojazdu a nie osoby.
    Jednakze nalezy powiadomic o tym Towarzystwo Ubezpieczeniowe. Niektore
    z nich
    maja swoje druki a inne tylko biora zwlykle oswiadczenie i xero umowy
    K/S.

  • 12. Data: 2010-01-06 13:27:55
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    >mnie powiedział to samo. Kazałem spadać na drzewo. To nie chciał przyjąć
    >zgłoszenia. No to zaniosłem do kancelarii ogólnej, tam panienka przyjęła i
    >ja swój obowiązek spełniłem.
    >Jakos nie lubie ubezpieczalni :/

    Ja tam wysylam wszystko poleconym... rozmowy z durniami wpedzaja mie w
    depresje. Aczkolwiek w pewnym Powszechnie Znanym Ubezpieczycielu
    przynajmniej z tym nie mieli problemow, dopokad korzystalem z uslug
    tego czegos.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 13. Data: 2010-01-06 15:04:28
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2010-01-06 11:17, Belgu pisze:

    > Jednakze nalezy powiadomic o tym Towarzystwo Ubezpieczeniowe. Niektore
    > z nich
    > maja swoje druki a inne tylko biora zwlykle oswiadczenie i xero umowy
    > K/S.

    No wlasnie chodzi o "powiadomienie" :)
    Np. ja mialem taka korespondencje (w kolejnosci):

    [...]
    Szanowni Panstwo

    Zgodnie z art. 32 pkt 1 Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych,
    Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli
    Komunikacyjnych pragnę poinformowac, ze w dniu 16.09.2009 dokonalem
    sprzedazy:

    Motorower XXXX
    Nr rej: XXXXX
    nr nadwozia: XXXXXX

    na rzecz:

    XXXX XXXXXXX
    zam. XXXXXXX, gmina XXXXXX, powiat XXXXXXX
    kod pocztowy: XXXXXX
    nr dowodu osobistego: XXXXXX wydanego przez Burmistrza Miasta XXXXXXX

    [...]

    Otrzymalem odpowiedz:

    [...]
    Odpowiadając na Pana e-maila, uprzejmie informuje iż zbywca, jest
    zobowiązany zgłosić się do najbliższego Oddziału HDI Asekuracja, w ciągu
    30 dni od daty widniejącej na umowie kupna-sprzedaży,
    w celu złożenia wypowiedzenia oraz umowy kupna sprzedaży.
    Proszę w tej sprawie kontaktować się z Oddziałem HDI Asekuracja w Krakowie.

    [...]

    Na to ja:

    [...]
    Nie doczytalem w ustawie, ze musze przedstawic Panstwu umowe
    kupna-sprzedazy, cytuje:

    "
    1. Zbywca pojazdu mechanicznego jest obowiązany do przekazania nabywcy
    dokumentów
    potwierdzających zawarcie umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów
    mechanicznych oraz do powiadomienia zakładu ubezpieczeń, w terminie
    30 dni od dnia zbycia pojazdu mechanicznego, o fakcie zbycia tego
    pojazdu i o
    danych osobowych nabywcy.
    "

    Zgodnie z powyzszym poinformowalem Panstwa o sprzedazy oraz przekazalem
    dane osobowe nabywcy. Nie mam pod reka OWU ubezpieczenie OC wiec jesli
    faktycznie mam dostarczyc Wam umowe kupna-sprzedazy to prosze wkleic
    stosowny artykul jesli to nie problem.

    pozdrawiam,
    [...]

    A oni na to:

    [...]
    Szanowny Panie zgodnie z zacytowanym art 32, Ustawy o Ubezpieczeniach
    Obowiązkowych jednym dokumentem poświadczającym sprzedaż pojazdu jest
    umowa kupna sprzedaży, dlatego w celu potwierdzenia przeniesienia
    własności, proszę dostarczyć powyższy dokument do Oddziału w Krakowie.
    [...]

    Potem mi sie juz nie chcialo i wyslalem poleconym.
    Ciagle jednak stoje na stanowisku, ze "powiadomienie" ubezpieczyciela
    nie oznacza obowiazku przekazania mu umowy K/S.

    --
    jarek