eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle[OC] Gdzie najkorzystniej ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 25

  • 21. Data: 2011-04-13 14:04:38
    Temat: Re: [OC] Gdzie najkorzystniej ?
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-04-12 09:04, Arni pisze:
    > The_EaGle pisze:
    >> W dniu 2011-04-11 18:18, Arni pisze:
    >>
    >>> [cut] uderzyc w cysterne na stacji benzynowej usliznawszy sie
    >>> uprzenio na plamie oleju napedowego. obok cysterny stoi wlasnie
    >>> zaparkowany veyron... [cut]
    >>
    >> Słowem typowa sytuacja wypadkowa jakich wiele na naszych drogach...
    >
    > a czy jest niemozliwa?

    Wiesz co to jest statystyka? Możliwe jest zderzenie Marsa z Ziemią ale
    nie wykupujesz na to OC.

    > Poza tym jesli chodzi o wysokosc szkody to wystarczy ze wypakujesz z
    > własnej winy w bardziej wypasioną fure jakich nie brakuje i masz
    > odszkodowanie w dziesiatkach tysiecy.

    i?

    Po pierwsze motocykl co wynika ze statystyk policji w większości
    wypadków jest po stronie poszkodowanego a wtedy OC na moto nie działa.

    Po drugie ilość zderzeń motocykl - motocykl jest minimalna ze względu na
    ilość motocykli na jezdni.

    Po trzecie zdecydowana większość upadków czy wypadków z udziałem
    motocykli jest w zielone nie objęte OC.

    Po czwarte ilość zabitych pieszych przez motocyklistów w zdaje się 2008
    roku jak sprawdzałem to było sztuk 3.



    > Nie masa sie liczy tylko energia czyli iloczyn masy i predkosci.

    Do narobienia szkód w samochodzie tak, ale motocyklem łatwiej
    przyładujesz w zielone niż w samochód - wynika to znów z wielkości
    motocykla i otaczającego motocykl krajobrazu. Samochody są owszem ale
    nie stanowią większej części krajobrazu.

    Kolejna sprawa to z jakimi statystycznie prędkościami poruszają się
    samochody i motocykle - statystycznie w mieście pewnie z 40km/h a na
    trasie 70-80km/h wiec przy tych prędkościach dochodzi do wypadków
    najczęściej - statystycznie a wiec szkody dla motocykla i samochodów są
    różne. Ilość wypadków przy 200km/h dla samochodów i motocykli to
    promile... ja wiem że tylko o takich jest głośno w mediach ale uwierz mi
    nie mówią ci całej prawdy...

    > Powierzchnia uderzenia tez ma znaczenie co widac po paru przecietych na
    > pół puszkach dostepnych w sieci.

    Skoro jesteś przy powierzchni to powierzchnia czołowa motocykla jest tak
    mniej więcej 4 razy mniejsza od samochodu - wiec tyle razy masz mniejszą
    szanse przywalenia tą powierzchnią w inną powierzchnię.

    >
    > nadal twierdzisz ze motocyklem nie mozna narobić szkód?

    Nie że MOŻNA ale że motocykl robi mniej szkód w ruchu ulicznym niż
    samochód - statystycznie. Na podstawie właśnie tego parametru są
    mniejsze polisy OC.

    Natomiast MOŻNA czołowo zderzyć się motocyklem z F-16 - można tez i z
    Bugatti ale statystycznie jest to mniej prawdopodobne niż 6tka w totku.

    Pozdrawiam
    Rafał


  • 22. Data: 2011-04-13 14:13:58
    Temat: Re: [OC] Gdzie najkorzystniej ?
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-04-12 10:08, Jasio pisze:

    >
    > Można, można.
    > Kolega SRADem przy prędkości parkingowej rozpruł crashpadem cały bok w
    > mazdzie 3.
    > Tylny błotnik, drzwi, przedni błotnik - poszły jak karoseria trabanta.
    >
    > Bez ubezpieczenia zesrałby się z żalu i do dziś spłacał blacharza.

    No widzisz, a ja crash padem uderzyłem w omegę i omega wyrwała mi crash
    pad, uszkodziła chłodnicę a ja jej zarysowałem zderzak na odcinku 3cm.
    Jak myślisz czy takich ja ja sytuacji jest więcej czy takich jakie miał
    twój kolega? :)

    BYć może są przypadki że po zderzeniu czołowym motocykla z tirem zginął
    kierowca tira ale na podstawie tego przypadku nie opierałbym tezy że tir
    jest mniej bezpieczny dla kierowcy od motocykla.


    Pozdrawiam
    Rafał


  • 23. Data: 2011-04-13 16:37:39
    Temat: Re: [OC] Gdzie najkorzystniej ?
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "The_EaGle" <e...@j...com> napisał w wiadomości
    news:io4b37$991$1@news.onet.pl...
    >W dniu 2011-04-12 10:08, Jasio pisze:
    >
    >> Kolega SRADem przy prędkości parkingowej rozpruł crashpadem cały bok w
    >> mazdzie 3.
    > No widzisz, a ja crash padem uderzyłem w omegę i omega wyrwała mi crash
    > pad, uszkodziła chłodnicę a ja jej zarysowałem zderzak na odcinku 3cm.

    Strasznie niebezpieczne te crash-pady ;-)

    Pzdr

    JKK


  • 24. Data: 2011-04-15 11:15:52
    Temat: Re: [OC] Gdzie najkorzystniej ?
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "The_EaGle" napisał w wiadomości
    news:io4b37$991$1@news.onet.pl...

    > No widzisz, a ja crash padem uderzyłem w omegę i omega wyrwała mi crash
    > pad, uszkodziła chłodnicę a ja jej zarysowałem zderzak na odcinku 3cm. Jak
    > myślisz czy takich ja ja sytuacji jest więcej czy takich jakie miał twój
    > kolega? :)

    Nieistotne jakich sytuacji jest więcej.
    Istotne jest, aby mieć ważne OC, uprawnienia i przegląd. Po spełnieniu tych
    warunków sprawca nie będzie płacić ani grosza poszkodowanemu, bo zostanie to
    pokryte z jego ubezpieczenia.

    A można trafić na bardzo drogi pojazd.
    Tylko tyle chciałem powiedzieć.

    --
    Jasio
    etz vfr



  • 25. Data: 2011-04-15 11:25:33
    Temat: Re: [OC] Gdzie najkorzystniej ?
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "The_EaGle" napisał w wiadomości
    news:io4ahm$7e0$1@news.onet.pl...

    > Po pierwsze motocykl co wynika ze statystyk policji w większości wypadków
    > jest po stronie poszkodowanego a wtedy OC na moto nie działa.
    >

    Nie wiem jak Twój, ale mój motocykl jest po mojej stronie w każdym sporze.
    Niezależnie czy jestem poszkodowanym czy sprawcą.

    > Po drugie ilość zderzeń motocykl - motocykl jest minimalna ze względu na
    > ilość motocykli na jezdni.

    Fakt.

    > Po trzecie zdecydowana większość upadków czy wypadków z udziałem motocykli
    > jest w zielone nie objęte OC.

    Kłamstwo.

    > Po czwarte ilość zabitych pieszych przez motocyklistów w zdaje się 2008
    > roku jak sprawdzałem to było sztuk 3.

    Statystyka.
    W dodatku cytowana z pamięci.

    > Do narobienia szkód w samochodzie tak, ale motocyklem łatwiej przyładujesz
    > w zielone niż w samochód - wynika to znów z wielkości motocykla i
    > otaczającego motocykl krajobrazu. Samochody są owszem ale nie stanowią
    > większej części krajobrazu.

    Trawniki i krzaki [bo rozumiem że to nazywasz "zielonym"] nie są uczetnikami
    ruchu drogowego i rzadko np. wymuszają pierwszeństwo, więc nie zbaczaj z
    tematu.

    > Skoro jesteś przy powierzchni to powierzchnia czołowa motocykla jest tak
    > mniej więcej 4 razy mniejsza od samochodu - wiec tyle razy masz mniejszą
    > szanse przywalenia tą powierzchnią w inną powierzchnię.

    Skoro jesteś przy manipulacji: ilość kół w samochodzie bardzo utrudnia
    przewrócenie go na bok.
    Wniosek: inne będą skutki przytarcia pojazdów w ruchu zależnie od tego czy
    to dwu- czy jednoślad.

    > Natomiast MOŻNA czołowo zderzyć się motocyklem z F-16 - można tez i z
    > Bugatti ale statystycznie jest to mniej prawdopodobne niż 6tka w totku.

    Ale do jakiego wniosku zmierzasz, bo się zagubiłem.
    Co?

    --
    Jasio
    etz vfr


strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: