  • 51. Data: 2016-03-06 15:34:44
    Temat: Re: Auto revers :-)
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 3 Mar 2016 15:52:57 +0100, Adam napisał(a):

    > A widziałeś organy kościelne od środka?
    > Zwłaszcza takie, co mają trakturę pneumatyczną i przynajmniej dwa
    > manuały z kopulacjami (to nie błąd).

    "Barokowe mikstury powodują deformacje harmoniczne w przypadku homofonii
    a romantyczna homofonizacja brzmienia instrumentu prowadzi do niwelacji
    selektywności tkanki utworów w stylu galant" (za Wikipedią: Organy
    Piszczałkowe). Za to właśnie uwielbiam PME, można się zupełnie niechcąco
    dowiedzieć o wielu fantastycznych rzeczach :)
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 52. Data: 2016-03-06 16:10:20
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 04 Mar 2016 02:23:24 +0100, Michał Czarkowski napisał(a):

    > Myślę, że się zwróci.
    > Tutaj zainwestowano ok. 160000$:
    > https://www.youtube.com/watch?v=xAQX8W3D6Mg
    > Jak sądzisz, po co?

    Przerost formy nad treścią moim zdaniem, lub po prostu wielka reklama
    Intela. Naprawdę do obsługi takiej maszyny potrzeba (jeśli dobrze
    zrozumiałem) 7 komputerów z procesorem Atom?
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 53. Data: 2016-03-06 16:13:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 6 Mar 2016 15:34:44 +0100, badworm <n...@p...pl> wrote:
> [...]
    > a romantyczna homofonizacja brzmienia instrumentu prowadzi do
    niwelacji
    > selektywności tkanki utworów w stylu galant"

    Brzmi jak audiovoodo.

    --
    Marek

  • 54. Data: 2016-03-06 17:05:02
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik badworm napisał:

    > Przerost formy nad treścią moim zdaniem, lub po prostu wielka reklama
    > Intela. Naprawdę do obsługi takiej maszyny potrzeba (jeśli dobrze
    > zrozumiałem) 7 komputerów z procesorem Atom?

    Bronek, zdaje się, dziś jest zajęty. :-D , ale ok:

    Użyto też trzech różnych systemów operacyjnych, systemu monitoringu,
    czujników, ekranu dotykowego i innych technologii.

    Jak Ty byś to zrobił?
    Taniej? :-D
    Szybciej? :-D
    Lepiej? :-D

  • 55. Data: 2016-03-06 22:07:25
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Jakbyś zgadł ;)
    > Co poniektórzy dziwili się, że z silnika idzie dym, bo mądrala nie chciał
    > czekać, aż silnik się rozbuja, żeby przełączyć z gwiazdy w trójkąt.

    Może jakby takim przedwczesnym przełaczeniem ujarał bezpiecznik dla całej
    wsi i sołtysowi nie styknęło by prądu do aparatury (nie, nie elektrycznej,
    prąd tylko do grzania...), to pewnie zaraz by nabrał rozumu. Bo pewnie
    sołtys podwyższył by cenę za bim...wróć, za "destylat" i chłop by
    stwierdził, że mu się nie opyla :P

    > A niektórzy potrafili zdymić całą instalację i dopiero się nauczyli.

    Ponoć ubiezpieczalnia nie zwróci za pożar, jeśli wynikł on z zaniedbań w
    instalacji, np. przewatowanych bezpieczników.

    > BTW:
    > Znajomy "co chwilę" kupował swojej babci czajniki elektryczne. Babcia
    > stawiała taki z przyzwyczajenia na kuchence gazowej. O ile dobrze

    Rozumiem, że było "babciu, tego nie wolno stawiać na gazie!"? Nie on jeden.
    Mam bardzo fajny ekspres elektryczny, i moja Szanowna Rodzicielka załatwiła
    na amen dzbanek, wracam do domu i widzę, że nadtopiona rączka, coś tam
    jeszcze, ogólnie, ledwo się to trzyma. "Bo postawiłam na gazie". Ja mówię,
    że tego NIE WOLNO stawiać na gazie, bo nie jest przystosowany i pęknie. Za
    jakiś czas przychodzę - "dzbanek pękł". Dociekam... "bo postawiłam na
    gazie". A było powiedziane, że nie wolno. Ledwo po pierwszym razie
    poskładałem jakoś dzbanek, tu bach, na próżno.

    > pamiętam, to przy którymś już z kolei pomógł dopiero sznurek, nie
    > pozwalający na położenia czajnika na kuchence.

    Najgorsze, że robi to osoba najbliższa. A jak naciskasz, że tego naprawdę
    nie wolno na gazie stawiać, to reakcją jest często coś w stylu "nie będziesz
    mnie gówniarzu pouczał". No, jak tu nie zamalować w lampę? Najgorsze, że
    właśnie, ukochaną osobę...

    > Jak będziesz miał Strowgera na tapecie, to daj znać - też się przyłączę :)

    Rozwieszczę temat :)

    > Już się zdziwiłem, że mnie namierzyłeś, ale to nie ja.

    Nie ma problemu. Ważne, że robota szlachetna.

    > Tam są głosy 32-stopowe. Najniższych już prawie nie słychać, ale czuć, jak
    > żebra grają ;)

    No, przynajmniej w fortepianie, to pierwsza od dołu oktawa leży sporo
    poniżej 20 Hz, w organach to pojedyncze Hz, nie dziwota, że sejsmometry
    miały by co pisać :)

    > Jak da się sekundę małą, to aż ławki same chodzą ko kościele.
    > Trzeba by chyba dobry mikrofon pojemnościowy z dużym przetwornikiem, żeby
    > to zdjąć, i dobry sprzęt grający, żeby odtworzyć.
    > Elektretem, czy co tam jest w telefonie, to można zgrać chyba tylko pasmo
    > telefoniczne.

    Koń jak "dmuchnie", to się nagra... Mnie się udało dość ładnie nagrać
    recholące żaby, śmiardfonem, na nocnym spacerze z psem, na początku czerwca
    2015. Ale wtedy most Łazienkowski był zjarany i nocny ruch aut był znikomy.

    > Nie dziwię się.
    > Każde organy piszczałkowe grają inaczej, do tego dochodzi środowisko. Ten
    > sam utwór można słuchać setki razy i się nie znudzi.

    I coś w tym jest, że kto lubi Badinerie Bacha, czy preludium do Te Deum M-A
    Charpentiera, ma różne wykonania. Poza tym, także wymowa utworów jest inna,
    niż obecnie. Pachelbelowski kanon nawet hiphopowcy, raperzy wykorzystują
    https://www.youtube.com/watch?v=tP1PXRiVoJw Coolio - I'll C U When U Get
    There, a tu, oczywiście, na organach
    https://www.youtube.com/watch?v=SlJy0AoDwkw,
    https://www.youtube.com/watch?v=kggCQ-z9WQ8,
    https://www.youtube.com/watch?v=A14ICa5S8aY,
    https://www.youtube.com/watch?v=tSnnke-Vozk, a tu wersja bliższa pierwotnej
    idei https://www.youtube.com/watch?v=NSMsE8Yzb-w. Uważam, ze to utwór
    absolutnie nie do zabrania przez jedną osobę, mimo wręcz banalnej linii
    melodycznej...
    Ma nawet osobną definicję w Wiki:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kanon_D-dur_Pachelbela
    . I proszę, utwór po
    ponad 300 latach nadal przemawia do ludzi...

    > Cyna, ołów, mosiądz, drewno.

    Gdzieś pokazywali w telewizorni, że wylewają cynę tak, że robi się z tego
    arkusz blachy, potem wycina się odpowiedni kształt, odpowiednio zawija i
    lutuje, a jak już ostygnie i nie wiem, czy jeszcze się nie musi "ułożyć",
    umknęło mi to, to się ostatecznie docina, co nie docięte i stroi.
    Oczywiście, ołów rozwiązuje chyba problem zarazy, zresztą, w tamtych
    czasach, to chyba nawet nie wiedziano o jego szkodliwości... A drewno -
    osadzić trzeba...

    > Generalnie, o ile dobrze pamiętam, piszczałki są fletowe i języczkowe.

    To nawet słychać, inne tony, inaczej układają się harmoniczne, takie tam.
    Tylko jakoś mi nie wychodzi tradycyjne zdefiniowanie tego, bo interpretuję
    to inaczej, niż większość.

    > Nie.
    > Dźwięk H idąc od dołu wypadał w innym miejscu, niż idąc od góry skali.
    > Klawisz H był przecięty w połowie długości - w zasadzie były to dwa
    > klawisze jeden nad drugim, dające inny dźwięk.

    O kurczaczek, nawet nie myślałem o takiej rzeczy, Bardziej moją uwagę
    przykuły różnice w notacji, upraszczając, angielskiej i polskiej, gdzie
    inaczej się to i owo oznacza, co może być mylące.

    > Źródła mówią, że wtedy większość ludzi rozróżniała na słuch skale molowe
    > od durowych.

    Ale, powoli sobie przypominam, sprzed 35 lat z kawałeczkiem, jak babka od
    "śpiewu", tłumaczyła coś o skali muzycznej, że inaczej gra się gamę w
    tonacji XX jadąc w dół, inaczej w górę... Zaczynam pewne rzeczy rozumieć.
    Chyba znów mnie czeka wielogodzinne siedzenie i dręczenie Wujka Gugla...
    Przyda mi się ta wiedza do pewnego eksperymentu...

    > Teraz się (od miesiąca) przeprowadzam, sprzęt mam spakowany.
    > Jak się rozpakuję, to posłucham.

    WARTO!

    > Z zawodu mechanik, pracuję jako informatyk, a pracowałem różnie - i przy
    > Strowgerze, i w kinie, i jako elektro-akustyk, i jeszcze coś.
    > Może kiedyś posiedzimy przy jakiejś kawie czy browarku, to pogadamy.

    Bardzo chętnie!
    Mógłbym chyba nawet robić w nagraniach, tylko, czy miałbym cierpliwość? W
    każdym razie, jeszce jako przedszkolak, potrafiłem zgrać sobie płytę,
    jeszcze wówczas winylową, na magnetofon i słuchać później z kasety. Już
    wówczas zastanawiały mnie pewne drobne niuanse w dźwiękach...

    > Zaczyna się marzec - też się będą drzeć ;)

    Za komuny, plakat z napisem "Lenin w październiku". Dopisek "a koty w marcu"
    :)
    Na moim osiedlu były lata, że cały rok się darły, marzec, wrzesień,
    listopad, styczeń... i tak dalej do wymienienia nie po kolei wszystkich
    miesięcy. Nawet zimą potrafiły drzeć japę. Ulubiona pora - okolice godziny 2
    w nocy :)) Jako, że koci siurek ma specyficzną budowę, jak już sfinalizuje
    krycie, to moment ten jest dla kotki bolesny, słychać wtedy głośny (znacznie
    głosniejszy, niż śpiew między kotami) wrzask i prychanie, niekiedy kilka
    razy jednej nocy. Obecnie mniej, ale nadal wychodząc w nocy na spacer z
    psem, czasem coś słyszę, prócz rozbudzonych kawek i wron... I myślę sobie
    oho, Lenin w październiku, więc będą małe kici-kici :)
    https://www.youtube.com/watch?v=zi6c1ZLq-gk

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 56. Data: 2016-03-06 22:25:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-03-06 o 22:07, ACMM-033 pisze:
> [...]
    > stylu "nie będziesz mnie gówniarzu pouczał". No, jak tu nie zamalować
    > w lampę? Najgorsze, że właśnie, ukochaną osobę...
    Przechodziłem to samo. Też chciałem na ...ja pomyślałem o łańcuszku, ale
    pamiętam taki teatr telewizji "Drewniany talerz" i odpuściłem.
    Teraz już wiem, że to choroba i nie ma dobrych rozwiązań.

    Robert

  • 57. Data: 2016-03-06 22:26:22
    Temat: Re: [offtopic] O strojach w muzyce (było: Auto revers :-))
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 05.03.2016 o 20:48, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Tempo gubisz :P

    Fakt, trochę przesadziłem z interpretacją. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 58. Data: 2016-03-06 22:47:59
    Temat: [O organach i skalach w muzyce] było: Re: Auto revers :-)
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 06.03.2016 o 22:07, ACMM-033 pisze:
    > No, przynajmniej w fortepianie, to pierwsza od dołu oktawa leży sporo
    > poniżej 20 Hz, w organach to pojedyncze Hz, nie dziwota, że sejsmometry
    > miały by co pisać :)

    Ejże, najniższy dźwięk w organach to 16 Hz, w fortepianie na pewno wyżej:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/D%C5%BAwi%C4%99k_%28mu
    zyka%29
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Skale_instrument%C3%B3
    w_muzycznych

    (Adam napisał:)
> [...]
    Labialne (lub wargowe, w tym właśnie pryncypały i flety) i językowe.

    > Ale, powoli sobie przypominam, sprzed 35 lat z kawałeczkiem, jak babka
    > od "śpiewu", tłumaczyła coś o skali muzycznej, że inaczej gra się gamę w
    > tonacji XX jadąc w dół, inaczej w górę...

    A to już co innego, pewnie chodziło o gamy mollowe melodyczne i harmoniczne:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Skala_molowa#Skala_min
    orowa_melodyczna

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 59. Data: 2016-03-07 00:05:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Grzegorz,

    Sunday, March 6, 2016, 10:47:59 PM, you wrote:

    > Ejże, najniższy dźwięk w organach to 16 Hz,

    Najniższy C w 32" stopowym rejestrze (C subkontra - nie wiem, jak
    poprawnie oznaczyc w tekście) ma 16.35Hz w stroju równomiernie
    temperowanym o podstawie a1 = 440 Hz.
    Ale są organy z rejestrami 64" a nawet 128" co daje odpowiednio
    najniższą częstotliwość (nie napiszę dźwięk, bo to już nie jest
    dźwięk) 8 z drobnymi i 4 z drobnymi Hz.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 60. Data: 2016-03-07 05:44:29
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" <g...@N...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Ejże, najniższy dźwięk w organach to 16 Hz, w fortepianie na pewno wyżej:

    Gdzieś mam rozpiskę dla fortepianu i tam ewidentnie jest sporo poniżej 20
    Hz. A co do organów, to oficjalnie zapewne tak, jednakże spotkałem się z
    jakimś opisem, gdzie "najniższa" piszczałka dawała poniżej 10 Hz. Też mnie
    to dziwiło, ale w sumie, w jakichś dużych organach (podobno w czasie wojny w
    takich piszczałkach chowali się ludzie, tylko chyba by musieli je najpierw
    jakoś uszkodzić, by zrobić otwór?) to czemu nie? Wiadomo, że może nie do
    usłyszenia, ale może właśnie, aby ciało poczuło?

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/D%C5%BAwi%C4%99k_%28mu
    zyka%29
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Skale_instrument%C3%B3
    w_muzycznych

    No zwłaszcza to pierwsze właśnie, może spróbuję poszukać tej rozpiski, bo
    fakt, że nią się w tej chwili sugeruję.

    > Labialne (lub wargowe, w tym właśnie pryncypały i flety) i językowe.

    > A to już co innego, pewnie chodziło o gamy mollowe melodyczne i
> [...]

    Być może... po tylu latach szczegóły jednak zatarły się w pamięci. Nawet,
    jeśli wbrew mojemu spostrzeżeniu nie wiąże się to tak, jak bym się
    spodziewał, to i tak zaczyna mi się to sklejać w całość, z racji choćby
    innego spojrzenia na pewne zależności. Ale, oczywiście, do "finis coronat
    opus" jeszcze bardzo daleko.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.