  • 11. Data: 2010-12-30 08:27:41
    Temat: Re: O co chodzi z regulacją dawki paliwa w silniku Diesla?
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-14 14:46, Maksymilian Dutka pisze:
    > Witam grupowiczów, dręczy mnie takie pytanie:
    > O co chodzi z regulacją wielkości dawki paliwa w silniku Diesla (SDI)?
    > (ta ustawiana np. na nastawniku pompy wtryskowej).
    >
    > Dokładniej: załóżmy że dawka paliwa jest zbyt duża, to według mnie
    > silnik powinien wtedy zwiększać obroty aż do osiągnięcia mocy przy
    > której stosunek paliwa do powietrza będzie "odpowiedni".
    > Co pominąłem?

    Pominales to, ze w dieslu nie ma stosunku powietrza do paliwa w sensie
    rozumianym z silnika otto. Nie ma czegos takiego jak "mieszanka
    optymalna", bo w ogole pojecia "mieszanka" nie mozna tu zastosowac.
    Wystepuje co najwyzej minimalna ilosc powietrza potrzebna do spalenia
    zadanej dawki paliwa bez dymienia (granica dymienia) i wynosi ona, zdaje
    sie 1.1 do 1.6 wartosci teoretycznej (nie pamietam dokladnie).

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl