  • 11. Data: 2017-05-15 19:24:38
    Temat: Re: Nóż do pasów + młotek
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-05-15 o 16:32, Jacek pisze:
    > Kolega miał przygodę z dachowaniem i twierdzi, że jakby nie pomoc ludzi
    > z zewnątrz, to sam by się z pasów nie wydostał. Dlatego radzi, żeby się
    > każdy zaopatrzył w nóż do pasów, a najlepiej taki z młotkiem do szyb.
    > Macie jakiś pomysł, gdzie dyskretnie umieścić takie narzędzie, żeby w
    > razie "w" było pod ręką, nie straszyło pasażerów wisząc na środku kokpitu?
    > Jacek

    I na co to jest dowód? Że pasy zabijają.
    Zabronić używania pasów! Precz z faszyzmem ;-)

  • 12. Data: 2017-05-15 19:34:23
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-05-15 o 19:13, Lisciasty pisze:

    > Ale tego tóla to trzeba wyjąć, rozłożyć, wybrać ostrze czy tam
    > nożyczki i dziubać, jak będziesz miał jedną rękę wolną a może w dodatku
    > lekko obitą, to będzie ciężko. A ten przecinak jest prosty jak przecinak ;)

    Ale przecinak żeby był funkcjonalny musi być zamontowany w widocznym i
    ogólnie dostępnym miejscu. Nie bardzo to pasuje do image mojego
    samochodu. ;)

  • 13. Data: 2017-05-15 19:34:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.05.2017 o 19:14, 007 pisze:

    > I masz rację, bo interlokutorom się lekko pojebawszy -- to ratujący ma
    > wiedzieć, gdzie w *swoim* samochodzie umieścił to i owo -- tak jak z
    > gaśnicą, gdy sie zaczniesz palić wisząc na pasach to na wafla komu wiedza
    > gdzie ukryłeś swoje gaśnice, lepiej, żeby wiedział gdzie ma swoją
    > popirdziólkę, a najlepiej, żeby wiedział, jak zameldować na 112 co się
    > dzieje.

    Gaśnice powinien mieć swoją. Noża pewnie nie ma. Jakbym miał się nad tym
    zastanawiać gdzie umieścić, to umieściłbym w jakimś łatwodostępnym i
    raczej widowcznym.

    Shrek

  • 14. Data: 2017-05-15 19:47:27
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

    > Gaśnice powinien mieć swoją.
    Bo taki przepis

    > Noża pewnie nie ma.
    Bo nie ma przepisu

    > Jakbym miał się nad tym zastanawiać

    Kiepsko ci to zastanawianie wychodzi, nie mówiąc o zrozumieniu słowa
    pisanego:
    "to ratujący ma wiedzieć, gdzie w *swoim* samochodzie umieścił to i owo"

    Po raz kolejny papatki na miesiąc (nie będę sprawdzał KFa, gdy przyjdzie mi
    cię ratować)

    --
    'Tom N'

  • 15. Data: 2017-05-15 20:23:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.05.2017 o 19:47, 007 pisze:

    > Kiepsko ci to zastanawianie wychodzi, nie mówiąc o zrozumieniu słowa
    > pisanego:
    > "to ratujący ma wiedzieć, gdzie w *swoim* samochodzie umieścił to i owo"

    Ja rozumiem co napisałeś. Po prostu twierdzę, że twoje podejście ma
    swoje wady. I napisałem ci dlaczego. Jak za odmienne zdanie niż twoje
    wrzucasz do KF to pochuj wogóle zaglądasz na grupy _dyskusyjne_?

    Shrek

  • 16. Data: 2017-05-15 22:29:28
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, May 15, 2017 at 7:34:25 PM UTC+2, nadir wrote:

    > Ale przecinak żeby był funkcjonalny musi być zamontowany w widocznym i
    > ogólnie dostępnym miejscu.

    z drugiej strony, jesito noz, to trzeba uwazac przy wyjazdach za granice... czesto
    przepisy sa zdrowo ... i mozna sobie problemow narobic

    https://forum.knives.pl/index.php/topic,57247.0.html

  • 17. Data: 2017-05-16 08:34:09
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-05-15 o 18:53, nadir pisze:
    > Ja trzymam multitool-a w podłokietniku, między siedzeniami. Wychodzę z
    > założenia, że jak coś mi się przytrafi i będę w stanie się samodzielnie
    > obejść się nożem do pasów czy zbijakiem do szyb, to multitool-a też
    > ogarnę. A jak nie będę w stanie, to nic nie pomoże.
    > A multitool przydaje się też do innych rzeczy.
    > Jak ktoś nie ma schowka w podłokietniku, to zostaje mu jeszcze schowek
    > lub kieszenie w drzwiach, niektóre samochody posiadają jeszcze wiele
    > innych schowków.

    Tylko gdzie potem szukać takiego multitoola/młotka po dachowaniu
    (wielokrotnym). IMHO to coś powinno być przywiązane, a nie wisieć na
    lichych plastikowych zaczepach lub leżeć w podłokietniku, który ma duże
    szanse się otworzyć. Dobry sznurek się łatwo nie urwie, sprzęt będzie
    zawsze na swoim miejscu, a narzędzie z ostrzem łatwo będzie uwolnić w
    razie potrzeby. Najlepiej by było połączyć zaczepy/schowek ze sznurkiem.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2017-05-16 08:58:13
    Od: airless <r...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 maja 2017 08:34:17 UTC+2 użytkownik Miroo napisał:

> [...]
    > zawsze na swoim miejscu, a narzędzie z ostrzem łatwo będzie uwolnić w
    > razie potrzeby. Najlepiej by było połączyć zaczepy/schowek ze sznurkiem.

    Coś w stylu CRKT ExiTool - mocowany na pasie.

  • 19. Data: 2017-05-16 09:45:50
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Miroo" <b...@b...brak.i.juz> napisał w wiadomości

> [...]
    > zawsze na swoim miejscu, a narzędzie z ostrzem łatwo będzie uwolnić w
    > razie potrzeby. Najlepiej by było połączyć zaczepy/schowek ze sznurkiem.

    nie musi być wielokrotne, ja zrobiłem 180 stopni i rzeczy spod fotela były
    na jezdni...
    nawet telefon z kieszeni bluzy wypadł, otworzyła się klapka i zgubiła się
    bateria

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 20. Data: 2017-05-16 10:21:07
    Od: Iglo <I...@o...pl>

    W dniu poniedziałek, 15 maja 2017 16:33:05 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > Macie jakiś pomysł, gdzie dyskretnie umieścić takie narzędzie, żeby w
    > razie "w" było pod ręką, nie straszyło pasażerów wisząc na środku kokpitu?

    W schowku mam mulititoola i ciekawy gadżet w gnieździe zapalniczki, ładowarka GSM z
    nożem do pasów i końcówką do zbicia szyby, o ile nóż do pasów testowałem na kawałku
    grubego materiału, to zbijaka do szyb nie miałem okazji testować. Minus jest
    oczywisty, nie kontaktujesz, to nikt się nie kapnie że może tego użyć. Plus, zawsze
    jest w tym samym, dostępnym miejscu.
    Tak to wygląda:

    http://tnij.org/li48kc3