  • 11. Data: 2016-11-16 17:38:35
    Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:o0i0v3$lcv$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 16-11-2016 o 11:01, J.F. pisze:

    >Trzeba wiedzieć co się kupuje, to problemów z aktualizacją się nie
    >ma.
    >W Daciach/Renault jednym z wyborów jest MediaNav tj. sprzęt na I-go.
    >Uwolnienie to pikuś, a w pełni sprawne używki można kupić już za 300
    >zł....
    >Wezmę to chyba nawet do następnego auta.

    Ale auto to nie tylko nawigacja.
    Juz zapomniales, jak klales na megane ?

    P.S. Jak to jest z tym I-go ? Na stronie teraz tylko aplikacje na
    Androida i Apple, jakby sie odcinali od przeszlosci ...

    J.

  • 12. Data: 2016-11-16 17:59:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 15-11-2016 o 23:24, Marcin pisze:

    >Przecież tak samo było za pierwszej walki PIS o IV RP.
    >Tak zatrzymali budowę autostrad, że do Gdańska można było dojechać
    >dopiero parę lat po tym co planowano, jak wiatr historii wywiał tych
    >specjalistów od wszystkiego na dłuższe wakacje.....

    Nie upraszczaj za bardzo.
    To ze, Polaczek z PiS usilowal sie uwolnic od GTC, to IMO (i IYO tez
    powinno) byla dobra decyzja.
    Co prawda to, ze przegral potem w sadzie, swiadczy o kiepskiej
    znajomosci prawa :-)

    Ale np na poludniu prace nad A1 ciagle trwaly.

    Na rys historyczny tez warto popatrzec - w maju 2004 weszlismy do
    Unii, strumien dotacji sie otworzyl ... ale jego wykorzystanie tez
    wymaga czasu.
    A wtedy rzady PiS i kompanii sie zakonczyly :_)

    Plany byly takie:
    http://sophico.blog.onet.pl/2006/01/19/rzadowy-progr
    am-budowy-autostrad-oparty-na-niepewnych-podstawach-
    finansowych/

    J.

  • 13. Data: 2016-11-16 18:36:40
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16-11-2016 o 17:59, J.F. pisze:

    > Nie upraszczaj za bardzo.
    > To ze, Polaczek z PiS usilowal sie uwolnic od GTC, to IMO (i IYO tez
    > powinno) byla dobra decyzja.

    Taka tam dobra, że skutki były takie jak opisywałem powyżej.
    I jak to w PIS zazwyczaj bywa, oprócz zadymy i wstrzymania budowy na
    wiele lat, dokładnie NICZEGO nie uzyskał.

    > Ale np na poludniu prace nad A1 ciagle trwaly.

    Te które wcześniej zakontraktowano, czy nowo ogłoszone przetargi?

  • 14. Data: 2016-11-16 18:39:16
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16-11-2016 o 17:38, J.F. pisze:

    > Ale auto to nie tylko nawigacja.

    Można przełożyć do auta innej marki, ale nie o to chodzi.
    W Renault są również inne wersje, być może dużo bardziej upierdliwe w
    używaniu - więc można się rozeznać przed zakupem.

    > Juz zapomniales, jak klales na megane ?

    Z Dusterem jest bardzo podobnie.
    Tyle że tym razem robią na gwarancji, bo dużo dłuższa.

    > P.S. Jak to jest z tym I-go ? Na stronie teraz tylko aplikacje na
    > Androida i Apple, jakby sie odcinali od przeszlosci ...

    Masowo pakują właśnie do sprzętu, same programy z licencją chyba lekko
    odpuścili.
    Ale zazwyczaj teraz nowy soft powstaje tylko na te dwa systemy.

  • 15. Data: 2016-11-16 19:25:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Taka tam dobra, że skutki były takie jak opisywałem powyżej.
    >I jak to w PIS zazwyczaj bywa, oprócz zadymy i wstrzymania budowy na
    >wiele lat, dokładnie NICZEGO nie uzyskał.

    No wiesz, ze sprawami w sadzie tak bywa - mozna wygrac, mozna
    przegrac.
    Ja tylko przypomne, ze koncesje na A1 i A2 przyznano niemal
    rownoczesnie, bo w 1997, po czym Kulczyk swoje kawalki A2 zrobil, a
    GTC ... nic nie zrobil do 2004/5 roku. I juz chocby za to nalezalo im
    koncesje odebrac.

    Czy tak nic nie osiagnal ... ja sie gubie w tych koncesjach, ale o ile
    AW na odcinku Nowy Tomysl-Konin pobiera oplaty dla siebie, to cos mi
    chodzi po glowie, ze na A1 jest to robione przez GTC na rachunek
    GDDKiA.
    A to otwiera calkiem nowe mozliwosci - od rozsadnych stawek typu
    10gr/km (choc niby zanizonych), do chocby systemow elektronicznych czy
    winietkowych. I nie ma szlabanu co 50 km :-)

    Choc to chyba jeszcze zasluga poprzedniego rzadu - umowe koncesyjna
    podpisano z GTC w 2004 r

    >Te które wcześniej zakontraktowano, czy nowo ogłoszone przetargi?

    Nawet jesli te, ktore wczesniej zakontraktowano, to PIS placil
    rachunki. A przeciez mogl CBA wyslac :-)

    Ale cos tam sam dolozyl do postepu prac
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrada_A1_(Polska)
    #Odcinek_Gorzyczki_.E2.80.93_So.C5.9Bnica

    Na A4 tez cos sie dzialo
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrada_A4_(Polska)
    #J.C4.99drzychowice_.E2.80.93_Krzy.C5.BCowa

    cztery przetargi na jeden odcinek :-)

    J.

  • 16. Data: 2016-11-16 21:17:52
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 16 Nov 2016 14:19:56 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Powiedzial ... warszawiak ?
    >Mnie tam brakuje z Wroclawia drogi do Swinoujscia, Poznania, Gdanska,
    >Zakopanego, Klodzka, Walbrzycha, Berlina.

    Dla mnie najbardziej pilne jest dokończenie S2, chociażby do węzła
    Lubelska. Codziennie stoję w korku na końcu drogi z Lizbony do
    Warszawy ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 17. Data: 2016-11-16 23:02:17
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16-11-2016 o 19:25, J.F. pisze:

    > Czy tak nic nie osiagnal ... ja sie gubie w tych koncesjach, ale o ile
    > AW na odcinku Nowy Tomysl-Konin pobiera oplaty dla siebie, to cos mi
    > chodzi po glowie, ze na A1 jest to robione przez GTC na rachunek GDDKiA.

    Ale odcinek do Konina był wcześniej.
    Na kolejnych już opłaty są pobierane tak jak na A1.

    > Nawet jesli te, ktore wczesniej zakontraktowano, to PIS placil rachunki.

    Raczej Unia....

  • 18. Data: 2016-11-17 12:45:41
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 16 Nov 2016 18:39:16 +0100, w <o0i5k2$tkh$2@node2.news.atman.pl>,
    Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Masowo pakują właśnie do sprzętu, same programy z licencją chyba lekko
    > odpuścili.
    > Ale zazwyczaj teraz nowy soft powstaje tylko na te dwa systemy.

    Tak naprawdę dobra nawigacja samochodowa to powinien być jakiś Android i
    miejsce na kartę SIM. Nawet program mogą sobie odpuścić, user i tak zainstaluje
    lepszy :).

  • 19. Data: 2016-11-17 13:24:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Otoz to. Niech dokoncza rozpoczete bo na nowe nie ma kasy. Wspolna kasa potrzebna
    jest gdzies indziej i tam ma byc przekierowana. Jak ktos ma dzieci i musi kupic im
    buty to nie kupuje im zamiast butow nowych telefonow.

  • 20. Data: 2016-11-17 13:52:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Otoz to. Niech dokoncza rozpoczete bo na nowe nie ma kasy.

    Tyle, ze drogi sie u nas buduje bardzo dlugo. Z 10 lat.
    Tzn nie tyle buduje, co caly proces administracyjny trwa bardzo dlugo.

    Wiec nowe trzeba juz zaczac planowac i dzialac, zeby w przyszlosci,
    jak beda pieniadze, mozna je bylo zbudowac.

    >Wspolna kasa potrzebna jest gdzies indziej i tam ma byc
    >przekierowana.
    >Jak ktos ma dzieci i musi kupic im buty to nie kupuje im zamiast
    >butow nowych telefonow.

    Roznie z tym bywa - nieodopowiedzialni rodzice tez sa.

    A jak tak PIS bedzie dawal w pierwszej kolejnosci na dzieci, to mu sie
    bezrobocie zrobi wsrod drogowcow :-)

    J.