  • 11. Data: 2010-10-31 13:58:48
    Temat: Re: Nowy telefon
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 31 Oct 2010 14:37:37 +0100, Wojciech "Spook" Sura napisał(a):

    > Ależ proszę.
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_CE :
    >
    > Windows CE (also known officially as Windows Embedded Compact or Windows
    > Embedded CE post version 6.0 [3][4], and sometimes abbreviated WinCE) (...)
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Mobile :
    >
    > Windows Mobile is a mobile operating system developed by Microsoft that
    > was for use in smartphones and mobile devices, but is being phased out to
    > specialized markets.[2]
    >
    > The current version is called "Windows Mobile 6.5". It is based on the
    > Windows CE 5.2 kernel (...)

    http://www.microsoft.com/windowsembedded/en-us/defau
    lt.mspx
    Fakt, Microsoft zmieniając nazwy na przestrzeni czasu miesza ludziom, co
    nie znaczy, że nie można tego i owego doczytać.
    Oprócz tego dosyć elementarna wiedza wystarcza, że "dowolny system" kernel
    niekoniecznie musi się równać "dowolny system", tak jak wiele wbudowanych
    ("embedded") linuksów się poważnie różni od normalnych dystrybucji
    (pierwszym z brzegu przykładem róznic jest np. użycie busyboxa zamiast
    lwiej części programów systemowych)

    > Co żenującego jest w stwierdzeniu, że używanie komórki z Windowsem Vistą
    > wraz z oprogramowaniem do obsługi telefonu byłoby mniej wygodne od
    > używania komórki z dedykowanym systemem?

    żenujące jest twoje rozumienie dedykowanego systemu.

> [...]
    > architektury systemu, a nie jego użytkowości. Trzeci raz już próbuję Ci to
    > wytłumaczyć. Nie ma żadnego sensu, żebyśmy prowadzili dyskusję w sytuacji,
    > gdy obaj patrzymy na sprawę z różnych perspektyw. Czym innym jest dla mnie
    > ekran wprowadzania numeru telefony będący programem "Phone.exe" odpalanym
    > wewnętrznie przez powłokę (którego, na dobrą sprawę, może w ogóle nie
    > być), a czym innym powłoka z pulpitem, w którym można wprowadzać numer
    > telefonu (np. Symbian S60). Z punktu widzenia architektury mogą to być
    > takie same, albo podobne rozwiązania, z punktu widzenia użytkowania

    Nie wiem ile nad tym myślałeś, ale nie wyszło ci. To są czysto
    programistyczne niuanse dotyczące oprogramowania wysokiego poziomu.
    Przykład najłatwiej zobaczyć w Windows Mobile - ledwie kilka tapnięć dzieli
    twój "dedykowany system" (cokolwiek to znaczy) udawany przez HTC sense od
    czystego "niededykowanego" (cokolwiek to znaczy) wyglądu Windows Mobile, a
    nawet wyglądu gołego Windows CE z pulpitem, ikonami i menu start, przy czym
    to ostatnie można uzyskać na kilka sposóbów.
    A to wszystko nie będzie sprawiało ŻADNEJ róznicy systemowi.
    Z jednej strony chcesz zaawansowanej kontroli jak programista/geek, z
    drugiej strony chcesz być ogłupiany przez UI jak 87% gospodyń z Gdańska.
    Schizofrenia?

    Czysto dedykowanych systemów nie ma już od dawna, nikomu nie chce się tego
    pisać. Nawet wspomniany przez ciebie S40 Nokii jest już normalnym systemem
    operacyjnym z programami typu wspomniany przez ciebie phone.exe, tylko
    ponieważ jest to system całkowicie zamknięty, nie miałeś okazji tego
    zauważyć

    > Po raz kolejny patrzysz na sprawę z punktu widzenia architektury.
    > Zainstalowanie słownika napisanego w Javie na urządzeniu z Series 40
    > rozszerza jego funkcjonalność o słownik, którego wcześniej nie miało. Nie
    > ma kompletnie żadnego znaczenia, że pracuje on na wirtualnej maszynie, na
    > niezmienionym systemie.

    Nie rozszerza urządzenia/systemu w żaden sposób. Rozszerza tylko funkcje
    jednego z programów działających pod tym systememem. Jak ci administrator
    systemu zablokuje możliwość dogrania czegokolwiek do systemu i uruchamiania
    czegokolwiek poza listą pięciu programów, a ty sobie uruchomisz Excela i
    napiszesz pod nim skrypt Visual Basica a następnie będziesz się chwalił jak
    shakowałeś system - będzie to równie żenujące.

    > Ale co z tego - skoro możesz z poziomu użytkownika wywołać polecenie rm
    > -rf / z uprawnieniami roota, to nadal masz pełną kontrolę nad systemem -
    > jeśli tylko tego chcesz. W Windows 7 katalogi systemowe są zabezpieczone
    > przed Twoją ingerencją, co nie zmienia faktu, że z poziomu administratora
    > lub użytkownika z uprawnieniami administracyjnymi możesz te zabezpieczenia
    > pozdejmować.

    zieeeew... skasuj C:\Windows w działającym systemie. Nie będę się pastwił,
    każąc ci to robić w Win7, zrób to tylko pod XP. Zrób to tak, żeby cały
    katalog zniknął.

    > Jeśli jesteś szarym userem, to nie uda Ci się łatwo namieszać w systemie.
    > Jeśli jesteś poweruserem, to masz świadomość, co robisz grzebiąc
    > bezpośrednio w systemie. Nie zauważyłeś przypadkiem, że każda próba
    > zamknięcia jakiegoś systemu na ingerencję użytkownika kończyła się zawsze
    > pojawieniem się w Internecie narzędzi do zdejmowania takich zabezpieczeń?

    No i? Czyli te miliony ludzi pracujące na komputerach w sieciach
    korporacyjnych z minimalnym zestawem uprawnień to fikcja
    fantastyczno-naukowa?

    > Bo uparcie, uparcie ściągasz dyskusję do tematyki architektury systemów
    > operacyjnych urządzeń mobilnych, gdy mnie cały czas chodzi o punkt
    > widzenia użytkownika.

    Punkt widzenia statystycznego użytkownika jest taki, że chce mieć modny
    system z modnym centralnym sklepem aplikacji, przy czym nikt nie będzie
    oczekiwał od niego jakiegoś voodoo z kablami USB i instalacji aplikacji z
    komputera, bo najzwyczajniej w świecie jest na to za głupi.
    Co więcej - jak pokazują badania, 27% użytkowników smartfonów jest za
    głupią nawet na centralne sklepy z softem, bo NIGDY nie zainstalowała na
    swoim telefonie ŻADNEGO oprogramowania poza tym, który był na nim
    oryginalnie.
    Wiesz ile procent iPhone jest po jailbreaku? Mniej niż 10% wszystkich
    urządzeń. To jest punkt widzenia statystycznego użytkownika i trzeba się z
    tym pogodzić.
    Jak ktoś chce mieć pełną kontrolę nad systemem, dla niego jest - co piszę
    po raz kolejny - Maemo/MeeGo.
    I alternatywy raczej prędko nie będzie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 12. Data: 2010-10-31 17:45:50
    Od: ALEX <j...@g...pl>

    W dniu N 31 10 2010 12:27, Waldek Godel pisze:

    > A niby to czemu drogi Watsonie? To jest Debian i równie dobrze można by
    > postawić go na serwerze - i wciąz by działał. Tylko po co komu na serwerze
    > wirtualna maszyna Javy i obsługa dotykowego ekranu?

    A dlaczego nie na laptopie/netbooku dlanaprzykładu:
    http://www.vobis.pl/oferta/mininotebooki/10_i_wieksz
    e/879399_toshiba_ac100-10e_nvidia_tegra.aspx
    ?

    --
    ALEX CloneTrooper

  • 13. Data: 2010-10-31 22:57:31
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Wojciech "Spook" Sura pisze:
    > Hej!
    >
    > Niebawem będzie mi się kończyła umowa u operatora, co zaowocuje
    > możliwością zaopatrzenia się w nową słuchawkę.
    (..)

    > Windows Mobile na pewno odpada, bo palmofon to dla mnie
    > świnka morska - ani świnka ani morska.
    też sie tego bałem, ale jest jedna niepodważalna zaleta. dostępny soft.
    Przy wielu wadach wszystkich windowsów - soft jest taką zaletą której
    pominąć niemożna. tak wiec porównanie do świnek - trochę chybione.

    > Kolejna sprawa: ekran dotykowy,(..)Może warto zainwestować w coś z pełną
    > klawiaturą QWERTY?
    no.... ja wystartowałem do dotykowców jak mysz do sera. Potem sie
    okazało ze to fajne, jak chcesz sie bawić a nie jako narzędzie. W sensie
    "telefon=narzędzie" klawiatura wygrywa. Qwerty tym bardziej.

    Rzuć okiem, na starć niestety, ale jednak: samsung i780. Dzieki
    klawiszom, jest on telefonem. czyli odblokowujesz mechanicznym klawiszem
    ( nie kombinacją a tymbardziej suwaniem po ekranie) i wybierasz numer.
    Co z tego ze Windows połapie sie po 1.5sekundzie? trzecią cyfre wpiszesz
    już synchronicznie ( to tak mi sie wyrwało dla Janka S. który zawsze
    mówił ze windows jest wolny)
    Ekran jest dotykowy, ale z tego dotyku sie nie korzysta bo jest myszka
    optyczna. czyli jadąc na rowerze, jedną ręką, kciukiem, wskażesz co
    chcesz z idealną precyzją. Tylko poco, jak smsa z "wygraj bmw" załatwia
    sie klawiszem "pokarz"+"d" - jak delete.

    Może trochę chaotycznie piszę, ale ten akurat model telefonu, mozna
    śmiało nazwać telefonem z windowsem, a nie PDA z opcją telefonu.
    Sprawdź, moze Ci sie spodoba. (wady: brak latarki, autofokusa, wybierana
    głosowego, radia, wyjścia TV)
    ToMasz

  • 14. Data: 2010-11-01 12:30:43
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2010-10-31 12:27, Waldek Godel wrote:

    > S40 to nie Symbian,

    Wyjaśnisz mi może w wolnej chwili DLACZEGO stada "ekspierdów" uważają
    S40 za jakiegoś "okrojonego symbiana"?

    Zagadywani odpowiadają słowotokiem z którego trudno coś zrozumieć.

    "Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
    mam pleśń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

  • 15. Data: 2010-11-01 12:50:32
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 01 Nov 2010 13:30:43 +0100, TGor napisał(a):

    > Wyjaśnisz mi może w wolnej chwili DLACZEGO stada "ekspierdów" uważają
    > S40 za jakiegoś "okrojonego symbiana"?

    Nie mam zielonego pojęcia dlaczego, tak samo jak nie mam zielonego pojęcia
    dlaczego stada expierdów montują do samochodów magnetyzery i rury wydechowe
    przypominające ocynkowane wiadro ani dlaczego tyle pojebów jest w tym
    okrągłym zoo na wiejskiej.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 16. Data: 2010-11-01 12:57:28
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2010-11-01 13:50, Waldek Godel wrote:

> [...]
    > dlaczego stada expierdów montują do samochodów magnetyzery i rury wydechowe
    > przypominające ocynkowane wiadro ani dlaczego tyle pojebów jest w tym

    Przynajmniej 2 z ww zagadek da się jednak wyjaśnić. ;-)

  • 17. Data: 2010-11-01 13:06:07
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 01 Nov 2010 13:57:28 +0100, TGor napisał(a):

    > Przynajmniej 2 z ww zagadek da się jednak wyjaśnić. ;-)

    ale ja nie wiem i nie chcę wiedzieć.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 18. Data: 2010-11-01 16:18:23
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl> napisał

    > Niebawem będzie mi się kończyła umowa u operatora, co zaowocuje

    Hmm... Czyli jesteś skazany na zakup telefonu z aktualnej oferty
    operatora [?]

    Trochę kiepsko, bo ja bym Ci proponował E71 z oprogramowaniem w wersji
    niższej niż 500.x (trochę przymula) ale może gdzieś, w którymś
    salonie... Albo przedłuż umowę w opcji bez telefonu a kup aparat we
    własnym zakresie - oszczędności zależą od operatora.

    Co do Androida to... Używam. Świadomie używam Androida na SGS. Ale E71
    się nie pozbywam, bo pomimo niezrozumienia polityki firmy Nokia należy
    przyznać, że E71 to udany aparat. Ewentualnie powrócę do E63, z
    którego byłem baaardzo zadowolony.

    BTW - wybierając E71 trafisz w gust Waldka ;)))

    Maciek.

  • 19. Data: 2010-11-01 18:37:45
    Od: "s@piens" <kolmi.no$pam@o2.pl.invalid>

    Maciej Muran wrote:
    []
> [...]
    > się nie pozbywam, bo pomimo niezrozumienia polityki firmy Nokia należy
    > przyznać, że E71 to udany aparat. Ewentualnie powrócę do E63, z

    Mógłbyś podzielić się proszę wrażeniami z użytkowania SGS? (pro / cons)
    I dlaczego mimo wszystko nie pozbywasz się E71? ;-)

    --
    Piotr

  • 20. Data: 2010-11-01 19:45:45
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    W dniu 2010-10-31 23:57, ToMasz pisze:

> [...]
    > Przy wielu wadach wszystkich windowsów - soft jest taką zaletą której
    > pominąć niemożna. tak wiec porównanie do świnek - trochę chybione.

    Tomasz i Waldus widze ze dalaj lubia nekrofilie z windows ?