  • 61. Data: 2014-10-24 09:22:21
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podróbki
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-10-24 08:52, Andrzej W. wrote:

    > Bez żadnego wysiłku? Śmieszny jesteś...
    > Weź opracuj coś co działa i ludzie pragną tego używać, namów dziesiątki
    > producentów półprzewodników do produkowania układów implementujących to
    Taaa, ~50 lat "socjalizmu" wypaliło wielu ludziom mózgi. Im się, kurwa,
    należy i już. A jakie święte oburzenie społeczne pojawia się wtedy, gdy
    policja zabierze komputery studenciakom którzy ściągali coś tam
    nielegalnego z sieci...

    To pisałem ja, zwolennik ACTA.

  • 62. Data: 2014-10-24 09:28:42
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podr?bki
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Andrzej W." <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Bez żadnego wysiłku? Śmieszny jesteś...
    > Weź opracuj coś co działa i ludzie pragną tego używać, namów dziesiątki
    > producentów półprzewodników do produkowania układów implementujących to
    > coś, przekonaj setki tysięcy producentów by stosowały te układy w swoich
    > produktach, spraw by miliardy ludzi chciały tego używać na całym świecie,
    > pracuj ciągle nad tym by to co opracowałeś rozwijało się wraz z rosnącymi
    > potrzebami odbiorców a potem mów, że to "bez żadnego wysiłku" i że ma być
    > rozdawane wszystkim za darmo i bez szemrania..

    Od samego początku uważam, że USB to przerost formy nad treścią. Według mnie
    komputery powinny mieć n złącz (mniej więcej takich jak USB) do których
    można by podłączać _po_jednym_ urządzeniu. Maksymalna długość kabla byłaby
    uzależniona od prędkości.
    Sposób komunikacji na jednej parze mógłby ewoluować w kierunku coraz
    wyższych prędkości.
    Moim zdaniem takie rozwiązanie nie miałoby istotnych wad w porównaniu z
    wybranym (może poza tym, że dało by się obejść bez VIDów).
    Czyli uważam, że USB podchodzi pod spiskową teorię dziejów.
    P.G.

  • 63. Data: 2014-10-24 09:32:55
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > O nie nie, niestety u nas już też. Poszukaj sobie historii pewnego
    > polskiego zakładu fryzjerskiego, którego właściciel podpadł ZAIKSowi za
    > to, że "nielegalnie rozpowszechniał" muzykę puszczając radio, którego
    > słuchali tego klienci. Sytuacja jest totalnie kuriozalna, bo ów fryzjer
    > każe teraz swoim klientom zakładać stopery do uszu. W tv to nawet
    > pokazywali.

    O tych absurdach wiem, ale jak na spływie kajakowym sobie przy ognisku
    pośpiewamy to jeszcze nie mam poczucia, że zaraz zza krzaków wyskoczy ktoś z
    ZAIKSu. Jeszcze....
    P.G.

  • 64. Data: 2014-10-24 16:22:55
    Od: s...@g...com

    użytkownik Mirek napisał:

    > No to jednak psuje, i nic nie usprawiedliwia takiego działania.

    Gonic, gonic, gonic jak najdalej.
    http://elektronikab2b.pl/wyszukiwarka?szukaj=podr%C3
    %B3bki

  • 65. Data: 2014-10-24 16:43:26
    Od: s...@g...com

    użytkownik Marek napisał:

    > Że mogę produkować/ handllować imitacjami. O ile nie wprowadza się w
    > błąd klienta wmawiając, że to oryginał.

    Uzyskujac od ftdi prawo do loga na ukladzie? Jak?

  • 66. Data: 2014-10-24 17:37:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 24 Oct 2014 00:44:49 +0200, butek <email.is@invalid> wrote:
    > Mówi 70 :P

    Mój australijski widać zardzewiał.

    --
    Marek

  • 67. Data: 2014-10-24 17:59:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 24 Oct 2014 00:59:28 +0200, Mario <m...@...pl> wrote:
    > masie? Czy może takie samo logo? Czy może skład? Coś mi się wydaje
    że
    > sobie wymyśliłeś te prawo do imitacji. Jest ochrona znaku
    towarowego,
    > wzoru przemysłowego, prawa patentowe.

    Nienie, na pewno. Z tym składem tego kleju to pamiętam jako case
    study z jakiś konferencji o ekonomi czy przedsiebiorczosci z lat 90
    ub. w. Bronili się, że ich produkt to imitacja w ramach
    dopuszczalnych prawnie (wtedy). Jeden warunków imitacji to cena
    nieporównywalnie niższa, reszty nie pamiętam. Oczywiście chodziło o
    prawo polskie.
    Pamiętam za to bardzo dobrze zwrot "imitacja dopuszczalna prawnie"
    jaki wtedy używali prelegenci. Z tego wynikało, że można było
    sprzedawać ferrari własnego wyrobu (bardzo podobne do oryginałiu) ,
    jeśli nie nazywa się to "ferrari" i kosztuje 1/100 oryginału.

    Teraz googlam i dziwne bo w wynikach wyszukiwania imitacja stała
    się synonimem podróbki i zła wszelakiego, o co chodzi?

    --
    Marek

  • 68. Data: 2014-10-24 21:11:35
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 24.10.2014 08:52, Andrzej W. wrote:

> [...]
    > rosnącymi potrzebami odbiorców a potem mów, że to "bez żadnego wysiłku"
    > i że ma być rozdawane wszystkim za darmo i bez szemrania..

    Weź przestań. Nikt by tego nie używał jeśli by nie było narzucone i była
    jakaś alternatywa. O tym że "lepsza alternatywa" nie muszę pisać, bo
    wiadomo, że cokolwiek zrobione inaczej byłoby lepsze.

    --
    Mirek.

  • 69. Data: 2014-10-24 21:18:53
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 24.10.2014 09:22, JDX wrote:

    > Taaa, ~50 lat "socjalizmu" wypaliło wielu ludziom mózgi. Im się, kurwa,
    > należy i już.

    Tobie też mam płacić za używanie USB?
    Ktoś jeszcze?

    --