  • Data: 2011-04-15 21:22:42
    Temat: Re: Nowy rodzaj blendy - to będzie hit sezonu
    Od: "Tytus" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Siemka

    *** "kocyk"
    Oceniam na 500zl. Wiesz jak sa budowane kaski arai np? Nie. Wiesz jakie
    > sa koszty testowania co ktoregos kasku? Jakie sa koszty R&D? Gowno wiesz.
    > Dla was kosz wyprodukowania to koszt materialu i chinczyka, nic bardziej
    > mylnego. Laczny koszt produkcji oscyluje okolo 1/3 ceny sklepowej netto.

    Kolega moze nieco przyblizy nam jak i z jakich kosmicznych materialow sa
    zrobione kaski Arai co usprawiedliwialoby ich cene - bo ja nie zauwazylem
    roznicy (oprocz ksztaltu) od tanszych o 40% Shoei - ktore IHMO rowniez sa o
    polowe za drogie.
    Owszem dla potrzeb skarbowych koszta sa windowane do horendalnych poziomow
    ale nijak nie ma sie to do rzeczywistosci.
    Nie slyszalem rowniez zeby w wieloseryjnej produkcji kazdy kask przechodzil
    tak kosztowne testy - owszem pomysl kosztuje ale to przesuwanie kasy bo
    przeciez duze firmy maja swoje biura projektowe a tam dyma sie stazystow co
    chca sie zalapac, korzystajac z ich projektow i nazywajac je potem
    "projektem biura". Ale byc moze jestem w bledzie. Byc moze w tym przemysle
    jest inaczej niz w innych.
    Za to pewien dealer proponowal mi n.p. takie cus jak szukalem kolejnego
    garnka :
    http://www.atm-motocykle.pl/product-pol-64-Kask-Cabe
    rg-Uno-Jet-Perlowy.html
    za 500 pln co daje nie jakie pojecie o marzach sprzedawcow.

    --
    Tytus
    żółta motorynka