  • 21. Data: 2015-04-25 00:06:06
    Temat: Re: Nowy laptop pod XP dla medyka
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-24 o 23:54, Doxent pisze:

    > Chyba jednak faktycznie jedyne rozwiązanie to dobry poleasingowiec w tym
    > przypadku. Wirtualka odpada niestety.

    Czy są jakieś racjonalne przesłanki przeciw wirtualce?

    Już kilka razy zauważyłem, że wirtualizowany Win XP na w miarę
    przyzwoitym (i nie drogim) sprzęcie działa wyraźnie sprawniej od
    kilkulatków na Pentium M z natywnym XP.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2015-04-25 09:00:23
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-04-24 o 23:07, m4rkiz pisze:
    > chyba chodzi o to ze ten xp ma miec podlaczone do siebie cos
    > jeszcze - "obsługę aparatury medycznej w gabinecie okulistycznym"
    > i cytowany sterownik nie bedzie sie lubil ze zwirtualizowanym systemem
    Ale nie będzie się lubił, bo są ku temu jakieś racjonalne przesłanki,
    czy raczej dlatego, że pytający założył sobie, że zainstaluje XP na
    współczesnym laptopie? Bo tak :->

    Maciek

  • 23. Data: 2015-04-25 20:35:38
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-04-24 o 23:55, Doxent pisze:

    > Czasami istnieje potrzeba zabrania laptopa w inne miejsce. Ciąganie się
    > z tym to trochę średnia przyjemność.

    Razem z aparaturą medyczną? O.o
    Powiedz lepiej, że chcesz mieć uniwersalnego laptopa, który będzie można
    używać w tym gabinecie i chcesz go zabierać na wycieczki.

    IMO lepiej mieć dwa osobne sprzęty, jeden niech zajmuje się tym, co
    trzeba w gabinecie, a drugi na wycieczki.

  • 24. Data: 2015-04-26 11:17:47
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Już kilka razy zauważyłem, że wirtualizowany Win XP na w miarę przyzwoitym (i
    > nie drogim) sprzęcie działa wyraźnie sprawniej od kilkulatków na Pentium M z
    > natywnym XP.

    Tylko nie każde urządzenie chce działać na wirtualizowanym komputerze.

  • 25. Data: 2015-04-26 13:49:04
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-26 o 11:17, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    >
    > Tylko nie każde urządzenie chce działać na wirtualizowanym komputerze.

    I tu mamy mały problem. Klasycznie: wróżka na urlopie ;)
    Za mało danych.
    W dniu 2015-04-22 o 20:04, Doxent pisze:
    > Czy jest obecnie na rynku coś co pociągnie starego XP tak aby dało się
    > zainstalować wszystkie sterowniki lub przynajmniej grafikę i lan. Chodzi
    > o obsługę aparatury medycznej w gabinecie okulistycznym dla której nie
    >(...)

    Doxent nie napisał, w jaki sposób aparatura jest podłączona. Stary
    laptop mógł mieć LPT i RS-232. Różne systemy przemysłowe, w tym
    medyczne, "gadały" przez RS. Niektóre (m.in. domowe skanery) korzystały
    też z LPT. Były jeszcze (i są) systemy z RS485, ale to już raczej nie
    domena laptopów.

    Ale dobra wiadomość: starsze sterowniki raczej nie odróżniają systemu
    natywnego od emulowanego. U klientów znakomitą większość starych
    "wynalazków" udaje mi się uruchomić pod wirtualką.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 26. Data: 2015-04-26 15:54:34
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > I tu mamy mały problem. Klasycznie: wróżka na urlopie ;)
    > Za mało danych.

    Interfejs KKL na USB. Niby widział, a nie łączył się.

  • 27. Data: 2015-04-26 17:52:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-26 o 15:54, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    >
    > Interfejs KKL na USB. Niby widział, a nie łączył się.

    To nie Virtual PC tylko Virtual Box - powinno zaskoczyć. W konfiguracji
    trzeba też zobaczyć i przetestować przełączenie USB w tryb 1 lub 2.

    Są jeszcze większe komercyjne rozwiązania wirtualizacji, ale w tym
    przypadku nie mają zastosowania.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 28. Data: 2015-04-26 22:47:46
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Maciek wrote in <news:mha4vs$q9$1@node2.news.atman.pl>
    > Można jeszcze próbować kupić coś z Windows 7 Pro - tam była zdaje się
    > możliwość downgrade'u, albo używania maszyny wirtualnej z Windows XP

    Nie znam sie, wiec sie wypowiem ;-)
    Kilka lat temu pod Linuxem i VirtualBox z obsluga USB uruchamialem Windowsa
    XP. Niestety skaner UMAX Scanner Astra 4700 nie dzialal (chyba nawet nie
    byl wykrywany).

    Dodam, ze inne urzadzenia USB (w tym inny skaner) dzialaly pod
    zwirtualizowanym systemem bez problemu.

    Skaner oczywiscie sprawny - dzialajacy pod XP uruchomionym "standalone".

    Nie szukalem specjalnie rozwiazania tego problemu, moze sprawa nie byla
    beznadziejna.

    Ostrzegam jedynie, ze wirtualizacja moze sprawiac problemy z obsluga
    sprzetu USB.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 29. Data: 2015-04-27 03:29:57
    Od: " 666" <...@...6>

    No to przykładowo HP Compaq nc6320 (procesor Core2Duo) miał obydwa te złącza.
    Do gniazda drukarkowego (LPT) m.in. podłączało się klucz sprzętowy.

    -----

  • 30. Data: 2015-04-27 20:55:03
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > To nie Virtual PC tylko Virtual Box - powinno zaskoczyć. W konfiguracji trzeba
    > też zobaczyć i przetestować przełączenie USB w tryb 1 lub 2.

    Akurat używam tylko virtualbox. Z ciekawostek to PosReady 2009 nie obsługuje
    przeciąganie plików między pulpitami (mimo włączonej obsługi dwukierunkowej i
    zainstalowaniu guest additions