  • 1. Data: 2009-03-20 17:36:22
    Temat: Re: Nowy komputer - doradzcie, prosze
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Mark pisze:

    > 640? Dosc dziwna pojemnosc.

    Dziwna? Standardowa dla dwutalerzowców na 320 GB talerzach.
    To były/są bardzo szybkie dyski, o ile producent nie zrobi "numeru" jak
    samsung w F1 z obcięciem pojemności 3x250 GB.

    2+O+B

    > Wszystko pieknie ladnie do tego momentu.

    Bo?

    > Po co Ci LiteOn? No jak dzialaja to sa ok, problem w tym ze maja wysoki
    > wspolczynnik awaryjnosci.

    Przynajmniej LiteOn nie deliberuje nad naprawami/ przyczynami tylko bez
    problemu wymienia na nowe. Teraz naprawdę trudno kupić dobrą nagrywarkę
    DVDR, zresztą przy tych cenach nie ma co dzielić włosa na czworo.
    Wszyscy robią plastikowe zabawki z okresem żywotności około
    2 lat. Nawet lepiej gdy pada wcześniej, czyli przed upływem 2 lat -
    dostanie się z wymiany nowy napęd skoro producenci idą w ilość i cenę,
    a nie jakość jak dawniej. Dopiero co padły mi dobierane nagrywarki
    Toshiby, Pioneera i Benqa - po 3 latach. Ich "porządność" poelgała na
    tym że padły po 3 latach, a nie 1,5 roku. Następny będzie pewnie jakiś
    Liteon itp. wynalazek - jak padnie przed okresem gwarancyjnym to nawet
    lepiej. Najśmieszniejsze jest to, że padły mi w międzyczasie po 2 napędy
    w tym samym komputerze, a działa cały czas nieśmiertelny TEAC W58E.
    To jest nagrywarka nie do zajechania, ale wtedy nagrywarki CDR
    kosztowały 800 zł, a nie 80 zł jak obecnie DVDR.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 2. Data: 2009-03-26 20:41:26
    Temat: Nowy komputer - doradzcie, prosze
    Od: Gregory <g...@a...invalid>

    Ze starego kopmputera pozostanie tylko dysk SATA 640GB i dysk ATA 500GB oraz
    karta Creative Audigy4 i tuner TV Leadtek 200XP Czy coś w nim drastycznie nie
    pasuje do reszty i powinno być wymienione?

    Zastosowanie to multimedia, obróbka skanowanych zdjęć z albumu rodzinnego,
    digitalizacja anologowych nagrań z kamery 8mm, troszke gier, aha i będzie
    czasem podłączony do TV Full HD poprzez HDMI

    Procesor
    Intel Core 2 Duo E8400 3,00GHz 6MB cache s. 775 Box 695,00zl
    http://www.proline.pl/sklep.php?prodid=CORE2DUO+E840
    0+3.00G

    Płyta główna
    Asus P5QL Pro P43 s.775 349,00zl
    http://www.proline.pl/sklep.php?prodid=ASUS+P5QL+PRO

    Pamięć RAM
    Patriot DDR2 Dual Chanel 4GB 800 5-5-5-12 215,00zl
    http://www.proline.pl/sklep.php?prodid=PATRIOT+DDR2+
    4GB+D80

    Zasilacz
    Rasurbo GAP 565 550W (PFC akt.) 275,00zl
    http://www.proline.pl/sklep.php?prodid=RASURBO+GAP+5
    65

    Napęd lub nagrywarka
    LiteOn DVDRW+- iHAS222 LS SATA OEM Black 105,00zl
    http://www.proline.pl/sklep.php?prodid=LITEON+IHAS22
    2+O+B

    Obudowa
    Cooler Master Elite RC-330 Silver/Black B/Z 159,00zl
    http://www.proline.pl/sklep.php?prodid=COOL+ELITE+RC
    330+S%2FB

    Karta graficzna
    Gainward 4850 512MB 256bit DDR3 PCI-E 569,00zl
    http://www.proline.pl/sklep.php?prodid=GAINWARD+4850
    +512

    Cena zestawu brutto: 2417,00 zł

    --
    _/_/_/ Gregory - Poznaniak
    _/ _/ -------------------

  • 3. Data: 2009-03-27 10:13:48
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

  • 4. Data: 2009-03-28 10:43:03
    Od: Gregory <g...@a...invalid>

    Trochę wody w Warcie upłynęło, gdy Mark napisał/a w

    > 640? Dosc dziwna pojemnosc.

    Seagate Sata 640 GB. Pięćsetki były bardzo awaryjne, jakaś taka seria...

    2+O+B

    > Wszystko pieknie ladnie do tego momentu.
    > Po co Ci LiteOn? No jak dzialaja to sa ok, problem w tym ze maja wysoki
    > wspolczynnik awaryjnosci.

    A co bys zaproponował? Mój stary LiteOn jeszcze wypala płytki, ale pozostanie
    w starym komputerze.

    --
    _/_/_/ Gregory - Poznaniak