    From: "Jasio" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
    Date: Fri, 19 Oct 2012 11:38:55 +0200

    Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w
    wiadomości news:slrn.pl.k8267j.o4.usenet@piko.homelinux.net...
    > Dnia (Fri, 19 Oct 2012 10:02:25 +0200) ktos podajacy sie za Mariusz
    > Wozniak
    > wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Jak ktoś sobie nie radzi z ominięciem przeszkody przy 50km/h to
    > chyba
    > lepiej żeby w ogóle nie siadał na motocykl w ruchu ulicznym zanim
    > tej
    > umiejętności nie opanuje - prawda?

    Nagłe hamowanie z ominięciem przy prędkości 50khm to nie jest taka
    łatwizna.
    Przecież wystarczy, że plac nie będzie idealnie czysty, albo będzie
    odrobinę wilgotny i będzie <bum>. Asfalt na placach nie jest przecież
    taki wyjeżdżony, żeby nie był trochę śliski.

    Swego czasu jak wprowadzili ten wymóg w UK (ze dwa-trzy lata temu) to
    już pierwszego dnia było kilka wypadków ze złamaniami włącznie.
    Więc stawiam dolary przeciwko orzechom, że na wiosnę będę czytał o
    identycznych wypadkach w PL.

    Kwestię małego placu, na którym ciężko się będzie rozpędzić do 50kmh i
    wyhamować, pomijam. Place w UK znacznie większe widywałem, ba, całe
    tory.
    A polskie WORD, które zdarzyło mi się oglądać - nie powalają
    wielkością. Z chlubnymi wyjątkami. Ale nie zwiedzam WORDów, to i nie
    wiem - może jest o wiele lepiej niż w UK.

    I tu uwaga - w UK można jeździć _latami_ (z przyklejoną czerwoną Lką
    na białym tle) jednośladem o pojemności max 125ccm do bodaj 18kW bez
    zrobienia prawka. Więc w ruchu ulicznym znajdują się ludzie, którzy
    nie mają żadnych umiejętności praktycznych. Można na egazmin
    przyjechać własnym pojazdem i, zdaje mi się, na nim zdawać egzamin.
    (sprawdzić czy nie skleroza)

    Za to sprawa likwidacji ósemek w nowym egzaminie jakoś przeszła bez
    echa. A myślę, że jak ktoś nie umie wykonać takiego cyrkowego triku
    _swoim_ motocyklem to lepiej, żeby w ogóle nie siadał na niego w ruchu
    ulicznym. Prawda?

    --
    Jasio
    vfr vfr etz