  • 11. Data: 2010-06-10 12:58:44
    Temat: Re: Nowy dziwny dźwięk po naciągnięciu łańcucha
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:4c105fdc$0$2584$6...@n...neostrada
    .pl...
    > Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:hup2b7$m6o$...@n...onet.pl...
    >
    > Czyli to co ja pisalem - 6cm nie robi halasu. Ma byc minimum 3. Popraw i
    > jak bedzie dalej "chrobotac" to wymien lancuch.
    >
    > Zalecane minimum do DID 50(530)VM... chyba, ze nie zmieniasz zebatek to
    > wez cokolwiek - i tak zaraz zdechnie.

    Doczytałem w serwisówce, że jednak motocykl ma stać dwoma kołami na ziemi
    bez pasażera.
    Być może to jest powodem, że moje ustawienia na centralce były tak
    niedokładne.

  • 12. Data: 2010-06-10 14:47:22
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:huqnhk$ej7$...@n...onet.pl...
    > Doczytałem w serwisówce, że jednak motocykl ma stać dwoma kołami na ziemi
    > bez pasażera.
    > Być może to jest powodem, że moje ustawienia na centralce były tak
    > niedokładne.

    To chyba mamy rozne serwisowki... instrukcja obslugi tez mowi "Inspect the
    drive chain when the motorcycle
    is on the centerstand."

    Sprawdzalem instrukcje przed i po liftingu - jest to samo. Nie wiem skad
    wziales ustawienia z dwoma kolami na ziemi.

    A jeszcze mi sie przypomnialo - wazny punkt w fazerach - sprawdz nakretke
    zebatki zdawczej (przedniej od lancucha - pod deklem), bo potrafi sie
    poluzowac.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 13. Data: 2010-06-10 18:53:48
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:4c10faf7$0$19183$6...@n...neostrad
> [...]
    >
    > A jeszcze mi sie przypomnialo - wazny punkt w fazerach - sprawdz nakretke
    > zebatki zdawczej (przedniej od lancucha - pod deklem), bo potrafi sie

    Jeszcze jedno pytanie: jak prawidłowo mierzyć luz? Czy te 3 cm to ma być
    różnica między górną krawędzią łańcucha przesuniętego w górę i w dół?
    A może 3 cm to różnica między dolną krawędzią łańcucha przesuniętego w górę
    a górną krawędzią przesuniętego w dół?

  • 14. Data: 2010-06-10 19:26:16
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hurcbc$b4u$...@n...onet.pl...
    > Jeszcze jedno pytanie: jak prawidłowo mierzyć luz?

    Jaka ta serwisowke masz? Przeciez jak byk pokazane;)

    > Czy te 3 cm to ma być różnica między górną krawędzią łańcucha
    > przesuniętego w górę i w dół?

    Ja robie tak: przykladam sobie metr na zero do wahacza, lancuch popycham w
    gore i sprawdzam na jakiej wartosci jest jego gorna krawedz, potem ciagne w
    dol i patrze na jakiej wartosci jest jego dolna krawedz. Odejmuje jeden
    wynik od drugiego i odejmuje szerokosc lancucha i wychodzi mi po srodkowej;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 15. Data: 2010-06-10 21:49:16
    Od: marider <m...@g...pl>

    Ivam pisze:
> [...]
    > ciagne w dol i patrze na jakiej wartosci jest jego dolna krawedz.
    > Odejmuje jeden wynik od drugiego i odejmuje szerokosc lancucha i

    Ke? A ja to robie po chlopsku - "na oko" i bez problemow od lat nastu ;)

    Pzdr
    PS: czego to ludzie nie wymysla... Gratsy.
    --
    marider
    Wsciekla (ex) R1 + dodatki

  • 16. Data: 2010-06-11 03:36:28
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "marider" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > PS: czego to ludzie nie wymysla... Gratsy.

    Na koncu mojej wypowiedzi byl emot - o taki ;)

    Myslalem, ze kazdy go zna:)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 17. Data: 2010-06-13 14:39:16
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:huotu9$93n$...@n...onet.pl...
> [...]
    > Miał luz około 5 cm.
    >
    > Zabrałem się więc do dzieła. Chroboty zniknęły, za to pojawił się nowy
    > dźwięk.
    >
    > Coś jak "uuuuuuu", coraz wyższym tonem im szybciej jadę. Dźwięk taki, jak
    > przy mocno zniszczonym łożysku w kole. Po wciśnięciu sprzęgła dźwięk nie
    > znika. Po wrzuceniu luzu w czasie jazdy też nie.
    >
    > Czy to możliwe, że za mocno naciągnąłem łańcuch i coś nie gra? Sprawdziłem
    > po przejechaniu 20 km - rzeczywiście łańcuch stał się bardziej napięty niż
    > dopuszczalne 2 cm. Poluzowałem go więc odrobinę. Jeszcze nie

    Poluzowałem za bardzo naciągnięty łańcuch i niepokojący huczenie zniknęło.

    Co to chrobotów i innych nietypowych odgłosów motocykla - sprawa jest dość
    skomplikowana, bo 95% czasu jeżdżę w zatyczkach i wtedy nigdy żadnych
    niepokojących dźwięków nie słyszę. (Choć to huczenie było słyszalne). Czasem
    jednak jadę bez zatyczek i nagle mój słuch jest atakowany samymi nieznanymi
    mi odgłosami generowanymi przez motocykl. Wiecie, jak to jest w
    samochodzie - znacie swój samochód na wylot i jeden drobny nietypowy szmerek
    od razu budzi czujność. Po wyjęciu zatyczek - słyszę w motocyklu same nowe
    nietypowe dźwięki. ;)