  • Data: 2011-01-12 23:46:18
    Temat: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 12 Jan 2011, Arek wrote:

> [...]
    [...]
    > Zgodnie z ustawą druk zawiera pozycję gdzie należy podać komu powierzył pan
    > pojazd do *użytkowania*

    Ja w sprawie formalnej: literalnie nie zawiera.
    Użytkowanie nie jest tożsame z powierzeniem, możliwe są wszystkie
    cztery relacje "tak/nie", a ta której nie bierzesz pod uwagę [->1] to
    powierzenie bez dania do użytkowania.

    Możliwości jest kilka, przykładowo:
    - depozyt "przechowaj aż wrócę"
    - danie do dysponowania bez użytkowania "możesz wydać wujkowi,
    braciom moim lub twoim, ale sam nie jedź bo piłeś".

    Ustawodawca bardzo rozsądnie wybrał żądanie "powierzenia",
    bo daje mu to ścieżkę dojścia "po nitce do kłębka".
    W ostateczności, jak dysponent 1. poziomu (ten któremu
    powierzono pojazd, ale *nie* do używania) okaże się być
    niepodlegający pod PoRD, to się go powoła na świadka
    w postępowaniu.

    Domniemanie SM (wynikające z pisma) że danie w użytkowanie
    ma miejsce *bezpośrednio* wydaje się być mocno niezasadne.

    > zgodnie z art. 78 itp.

    Zgodnie z tym co przeczytałem w wątku w piśmie jest coś innego
    niż w przepisie, więc "zgodnie" zgodzić się nie mogę.

    > Pozdrawiamy i życzymy powodzenia w dalszej nauce czytania ze zrozumieniem,

    Tak, dołączam z pozdrowieniami, pewnie razem z Jakubem i Adamem ;)

    [1]
    > Tak nawiasem, Ty naprawdę tego nie rozumiesz czy tylko się głupio zgrywasz?

    No, dziwne.
    Bo to że np. Adam *umie* podpuszczać to wiem, i być może zabawę
    zepsułem :P, ale IMVHO starczy tego flejmu :>

    pzdr, Gotfryd