  • Data: 2011-01-03 20:30:28
    Temat: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Od: Arek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-03 17:35, Bydlę pisze:

    > Nie czytać kogo, a czytać co.
    > Wystarczy przeczytać przepis, na który się powołują.

    Dokładnie pytanie *co* czytać - to co jest na mandatach czy to co ktoś
    napisał sobie na newsach?

    > QJJP! Widzisz co piszesz, ale wciąż nie rozmiesz?
    >
    > Gdzie tam jest napisane, że masz wskazać kto KIEROWAŁ pojazdem?
    > Masz wskazać komu dałeś samochód, nie kto nim kierował!
    >
    > Dlatego żądanie wskazania kierującego jest bezprawne, bo przepis
    > wyraźnie mówi o wskazaniu osoby, której dałeś kluczyki, nie kto kierował!

    No dobra, nie chce mi się dywagować o czym Ty możesz pisać. Poniżej
    przykład mandatu jaki się otrzymuje od SM:

    "
    Przypadek 1. [...]
    Przypadek 2. wypełnia właściciel/użytkownik pojazdu wskazując
    kierującego pojazdem lub innego użytkownika

    Świadom treści art. 78 ust. 4 ustawy prawo o ruchu drogowym (właściciel
    lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie uprawnionego
    organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub użytkowania w oznaczonym
    czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy przez
    nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec) oświadczam, że (wstawić znak X)
    osobą:
    1. [] kierującą pojazdem
    2. [] użytkującą pojazd o nr rej....., którym popełniono wykroczenie
    drogowe...
    [...]

    Przypadek 3. Oświadczam, że nie wiem kto kierował pojazdem, którym
    popełniono wykroczenie opisane w raporcie mimo, że jako
    właściciel/użytkownik pojazdu jestem zobowiązany wskazać uprawnionemu
    organowi komu użyczyłem pojazd do kierowania.
    [...]
    "

    W którym miejscu ten mandat jest bezprawny?

    To było by tyle w kwestii umiejętności czytania i rozumienia.

    A.