  • 81. Data: 2017-02-20 12:04:28
    Temat: Re: Nowy Polski samochód elektryczny
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-02-17 o 13:27, Myjk pisze:

    > Właśnie dlatego ciemnogród -- bo polacy kupują stare diesle, Państwo ma w
    > nosie co kupują ludzie.

    No to im powiedz, że zamiast starego diesla lepiej kupić nową S klasę albo nową
    Teslę.
    Bo na pewno ich stać, tylko jako ciemnogród są niedoinformowani co lepsze od starego
    diesla.

  • 82. Data: 2017-02-20 12:16:01
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 20 lutego 2017 11:44:46 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
    > No dobra - masz dom który wymaga do ogrzewania 5W/m2, przy czym nie jest
    > jakoś szczególnie dobrze termoizolowany, okna ma przeciętne... Niech ci
    > będzie. Ja pozostaję sceptyczny i pytam się gdzie jest haczyk.

    Skąd mam wiedzieć? Póki co wychodzi tyle. Zobaczymy ile pójdzie
    na kolejny sezon grzewczy, gdzie chata będzie już ustabilizowana,
    będę miał więcej pomiarów i więcej czasu żeby się tym brandzlować :>

    L.

  • 83. Data: 2017-02-20 12:20:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2017 o 12:04, robot pisze:

    > No to im powiedz, że zamiast starego diesla lepiej kupić nową S klasę
    > albo nową Teslę.
    > Bo na pewno ich stać, tylko jako ciemnogród są niedoinformowani co
    > lepsze od starego diesla.

    Ogólnie ciemnogród - jakby każdy dostał nobla, albo co 10 był mistrzem
    olimpijskim to by było;)

    Shrek

  • 84. Data: 2017-02-20 12:21:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 20 lutego 2017 11:50:28 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Przy piecach bywa kwestia ustawienia ... a to 200zl/h :-)

    Fakt :>

    > Inni moga sobie policzyc, ze 21 tys to calkiem niezly zarobek za
    > wrzucenia wiaderka wegla i wyrzucenie popiolu, 15 minut przez 100dni
    > rocznie przez 10 lat :-)

    No nie wiem czy 15 minut dziennie... To chyba optymistyczne mocno
    założenia. Na dokładanie może i tak, ale jak przyjdzie wyczyścić,
    wywalić popiół, rozpalić, dopilnować, dorzucić, to się zrobi tego więcej.
    Teściowi liczyłem to swego czasu, wyszło mi ponad 12 tysi na sezon
    za samą jego robociznę. Ale on dużo zarabia. Tak czy siak, na początku
    nie wierzył, ale potem jakoś pokiwał głową i chyba przyjął.
    Ale nadal pali :P

    > Ale ... jak jest ciezka zima, to pompa nie wyrabia, trzeba dogrzewac,
    > a nie bardzo ma czym, zostaje prad, a to drogo ... i dorobil sobie
    > kominek.

    Może ma niedorobioną chatę, lub niepoprawione fuszerki?
    Nie słyszałem, żeby ktoś miał za małą pompę, zwykle ludzie
    dobierają na duży zapas, a i instalatorzy też wciskają większą moc
    niż nakazuje rozsądek ;)

    L.

  • 85. Data: 2017-02-20 12:29:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:
> [...]

    >założenia. Na dokładanie może i tak, ale jak przyjdzie wyczyścić,
    >wywalić popiół, rozpalić, dopilnować, dorzucić, to się zrobi tego

    W sezonie rozpalac nie trzeba, bo nie gasnie :-)

> [...]
    >początku
    >nie wierzył, ale potem jakoś pokiwał głową i chyba przyjął.

    Bo co innego jest pol godziny wlasnej pracy, a co innego wymierna
    gotowka na wymiane pieca i paliwo.
    Oczywiscie tesc moze stwierdzic ze go stac, albo ze posiedzi dluzej w
    pracy i zarobi (ha, ha, zeby to takie proste bylo).

    Poza tym madry czlowiek - trzeba poczekac na doplate rzadowa za
    wymiane pieca :-)

    >Może ma niedorobioną chatę, lub niepoprawione fuszerki?
    >Nie słyszałem, żeby ktoś miał za małą pompę, zwykle ludzie

    A jak bedzie -25 za oknem ?

    >dobierają na duży zapas, a i instalatorzy też wciskają większą moc
    >niż nakazuje rozsądek ;)

    A to potem nie powoduje, ze przy -2 pradu zuzywa dwa razy wiecej niz
    mniejsza pompa ?

    J.

  • 86. Data: 2017-02-20 13:26:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2017 o 12:16, Lisciasty pisze:

    > Skąd mam wiedzieć? Póki co wychodzi tyle. Zobaczymy ile pójdzie
    > na kolejny sezon grzewczy, gdzie chata będzie już ustabilizowana,
    > będę miał więcej pomiarów i więcej czasu żeby się tym brandzlować :>

    No to ja też nie wiem, ale to że masz zuełnie przeciętny dom, ogrzewany
    zupełnie tanią pompą, która zużywa niesamowicie małą ilość energii
    wskazuje na haczyk albo konfabulacje.

    Shrek

  • 87. Data: 2017-02-20 13:35:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 20 lutego 2017 12:29:09 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > W sezonie rozpalac nie trzeba, bo nie gasnie :-)

    W obecnych czasach sypanie wungla na palący się wsad jest passe ;)

    > Oczywiscie tesc moze stwierdzic ze go stac, albo ze posiedzi dluzej w
    > pracy i zarobi (ha, ha, zeby to takie proste bylo).

    To jest proste, jak ktoś jest pracoholikiem i robi na swoim ;)

    > A jak bedzie -25 za oknem ?

    Z obliczeń teoretycznych wyszło mi zapotrzebowanie w mojej strefie
    klimatycznej (-18 st. C) na niecałe 7kW, toteż żeby mieć
    spokój wziąłem pompę 10kW. Tej zimy najniżej miałem -14,
    a pompa pracowała przez 10 godzin dziennie. Jest więc spory
    zapas, przypuszczam że jakby dowaliło -25 to też by uciągnęła :>

    > A to potem nie powoduje, ze przy -2 pradu zuzywa dwa razy wiecej niz
    > mniejsza pompa ?

    Niby dlaczego? Przy -2 na przykład chałupa potrzebuje te 40kWh energii
    na dobę. No to pompa 10kW pokręci 4 godziny i się wyłączy, mniejsza pompa
    pokręci dłużej. O ile mają taki sam COP, prądu zjedzą tyle samo.

    L.

  • 88. Data: 2017-02-20 14:25:15
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 20 lutego 2017 13:26:37 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
    > No to ja też nie wiem, ale to że masz zuełnie przeciętny dom, ogrzewany
    > zupełnie tanią pompą, która zużywa niesamowicie małą ilość energii
    > wskazuje na haczyk albo konfabulacje.

    Mam dobrze ocieploną chatę w kształcie stodoły, z sensownymi
    oknami montowanymi częściowo w warstwie ocieplenia, nie mam
    balkonów, wykuszy, poręczy i lukarn, jest to parterówka
    z dużym garażem, co w połączeniu z dużym poddaszem nieużytkowym
    stanowi dodatkową osłonę termiczną np. od wiatru. Co się wiąże
    z parterówką, to proste i równe ocieplenie stropu, bez skosów
    i innych trudnych miejsc. Do tego wentylacja z rekuperacją.
    Pompę mam drogą, gdyż grupowi spece od budowy pomp stwierdzili,
    że taka pompa musi kosztować maksymalnie 8 tysięcy a ja dałem 16.
    Wychodzi, że nie masz racji w żadnym punkcie :P

    L.

  • 89. Data: 2017-02-20 14:30:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:
    >W obecnych czasach sypanie wungla na palący się wsad jest passe ;)

    Ja tam nie wiem, ale te wszelkie piece z podajnikami chyba tak robia.

    >To jest proste, jak ktoś jest pracoholikiem i robi na swoim ;)

    Jeszcze trzeba zlecenia miec.

> [...]
    >a pompa pracowała przez 10 godzin dziennie. Jest więc spory
    >zapas, przypuszczam że jakby dowaliło -25 to też by uciągnęła :>

    Sie okaze, jak przyjdzie prawdziwy mroz :-)

> [...]
    >pompa
    >pokręci dłużej. O ile mają taki sam COP, prądu zjedzą tyle samo.

    O ile maja taki sam COP, i to zmierzony przy takim cyklu pracy ...

    J.

  • 90. Data: 2017-02-20 14:33:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 17.02.2017 o 16:02, J.F. pisze:
    >Odnawialne źródła energii. No wiatr, woda, słońce śmieci;)

    I jak sie te wymienione maja do pompy ciepla ?

    Ze jak sie spali smieci w ogrodku, to sie grunt podgrzeje i pompa to
    cieplo wykorzysta ? :-)

    J.