  • 71. Data: 2017-02-20 09:26:26
    Temat: Re: Nowy Polski samochód elektryczny
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 20 lutego 2017 09:19:09 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
    > Pytanie bylo o to, ile energii elektrycznej ciągnie twoja instalacja. A
    > odpowiedź jest - mogę odczytać, ale nie odczytam. Z maili wynika...

    Odpowiedź była w pierwszym liście. Mój błąd, że chciałem doprecyzować.

    > No i miał być high-tech a okazuje się, że to najtańsza opcja - za to z
    > dużym COP;)

    No i?

    > Sorry - to naprawdę brzmi jak pasek w tedeiku palący trzy litry - prosta
    > do bólu konstrukcja, niemiecka myśl - przecież oni wiedzą co robią, pali
    > tyle, że trzeba pilnować, żeby się z baku nie ulewało po dłuższych trasach;)

    Myśl akurat polska, znaczy nasi składają.
    Masz jakąś obsesję z tymi tedeikami, może pogadaj z psychoanalitykiem? :P

    > Weż ty ten licznik lepiej spisz;)

    Pisałem, 1200 zeta. Po doprecyzowaniu czasu wyjdzie nawet ciut mniej.

    L.

  • 72. Data: 2017-02-20 09:58:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2017 o 09:26, Lisciasty pisze:

    > Odpowiedź była w pierwszym liście. Mój błąd, że chciałem doprecyzować.

    No to tak doprecyzowałeś, że masz licznik, ale go nie czytasz:)

    > No i?

    No i wyśmiewałeś się z tanich prostych pomp ze słabym COP, a okazuje
    się, że ty masz tania, prostą... ale w odmianie od tamtych z bardzo
    dobrym COP;)

    > Pisałem, 1200 zeta. Po doprecyzowaniu czasu wyjdzie nawet ciut mniej.

    Co 1200 zeta? Skąd wiesz, skoro nawet nie wiesz co na tym liczniku było
    na początku?

    Shrek

  • 73. Data: 2017-02-20 10:15:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 20 lutego 2017 09:58:29 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
    > No i wyśmiewałeś się z tanich prostych pomp ze słabym COP, a okazuje
    > się, że ty masz tania, prostą... ale w odmianie od tamtych z bardzo
    > dobrym COP;)

    Różnica między tanim badziewiem tłokowym od Chińczyka a tanim składakiem
    na porządnej sprężarce to 8 tys. A gdzie masz że się wyśmiewałem?
    Bo mnie coś ominęło chyba.

    > Co 1200 zeta? Skąd wiesz, skoro nawet nie wiesz co na tym liczniku było
    > na początku?

    2230 kWh mi nabił od początku zamontowania w kotłowni, tyle że nie byłem
    pewny dokładnego czasu co do dnia no i parę dni chodziła na tym
    nie tylko pompa.

    L.

  • 74. Data: 2017-02-20 10:23:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Nie wiem ile pozyje taka pompa ale na allegro pojawiaja sie pompy z
    >prywatnego importu.
    >Takie dziesiecio pietnasto letnie. Oczywiscie sztuki nowki prawie nie
    >smigane bo co to dla pompy 10 lat.
    >Tylko jak ona taka dobra to po co ja niemiec wymienil po dziesieciu
    >latach?

    Niemcy maja rozne zwyczaje. Np meble wymieniaja czesto, czasem 2-3
    lata.
    Samochody. A te opony uzywki to niby skad ?

    Pompy bym akurat nie podejrzewal ... ale moze byla doplata za
    zainstalowanie nowej ? :-)

    J.

  • 75. Data: 2017-02-20 10:27:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    W dniu sobota, 18 lutego 2017 18:47:23 UTC+1 użytkownik Cavallino
    napisał:

    >Policzyłbym, gdybym miał kredyt.

    No to trzeba doliczyc odsetki od lokat :-)
    Co prawda teraz 3% trudno osiagnac :-)

    To zatrudnij czlowieka za 15zl :-)

    Ale jaka robocizne ?

    J.

  • 76. Data: 2017-02-20 10:39:40
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 20 lutego 2017 10:27:26 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Ale jaka robocizne ?

    Pisane było w kontekście węgla tudzież innego czegoś do palenia.
    Przy gazie robocizny nie ma (poza czyszczeniem raz na pół roku),
    ale to jak pisałem nie jest ogrzewanie tradycyjne, tylko burżujskie :>

    L.

  • 77. Data: 2017-02-20 11:02:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Akurat wysoki cop bedzie szedl w parze z binarnym zasilaniem kazdej typowej
    sprezarki uzytej w pompie ciepla. Przy niskich predkosciach obrotowych strumien
    wsteczny w sprezarce spiranej bedzie duzy i taka sprezarka bedzie pracowala mniej
    efektywie w przeliczeniu kilowatow na kilogramy przepompowanego czynnika. I im bedzie
    starsza tym bedzie gorzej.

  • 78. Data: 2017-02-20 11:44:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2017 o 10:15, Lisciasty pisze:

    > 2230 kWh mi nabił od początku zamontowania w kotłowni, tyle że nie byłem
    > pewny dokładnego czasu co do dnia no i parę dni chodziła na tym
    > nie tylko pompa.

    No dobra - masz dom który wymaga do ogrzewania 5W/m2, przy czym nie jest
    jakoś szczególnie dobrze termoizolowany, okna ma przeciętne... Niech ci
    będzie. Ja pozostaję sceptyczny i pytam się gdzie jest haczyk.

    Shrek

  • 79. Data: 2017-02-20 11:50:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:
    >Pisane było w kontekście węgla tudzież innego czegoś do palenia.
    >Przy gazie robocizny nie ma (poza czyszczeniem raz na pół roku),

    Przy piecach bywa kwestia ustawienia ... a to 200zl/h :-)

    >ale to jak pisałem nie jest ogrzewanie tradycyjne, tylko burżujskie
    >:>

    Inni moga sobie policzyc, ze 21 tys to calkiem niezly zarobek za
    wrzucenia wiaderka wegla i wyrzucenie popiolu, 15 minut przez 100dni
    rocznie przez 10 lat :-)

    Znajomy ma pompe, wybral glownie z uwagi na prostote obslugi (zona,
    dzieci).
    Ale ... jak jest ciezka zima, to pompa nie wyrabia, trzeba dogrzewac,
    a nie bardzo ma czym, zostaje prad, a to drogo ... i dorobil sobie
    kominek.
    Jak jest lekka zima, to sasiedzi wydaja mniej na opal niz on na rate
    kredytu.

    A jak jest srednia zima ... a to sie u nas niestety nie zdarza :-)

    J.

  • 80. Data: 2017-02-20 11:59:33
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-02-17 o 00:53, Marek pisze:
    > Zaprezentowano nowy render kolejnego Polskiego nowego samochodu elektrycznego:

    Z tego co tu widzę to Elon Musk może zwijać interes.