    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowy Polski samochód elektryczny
    Date: Sun, 19 Feb 2017 11:17:08 +0100
    <fyq9418ytnaq$.16dx20zs1jekq.dlg@40tude.net> <1...@m...org>
    <o86g6b$7ok$4@node1.news.atman.pl> <u...@m...org>
    <o86im2$7om$1@node1.news.atman.pl> <j...@m...org>
    <58a6ed93$0$649$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <58a757d5$0$5155$65785112@news.neostrada.pl>
    <o87n9m$hkr$1@node1.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <o89qv1$bfv$1@node1.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <o8bfro$tik$1@node2.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <o8bm5i$3j4$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>

    W dniu 19.02.2017 o 10:22, Lisciasty pisze:

    > Mylisz pojęcia kompletnie. Czy dom jest pasywny, energooszczędny
    > czy "zwykły" nie zależy od tego czym grzejesz, liczysz tylko i wyłącznie
    > zapotrzebowanie na energię użytkową Eu.

    Wiem.

    > No to spytam ponownie, skąd wniosek że 3?

    Z danych od kolegów/koleżaniek branży HVAC. Jak ich pytam ile to będzie
    rzeczywiście energii potrzebować, tylko tak naprawdę, bo trzeba
    zabezpieczenia dobrać, to mówią, że cop=3 przy tych lepszych pompach. A
    twoje 4,5 z tabelki producenta? No więc żeby być on topic - syszaleś,
    żeby komuś samochód palił tyle co deklaruje producent?

    > Dlaczego niemierzalne? Ciepłomierz + watomierz i masz pomiary,
    > proste jak wsadzić i wyjąć.

    No tylko, że zwykle ani ciepłomierza ani watomierza w instalacji nie ma.

    > Tanio? Jak dla mnie 20 tysi za dziurę w ziemi to kompletne
    > nieporozumienie, chciałem wydać max. 8 tysi :P

    Spoko - chciałeś pompę ciepła za cenę pieca;)

    > 20cm styropianu na ścianach, 30cm wełny na górze, 12 cm styropianu
    > pod podłogą. Okna teoretycznie energooszczędne, ale nie z górnej półki.

    No to sorry, ale ci nie wierzę w te 5W energii elektrycznej na mert
    kwadratowy. To tak jakby ktoś mówił, że mu passek w tedeiku pali 3,5 po
    mieście;)

    > Sugerujesz, że tam żyją debile, którzy nie potrafią liczyć
    > i lubią wydawać dukaty na zmarnowanie?

    Zmarnowane czy nie zależy od punktu widzenia. Sugerujesz, że właściciele
    Ferrari to głupki - przecież to się nei opłaca:P

    > Tak, ale póki co tylko samą pompę. Muszę podłączyć tam jeszcze pompki
    > obiegowe...

    Pompki obiegowe, to gówienka przy samej pompie. Choć jak tobie "pali"
    1kW średnio w sezonie... Pompki będą miałey pewnie ze 200W. Ile na tym
    liczniku kwh odczytałeś i za jaki okres?

    Shrek

    Shrek